خوش آمد کانادا به استارتاپ های ایرانی

آیا دارای کسب و کار و تجارت موفقی در ایران بوده و می‌خواهید آن را توسعه داده و به حالت یک شرکت استارتاپی درآورید، آیا دارای ایده خلاقانه و نوآورانه‌ای هستید و فکر می‌کنید که می‌توانید با ارائه یک بیزینس پلن و بیزینس مدل کامل، به موفقیت و سود دهی در مقیاس جهانی دست پیدا کنید؟

خوش آمد کانادا به استارتاپ های ایرانی

اگر جواب شما به هر یک از این سوالات مثبت است و یا از پتانسیل کافی برای مدیریت یک تجارت، کارآفرینی و راه اندازی یک بیزینس جدید برخوردار هستید، کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا با آغوشی باز از شما پذیرایی کرده و امکان مهاجرت و اخذ اقامت دائم را از طریق ویزای استارتاپ کانادا به شما و اعضای خانواده تان می‌دهد.

این برنامه جذاب مهاجرتی کشور کانادا به طرح سرمایه گذاری و کارآفرینی نیز معروف است، اما بخشی از سرمایه گذاری توسط سازمان‌های استارتاپی کانادایی انجام می‌شود که در ادامه توضیح مختصری در مورد آنها می‌دهیم.

در صورتی که کنجکاو هستید بدانید که شرایط اولیه اپلای استارتاپ کانادا چیست و چگونه این روش موجب کارآفرینی و اخذ اقامت استارتاپ های ایرانی در کشور کانادا می‌شود، با ما همراه شوید.

بنابر اطلاعات ارائه شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، در صورت داشتن شرایط اولیه زیر، کسب و کار و یا ایده تجاری شما واجد شرایط شرکت در این طرح خواهد بود:

  • هر متقاضی باید دارای حداقل 10 درصد از سهام و حق رای یک شرکت باشد
  • متقاضی اصلی و سازمان استارتاپی مورد تائید کانادا باید در مجموع از حداقل 50 درصد از سهام و حق رای شرکت استارت آپی برخوردار باشد

یکی از شروط اولیه و بسیار مهم شرکت در برنامه استارتاپی کانادا داشتن ایده و برنامه تجاری توسعه یافته و قابل رقابت در سطح بین‌المللی است، بر همین اساس، اگر با آماده‌سازی و ویرایش یک بیزینس پلن و بیزینس مدل قابل توجیه و جذاب استارت آپی آشنا نیستید اما با این حال تمایل به اپلای این نوع از ویزای کانادا دارید، می‌توانید از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کنید.

یببی

شما ملزم هستید تا یک ایده و پلن تجاری را ساخته و توسعه داده و برای یکی از سازمان‌های استارتاپی زیر ارسال کنید:

  • Venture capital funds (صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر)
  • Angel investor groups (گروه‌های سرمایه گذاری آنجل)
  • انکوباتورهای تجاری

در واقع زمانی که به وب سایت Canada.ca رفته و عنوان designated organizations را در بخش ویزای استارت آپ سرچ کنید، با این سازمان‌ها و هر یک از زیرمجموعه‌های آنها روبرو خواهید شد.

در صورتی که ایده تجاری شما مورد تائید صندوق‌های سرمایه گذاری قرار بگیرد، نامه تعهد و پشتیبانی مالی شما حداقل 200 هزار دلار سرمایه گذاری را در این کسب و کار تائید خواهد کرد.

چنانچه موفق به دریافت تائیدیه گروه‌های سرمایه گذاری Angel شوید، امکان دریافت حداقل سرمایه گذاری 75 هزار دلاری را داشته و در صورت اخذ نامه پشتیبانی انکوباتورهای تجاری، سرمایه‌ای به شما تعلق نگرفته، اما می‌توانید از مشاوره و راهنمایی تخصصی و تجهیزات و فضای پیشرفته برای توسعه و ارتقای بیزینس پلن خود استفاده کنید.

به بیانی دیگر، اگر مایل هستید تا از پذیرش و خوش آمد گویی کانادا برای استارتاپ خود برخوردار شوید نیاز به شرایط زیر خواهید داشت:

  • اخذ گواهی تعهد و پشتیبانی از یکی از سازمان‌های استارتاپی نامبرده در بالا
  • بهره‌مندی از مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی با حداقل نمره CLB5
  • توانایی ایجاد فرصت شغلی برای حداقل یک شهروند و یا فرد مقیم کانادا
  • برخورداری از بودجه و تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های اولیه زندگی و کارآفرینی در کانادا

با دریافت نامه پشتیبانی که به نوعی حکم دعوتنامه و تائیدیه اولیه برای اپلای ویزای استارت آپ کانادا را دارد، شما برای حداکثر 6 ماه مهلت دارید که برای اخذ ویزا اقدام کنید.

برای اثبات داشتن تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های اولیه زندگی خود و اعضای خانواده، شما ملزم هستید تا به ازای تعداد اعضای خانواده همراه خود از حداقل 13.213 هزار دلار تا حداکثر 34.967 هزار دلار موجودی حساب و نامه تمکن مالی داشته و آنرا به سفارت کشور کانادا ارائه نمایید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که ویزای استارت آپ جزو مجوز‌های بلند مدت اقامتی در کشور کانادا است که برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده وی صادر می‌شود. این در حالی است که می‌توان تا حداکثر 5 نفر را به عنوان شرکای تجاری برنامه استارتاپی برای این ویزا معرفی نمود.

به طور کلی، ایده پردازی و ارائه ایده تجاری خلاقانه، روند تنظیم و نگارش بیزینس پلن و بیزینس مدل مورد تائید سازمان‌های استارتاپی کشور کانادا، اخذ تائیدیه و تعهد سرمایه گذاری و پروسه اخذ ویزا و کارت اقامت دائم کانادا PR مراحلی سخت، پیچیده، طاقت فرسا و رقابتی هستند که با اطلاعات ناکافی و تجربه کم، متقاضی را به سر منزل مقصود و مهاجرت دائمی به کشور کانادا نمی‌رسانند.

بر همین اساس، شما این امکان را دارید تا انجام صفر تا صد تمامی مراحل مرتبط با استارت آپ کانادا از جمله ایده‌پردازی، آماده سازی بیزینس پلن و بیزینس مدل تجاری، دریافت نامه پشتیبان از سازمان‌‎های استارتاپی کانادا و اپلای ویزای استارتاپ و کارت اقامت کشور کانادا را به دست کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی نیلگام سپرده و در یک بازه زمانی 12 تا 16 ماهه کاری، موفق به مهاجرت استارتاپی، کارآفرینی و اخذ کارت اقامت به همراه اعضای خانواده شوید.

همچنین، چنانچه دارای ایده تجاری توسعه یافته و کاملی بوده و از کسب و کار شخصی و موفقی در ایران برخوردار هستید و می‌خواهید با ورود به حوزه استارت آپ کانادا، موفقیت‌های بیشتری در سرزمین فرصت‌ها و کشوری فوق مدرن کسب کنید، می‌توانید با ده درصد هزینه خدمات کمتر، انجام امور مهاجرتی خود را به موسسه مهاجرتی نیلگام بسپارید.

درست است که این پروسه دارای پیچیدگی‌ها و سختی‌های زیادی بوده و کاملاً رقابتی و زمان‌بر است، اما در نهایت موجب صدور ویزا و کارت اقامت دائمی ارزشمند کشور کانادا برای شما و اعضای خانواده شده و آینده روشنی را برای شما در پی خواهد داشت.

اگر مایل هستید تا از جدیدترین جزئیات اپلای استارتاپ کانادا باخبر شوید و بفهمید که تا چه اندازه واجد شرایط اقدام برای این نوع از ویزای کانادا هستید، کافیست تا با کارشناسان نیلگام تماس گرفته و از یک مشاوره تخصصی بهره‌مند شوید.

منبع: استارتاپ کانادا نیلگام

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها