یک مقام وزارت اقتصاد:

برای هر کد ملی یارانه نان ثبت می‌شود/ با هر کارت بانکی امکان خرید نان وجود دارد

بر اساس استاندارد مصرفی خانوارها و تغییر قیمت نان، یارانه مستقیم نان به همه مردم پرداخت می‌شود. با استفاده از زیرساخت بانکی، مردم به هنگام خرید نان، به همان قیمت قبلی پول پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند.

 برای هر کد ملی یارانه نان ثبت می‌شود/ با هر کارت بانکی امکان خرید نان وجود دارد

ابراهیم صیامی مدیرکل آینده‌پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: به طور متوسط هر ایرانی ۳۰۰ گرم مصرف نان دارد که مصرف سالانه کشور به ۹.۵ میلیون تن گندم می‌رسد. اما آمارهای تامین گندم نشان می‌دهد سالانه ۱۱.۵ میلیون تن گندم در کشور مصرف می‌شود که نشان می‌دهد بخشی از گندم و آرد یا قاچاق می‌شود یا ضایعات است.

وی با اشاره به برنامه دولت برای اصلاح یارانه آرد و نان افزود: با این اقدام ۲ میلیون تن در مصرف گندم صرفه‌جویی خواهد شد و دولت می‌تواند به مردم کمک بودجه‌ای کند. البته قرار نیست که یارانه‌ای را حذف کنیم بلکه می‌خواهیم آن را به خانوارها برسانیم.

این مقام دولتی افزود: عمده یارانه‌ای که با ارز ۴۲۰۰ تومانی در ابتدای زنجیره می‌دهیم از بین می‌رود و به مصرف‌کنندگان نمی‌رسد. بنابراین یارانه را به جای ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره می‌دهیم.

وی اضافه کرد:‌ بر اساس استاندارد مصرفی خانوارها و تغییر قیمت نان، یارانه مستقیم نان به همه مردم پرداخت می‌شود. با استفاده از زیرساخت بانکی، مردم به هنگام خرید نان، به همان قیمت قبلی پول پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند. مزیت این کار این است که افرادی که بیش از الگو مصرف کنند باید الگوی مصرف را اصلاح یا به قیمت آزاد خریداری کنند. افرادی هم که مصرف آنها کمتر از الگوی استاندارد است پولی هم برای آنها می‌ماند. بنابراین نان برای مردم گران نمی‌شود.

صیامی افزود: برای هر کد ملی یارانه نان ثبت می‌شود و با هر کارت بانکی امکان خرید نان وجود دارد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    1

    در محله ما دو نانوایی آزاد‌پز و یارانه ای پز وجود دارد .بارها و بارها دیده ام صبح اول وقت آفتاب نزده ، دو سه کیسه از آرد یارانه ای به نانوایی آزاد پز می برند. مردم هم به یکدیگر رحم نمی کنند. فساد اداری چیزی نیست جز فساد همین مردم. مگر کارمند شهرداری، بانک، مالیات ، آرد ونان ، گمرک و .. از جای دیگری آمده اند همین پدر من ، دایی شما و برادر زاده دیگری و همسایه آن یکی است. در اخبار گفته شددو تا از کارمندان کمرگ فروذکاه امام هزاران گوشی را غیر قانون رجیستر کرده اند. اینها کی اند جز برادر من و شما. وقتی در کشور ما زرنگ کسی اسست مالیات نده و عوارض نده و توی صف نایسته ولله وضعمان این استت. کارهانه ماکارونی بیاید آرد سوبسید دار بگیره بعد خودش قاچاق کنه، آقا تا کی برای هم پلیس بذاریم.

    نظرات شما -
    • مردانی
      2

      مشکل اینجاست که خانه از پای بست ویران است

    • ناشناس
      1

      به نظر مسئولان فرهنگی کشور که اکثرا در حوزه علمیه هستند وظیفه خود را به درستی انجام ندادند

    • ناشناس
      0

      این ها همان هایی هستند که وقتی در دولت روحانی اول قیمت بنزین بالا رفت و بعد یارانه نقدی پرداخت شد ، به بادانتقاد گرفتند و یقه ها پاره کردند که وا مصیبتا ، دولت اول باید برای ساکت کردن مردم یارانه میداد و بعد قیمت را بالا میبرد ، حالا خودشان اول قیمت را بالا بردند بعد از یک ماه قرار است حساب و کتاب کنند ببینند چقدر دستشان را میگیرد تا یک چندم آن را به مردم بدهند

  • شردار
    3

    با آبرو و حیثیت ملت ایران بخاطرنان بازی نکنید خجالت بکشید دستان کثیفتان را از جیب ملت در بیاورید

  • ل
    3

    خودمان کردیم که لعنت به خودمان گول اب وبرق رایگان خوردیم حقمان است که ازاین بدتر بشیم چون بهشت را به جهنم ترجیع دادیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      شما که از وقایع انقلاب خبر نداری اضحار نذر نکن امام موقعی گفتنند که آب و برق رایگان که انقلاب پیروز شده بود و شاه که داشت کشور رو بدون جنگ وخونریزی واگذار میکرد مثل بحرین و جزایر ایران ودشت امید در سیستان و اروندرود که به عراق واگذار کرد .فرار کرده بود ..بعدهم جنگ شد و به مشگل خوردیم هر چندالان هم برای کمیته امداد وبهزیستی رایگان شده برادر

    • 0

      تو اضحار نذر کن

  • عدالتخواه
    1

    حلقه گم شده در این 43 سال نظارت هست قانون نیست . قانون هست نظارت در حال ساخت و پاخت با دزدان است . تا وقتی این دو در کنار هم نباشند وضع همین است و بس . بیخیال ملت شوید هر کاری دوست دارید انجام دهید بالاخره این ملت خدایی هم دارد و خدا رو شکر صدای مظلومان به گوش خدا زودتر می رسد . چشم دیدن خوردن نان خالی بدون مرغ و گوشت و تخم مرغ و برنج و ماکارونی مردم را نداشتید ؟ با اسم خدا و اهل بیت جلو آمدید ولی بعد از آن هر کاری برخلاف شرع اسلام بود کردید . یارانه را افزایش نمی دهید سوبسید را بر می دارید و ما به تفاوتش را در جیب . عیبی ندارد این هم بگذرد .

  • پیشگو
    0

    خدا رو شکر... کمترین چیز نانه که اونم داره جیره بندی میشه. باید به اندازه تعیین شده بخوریم! به بچه هامون هم یاد بدیم که زیادی گشنشون نشه که مجبور بشیم نان اضافی بخریم!

  • ناشناس
    0

    نان یارانه ای خریدارم

  • ناشناس
    0

    بابا به کی بگیم یارانه نمی خواهیم فقط گران نکنید

  • با
    1

    علم الهدا راست گفت این گرانیها از بی حجابی است احسنت. آه که چی می کشیم

  • داد
    0

    درحالیکه مردم این مملکت از تهیه نان هم عاجز هستند حاکمان ثروت مملکت را برای سید نصراله ،
    حشدالشعبی و امثالهم هزینه می کنند

  • ناشناس
    0

    مردم اوکراین تا این حد گرونی و نابسامانی اقتصادی ندارن ک ما درگیرش هستیم

  • ناشناس
    0

    سیصد گرم مصرف هرکس را از کجا درآوردین،؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    خدا مرگتان بدهد از شرتان راحت بشیم این چه زندگی ای است برای این ملت درست کردید

  • ناشناس
    0

    اگه راست میگن به فکر مردم و کشور هستن.
    همه چیز را با دلار حساب کنن.
    حقوقها را هم بادلار.
    حقوق کارگر ۲۰۰ دلاره.
    اگه ۱۰۰ دلار هم یارانه بدن که نمیدن. تازه میشه ۳۰۰دلار.
    در صورتی که حد اقل حقوق کشورهای دیگه ۲۰۰۰ دلاره. حد اقل.
    پس ۱۷۰۰ دلار دارن سر ما کلاه میزارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها