مدارک زبان معتبر برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

این روزها بسیاری از افراد، به دنبال یافتن راهی برای مهاجرت به کانادا هستند. همان طور که می دانید، راه های متعددی برای دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور وجود دارد. شما می توانید از طریق کار یا تحصیل، برای رفتن به کشورهای دیگر اقدام کنید؛ اما اخذ ویزای کاری، شرایط و الزامات خاصی دارد که ممکن است برای بسیاری از افراد، مناسب نباشد.

مدارک زبان معتبر برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

همین موضوع موجب شده که افراد زیادی به دنبال مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی کانادا باشند. در این مقاله، تمامی شرایط لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا را به شما معرفی می کنیم. توصیه می شود که جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و افزایش شانس موفقیت خود، از یک وکیل مهاجرتی مجرب کمک بگیرید.

 

شرایط کلی دریافت ویزای تحصیلی کانادا

به طورکلی برای دریافت ویزای تحصیلی، نیازمند مدارک و شرایط خاصی هستید که عبارتند از:

  • تمکن مالی: در زمان درخواست مجوز تحصیلی، باید مدرکی مبنی بر داشتن تمکن مالی ارائه دهید. طبق استانداردهای فعلی، شما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای پرداخت شهریه دانشگاه و همچنین هزینه های زندگی خود را دارید.

اداره مهاجرت کانادا معتقد است که یک دانشجو برای هر سال اقامت خود، دست کم به 10000 دلار کانادا نیاز دارد. جدا از دو مورد فوق، دانشجو باید ثابت کند که برای تهیه بلیط بازگشت نیز بودجه کافی دارد.

  • درخواست پذیرش از موسسات آموزشی: یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در کانادا، دریافت تأییدیه پذیرش است. شما بدون داشتن تأییدیه پذیرش از موسسات کانادا، امکان دریافت پذیرش تحصیلی و مهاجرت را نخواهید داشت.

یک موسسه آموزشی تعیین شده، دانشگاهی است که توسط اداره مهاجرت به رسمیت شناخته شده است. در صورتی که برای شهر کبک درخواست می دهید، به یک CAQ نیز نیاز دارید. CAQ از عبارت Certificate of Acceptance of Quebec گرفته شده است. اخذ این مدرک برای دانشجویان کبک الزامی خواهد بود.

  • معاینه پزشکی مهاجرت (IME): اداره مهاجرت کانادا از دانشجویان بین المللی می خواهد که یک معاینه پزشکی اجباری مهاجرت از سوی پزشکان تحت نظارت داشته باشند.

دانشجویان باید یک قرار ملاقات رزرو کرده و برای انجام معاینات بهداشتی لازم، به پزشکان فهرست شده مراجعه کنند. ترجیحاً بهتر است که یک هفته قبل از شروع درخواست ویزا، این کار انجام شود تا پزشک مربوطه، زمان کافی برای تایید و بارگذاری مدارک لازم را داشته باشد.

  • بیانیه ای از هدف: بسیاری از کشورها از جمله کانادا، هنگام درخواست برای اخذ مجوز تحصیلی، از شما می خواهند بیانیه ای ارسال کنید که هدفتان از سفر به کانادا و دلیل انتخاب موسسه خاص را توضیح داده باشد. این به عنوان یک سند اختیاری در چک لیست مطرح می شود، اما توصیه می شود که آن را ارسال کنید.
  • مدرک زبان: یکی از دغدغه های بسیاری از افراد (به خصوص کسانی که دارای سطح زبان مناسبی نیستند) دریافت مدرک زبان است. برای افرادی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستند، داشتن مدرک زبان در زمان ارسال درخواست، اجباری نیست. اما اکیداً توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند درخواست ویزا، برای کسب امتیاز مهارت زبان انگلیسی خود اقدام کرده و امتیاز آن را دریافت کنید.

غعفغعغفع

انواع مدارک زبان معتبر برای دریافت ویزای تحصیلی

همان طور که گفتیم، داشتن مدرک زبان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا یک ضرورت است. اگرچه بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان هستند، برخورداری یک مدرک مانند تافل، آیلتس و...، می توانند امتیاز بزرگی برای شما محسوب شود.

مدارک مختلفی برای زبان وجود دارند که برای مهاجرت به کانادا مناسب هستند. در ادامه، به جزئیات مرتبط با انواع این مدارک می پردازیم.

1- تافل:

تافل یا Test of English as a foreign language، یکی از معتبرترین مدارک آزمون های بین المللی است که مهارت افراد را در زمینه برقراری ارتباط با زبان انگلیسی محک می زند. این آزمون، توسط موسسه ETS آمریکا برگزار می شود؛ اما برای مهاجرت به کانادا نیز می تواند به کار آید.

در آزمون تافل، مجموع نمره 120 است و هر بخش آن 30 امتیاز دارد. برای این  که بدانید جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا به چه نمره تافلی نیاز دارید، پیش از هر چیز بهتر است در سایت ETC دانشگاه مورد نظر خود، به جستجو بپردازید. زیرا هر دانشگاه با توجه به شرایط خود، نمره قبولی خاصی را مدنظر دارد.

2-آیلتس:

یکی دیگر از مدارک معتبر زبان برای کانادا، IELTS است. افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند، می توانند با دریافت مدرک آزمون آکادمیک آیلتس مهاجرت کنند. اگرچه نمره قبولی برای آیلتس نیز به دانشگاه پذیرش شما بستگی دارد، می توان گفت که نمرات شما به صورت میانگین در 4 زمینه مکالمه، شنیداری، نوشتاری و خواندن، باید دست کم 5 باشد. بدیهی است که هرچه نمره شما بالاتر باشد، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد.

3- آزمون PTE:

این آزمون نیز اعتبار جهانی بسیاری دارد و بعضی از دانشگاه ها در کانادا نیز مدرک آن را قبول می کنند. البته این آزمون، در ایران برگزار نمی شود؛ اما امکان آزمون دادن در کشورهایی مانند ترکیه، امارات و... وجود دارد. این آزمون تاریخ انقضاء نداشته و از مجموع 90 نمره محاسبه می شود.

4- آزمون سلپیپ:

آزمون Celpip از عبارت  Canadian English Language Proficiency Index Program به معنای «شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی» گرفته شده است. این آزمون برای ارزیابی مهارت های شنیداری، نوشتاری، خواندن و مکالمه استفاده می شود و دارای دو سطح جنرال و آکادمیک است.

حداکثر نمره این آزمون 24 است که تنها با کسب 7 امتیاز در هر دسته بندی، می توانید نمره قبولی را دریافت کنید.

5- CLB:

بنچمارک زبان کانادایی یا Canadian language benchmark، یک معیار برای اندازه گیری میزان مهارت زبان افراد است. همانند مدارک آیلتس و تافل، در این آزمون نیز شما برای هریک از مهارت های زبان، نمره ای جداگانه دریافت می کنید. اگر به دنبال دریافت ویزای تحصیلی کانادا باشید، مدرک CLB برای شما بسیار مهم خواهد بود.

سطوح مختلف مدرک CLB

آزمون CLB از 12 سطح مختلف تشکیل شده است که بر اساس دو جنبه اصلی شاخه های ارزیابی و مهارت های چهارگانه زبان، مهارت هر شخص را بررسی می کنند. سطوح مدرک CLB، از سطح 1 تا 4 مربوط به Basic (پایه)، 5 تا 8 در سطح Intermediate (متوسط) و 9 تا 12 در سطح  Advanced(پیشرفته) قرار می گیرد.

مدارک مختلف زبان مانند آیلتس، تافل و سلپیپ، امکان معادل سازی مدرک CLB را دارند. بنابراین اگر به دنبال دریافت ویزای تحصیلی کانادا باشید، می توانید با دریافت هریک از این مدارک و تبدیل آن به مدرک CLB، پذیرش دولت فدرال کانادا را دریافت کنید.

ثصقصثقصثق

جمع بندی

با توجه به اینکه مدرک سیلیپ، یک آزمون کانادایی است، بسیاری از موارد آن بر CLB منطبق خواهد بود. اما در هر صورت، شما می توانید با دریافت هر کدام از مدارک زبان، کسب نمره قبولی و معادل سازی مدرک CLB، مدرک زبان مناسب جهت اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا را دریافت کنید.

البته در نظر داشته باشید که برای مدارکی مانند آیلتس که دارای انقضا هستند، لازم است  که پس از گذشت اعتبار آن ها، مجدداً در آزمون زبان شرکت کنید. به طور کلی برای تدوین یک استراتژی اصولی جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا، توصیه می شود تا از خدمات مؤسسات مهاجرتی استفاده کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها