عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

یارانه دهی جواب نمی‌دهد / گرانی از یارانه سبقت می‌گیرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت:دولت باید با عدد و رقم پاسخ مردم را بدهد، نمی تواند بگوید «یارانه می دهیم یا توزیع نان را چنان می کنیم و اتفاقی نمی افتد». آقایان هزینه و درآمدها را یک جمع و تقسیم بکنند ببینند با آنچه می گویند می خواند یا خیر.

یارانه دهی جواب نمی‌دهد / گرانی از یارانه سبقت می‌گیرد

احمد کریمی اصفهانی درباره احیای کوپن کالاهای اساسی گفت: بخواهیم و نخواهیم بالاخره باید هر مقدار تقاضا برای کالا باشد باید عرضه خود را با آن هماهنگ کند، وقتی تولید ما در سطحی نیاید که این مقصود حاصل شود و به طبع عرضه را نتوانیم با تقاضا هماهنگ کنیم، به هیچ عنوان نمی توان قیمت ها را کنترل کرد.

وی افزود: تقاضا ثابت است و به هر نسبتی که جمعیت بیشتر می شود به همان میزان باید عرضه را افزایش داد بنابراین همه تلاش باید به سمتی باشد که تولید در تمام حوزه ها از گندم، حبوبات گرفته تا محصولات صنعتی بالا برود. در همین مدت کوتاه خیلی از کارخانجات تقریبا به مشکل خورده اند چون هزینه های شان به شدت بالارفته، به عنوان مثال قیمت گاز ۱۰ برابر و حقوق کارگر ۵۷ درصد افزایش یافته است، در چنین وضعیتی مدیریت هزینه شدنی نیست.

دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۱۶۳ درصد بر حقوق کارمندان افزوده شد، اظهار کرد: با وجود این افزایش حقوق، نرخ تورم چند برابر بیشتر بود. دولت باید با عدد و رقم پاسخ مردم را بدهد، نمی تواند بگوید «یارانه می دهیم یا توزیع نان را چنان می کنیم و اتفاقی نمی افتد». آقایان هزینه و درآمدها را یک جمع و تقسیم بکنند ببینند با آنچه می گویند می خواند یا خیر.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی همچون کلاف به هم ریخته‌ای شده که جمع کردنش برای دولت نیز مشکل است. تنها کسانی با آنها برای حل مشکلات اقتصادی مشورت نشده، آنهایی هستند که تجربه فعالیت اقتصادی دارند و برای دادن مشورت صاحب اهلیت هستند. قرآن می گوید «از اهلش سئوال کنیم اگر نمی دانید».

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: یک بار اینها نیامدند درباره حل مشکلات اقتصادی از اهلش سئوال کنند و کار خودشان را انجام می دهند. از زمانی که دادن یارانه شروع شد تا کنون با این روش مخالف بودم و به نظرم هیچ نتیجه ای ندارد، حتی گرانی که تحمیل می شود بیشتر از یارانه‌ای است که به عنوان کمک به مردم داده می شود.

منبع: نامه نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    از کرامات شیخ ما این است **شیره را خورد و گفت شیرین است

  • ناشناس
    0

    اگر حقوق کارگران وکارمندان متناسب با سایر کشورها باشد آزادسازی قیمتها خیلی احساس نخواهد شد.

  • داریوش اقبالی
    0

    زو میکنم به آیینه رو به خودم داد میزنم این آیینه سست یا ....

  • ناشناس
    0

    ۲۰ تومن میدن در قبالش ۱۰۰ میگیرن ب این شکل میخوان قدرت خرید مردم بالا بره

  • نون خ
    0

    هرچند شما موئتلفه ایها در مصیبتهای مردم شریک و بعضاً بانی هستید ولی حرف خوبی زدید ،یارانه به مانند تزریق هر چه بیشتر مسکن به مریضیست که نمی‌خواهند یا نمی توانند اورااساسی در مان کنند،وبا این مسکن‌ها فقط می خواهند او ازفرط درد سر و صدا نکند ،وروز به روز اورا به مرگ تدریجی نزدیک میکنند،این حکایت ملت ایران و یارا نهاست

  • ناشناس
    1

    شاها ببخش ما را
    ما اشتباه کردیم
    که انقلاب کردیم

  • ناشناس
    0

    شما هم در بوجود امدن چنین وضعیتی بی تقصیر نیستید!

  • م
    0

    عقل کل قیمت ها الان با قیمت های کشور های توسعه یافته برابری میکند و اگر دلار بیاد پائین تر که بازم تورم کاهشی خواهد شد.اما امثال شما که مردم را به بردگی گرفتید مرتب بر طبل گرانی دلار می کوبید تا یارانه را بی اثر کنید .

  • ناشناس
    0

    دست من و انهای که بتو رای دادند ریسی بشکند پشیمانمان کردی

  • ناشناس
    0

    زمانی که اون جناب مسعول با ادعا میگفت اینقدر به فلسطین اینقدر به فلان کشور وکدوم کشور کمک کردیم مدرسه ساختیم مرگ ساختیم درد ساختیم چه مردم راضی باشن یا نباشن ما کمک میکنیم مردم لبنان مردم مظلومی هستن فکر زندگی ماها رو نکردن حالا تو فقر باید ما دست وپنجه نرم کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها