وزیر ارتباطات: طرح صیانت به یک بلوغ نسبی رسیده است / باید ببینیم مسیر تصویب آن در مجلس چگونه پیش می‌رود

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: کندی و تندی اینترنت باید ملاک داشته باشد؛ ممکن است در خانه ما سرعت زیاد باشد و در محل کار شما کم باشد یا به عکس.

وزیر ارتباطات: طرح صیانت به یک بلوغ نسبی رسیده است / باید ببینیم مسیر تصویب آن در مجلس چگونه پیش می‌رود

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بسته‌های اینترنت، گفت: اپراتورها از ما اجازه خواستند که با توجه به تورم این چند ساله بود این بسته‌ها را حذف بکنند و یک درخواست دیگر هم داشتند که بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید معرفی بکنند که ما با آن مخالفت کردیم و گفتیم اگر برنامه‌ای برای توسعه دارید حتما باید برنامه را ارائه دهید که ارزیابی و به تعهد تبدیل شود که قابل پیگیری باشد.

وی تاکید کرد: ما مخالف هرگونه افزایش قیمت و معرفی بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید هستیم، مگر اینکه تضمین دهند کیفیت شبکه را با یک زمان‌بندی مشخص افزایش می‌دهند.

وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت از فضای مجازی نیز تصریح کرد: ما چیزی به اسم طرح صیانت نداریم، هرگاه مجلس چیزی را تصویب کند ما درباره‌اش صحبت می‌کنیم. موضع دولت هم در این زمینه همین است که از روز اول گفتیم، ما برای اصلاح طرحی که در مجلس بود پیش قدم شدیم و ده تا دوازده جلسه با کمیسیون ویژه و نمایندگان گذاشتیم.

زارع‌پور ادامه داد: این طرح به یک بلوغ نسبی رسیده است، اما همچنان اشکالاتی در آن وجود دارد و باید ببینیم مسیر تصویب آن در مجلس چگونه پیش می‌رود تا اشکالات برطرف شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه موضع دولت این است که فضای مجازی نیاز به قانون دارد، تاکید کرد: ۱۵ سال از آخرین قانونی که تصویب شده می‌گذرد و این فضا زیست اصلی مردم است و حتما باید قانون داشته باشد که مردم متضرر نشوند و ما هم بتوانیم از حقوق مردم دفاع کنیم اما اینکه نسخه شفابخش آن چیزی است که در مجلس است باید دید که چه چیزی در مجلس تصویب می‌شود و ما هم کمک می‌کنیم که نسخه مناسبی در مجلس تصویب شود.

وی اظهار کرد: قانونمند شدن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت نیست. نگاه دولت این است که بسیاری از گره‌های کشور با فناوری اطلاعات قابل باز شدن است و دیدگاه‌مان فرصت محور است تا بیشترین استفاده را از این فضا داشته باشیم، ولی حتماً باید فضا قاعده‌مند باشد.

زارع‌پور با اشاره به کندشدن سرعت اینترنت، اظهار کرد: کندی و تندی اینترنت باید ملاک داشته باشد. ممکن است در خانه ما سرعت زیاد باشد، در محل کار شما کم باشد یا به عکس. براساس رتبه‌بندی جهانی ما شش رتبه ارتقاء داشته‌ایم در اینترنت موبایل و در سرعت هم ما ۲۱ بودیم و الان ۲۵ هستیم. ممکن است در جایی در اینترنت موبایل اختلال وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات درباره وضعیت توسعه فیبرهای نوری در کشور نیز گفت: ما یک طرح ملی را در راستای ایجاد یک شبکه با سرعت و با کیفیت در کشور دنبال می‌کنیم که طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهاست. دولت امروز تصویب کرد که هشت درصد از سهم دولت از درآمد اپراتورها که تقریباً یک سوم تا یک چهارم سهم دولت است را در توسعه فیبرنوری هزینه کنیم. این مصوبه که در هفته‌های آینده ابلاغ شود ما فراخوانی به اپراتورها خواهیم داد و پروژه فیبرنوری را با سرعت بیشتری دنبال می‌کنیم.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • مش جمعه
    0

    این بلوغ بزند تو سر بی مخ شماها.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کسانی که به این دولت رای دادن به بلوغ فکری نرسیده بودن که کار مملکت به اینجا کشید

  • ناشناس
    0

    تو اگر عرضه داری پیر کارمندانی که ۳۵ سال خدمت را رد کرده اند بازنشست کن

  • ناشناس
    0

    انشاءالله که به سرانجام نخواهد رسید! سنگ بزرگ علامت نزدن است!

  • حسین یوسفی
    0

    شما هنوز خودتون به بلوغ فکری نرسیدی چه برسه طرحاتون

  • ماستمالی
    0

    بله بعد ۴۴سال طرح جنایت باید پیرمرد شده باشه

  • غریبه
    0

    طرح صیانت زایید و سیسمونی هم براش-از ترکیه خریدند ------ تو کجایی

  • دد
    0

    بله این طرح صیانت برای شما و فرزندتان نیست که برای مردم هستش

  • ناشناس
    0

    دوباره آقا رشید اومد

  • ناشناس
    0

    اقای محترم وزیر ارتباطات تمام کارهای مردم دنیا و ایران با الکترونیکی انجام میشود مثال اب برق و پول بانگ تمام شرکتها و دادگا ها همه کارهای مهم دولتی مالیات کار آفرینی و دیگر کار های جوانان با انترنت انجام میشود بهیچ وجع نباید سرعت کم و زیاد شود به بیکاری تمام قشر شده و مشکلات بسیار زیادی ایجاد و گرسنگی و دزدی اعتیاد و فحشا و مهاجرت جوانان خواهد شد

  • قاسم
    0

    خاک بر سرتان قیمت آرد 7 برابر شده تو دنبال صیانتی خااااک

  • یحیا
    0

    چقدر قیافش چندشه

  • قاسم
    0

    آرزوی مرگتون رودارم

  • ناشناس
    0

    مردک حداقلی معلوم شد از اول تو هم با صیانتی ها بودی فقط جربزه اظهار نظر علنی نداشتی
    انموقع که اون نماینده حداقلی گفت تو ... رفیق دزد شریک قافله هستی برای اینکه چهره مردمی از خودت نشان بدی حرفهای دیگه زدی
    پس حالا معلوم شد اصل هدف و ذاتتون چیه
    از پایین امدن سرعت ایتنرنت معلوم بود چکاره ای
    مهم نیست اما بدون این نماینده های حداقلی که سرتون با هم توی یک ابشخوره سال اینده اخرین سال .... است

  • نعمت
    0

    آقای وزیر محترم فقط زحمت کشیدن و گفتن گران نکنید
    احتمالا اتفاقی افتاده که ایشون در مقابل گران کردن و حذف سالیانه وشش ماهه اینترنت سکوت کردن - بنده خدا کسی به حرفهای شما توجه نمیکنه هرکس هرطوری که بخواد مردم بدبخت بینوا رو میچاپه -ولی مگر میشه یه اپراتور بدون هماهنگی شما این کارو بکنه - متاسفانه دروغگویی نهادینه شده و ربطی به قبل و حال حاظر نداره

  • ناشناس
    0

    عقب مونده اگر بالغ هم بشه ، باز هم عقب مونده است

  • سعیدی
    0

    اگر صیانت را زودتر تصویب می کردید داستان سیسمونی گیت و عیسی شریفی ها و املاک نجومی و حقوق های نجومی و واگذاری املاک گران قیمت کارگزاران رژیم قبل به برخی متنفذین گردن کلفت نظیر انها که فتاح بنیاد مستضعفان از انها نام برد و ابربدهکاران بانکی چون رضا مطلبی کاشانی واهدای خانه به برخی تریبون دارهای معروف ، هلدینگ یاس و کاسبان تحریم و کشتی های توقیف شده اقازاده ها در هند وتخریب اضافه بنای ویلاهای از ما بهترون درباستی هیلز لواسان و..... هرگز به بیرون درز نمی کرد وبه قول اقای مهدیان در همشهری می شد یواشکی به انها تذکر داد و ابرویشان نمی رفت چون حفظ ابروی مسلمان از واجبات و ضروریات کشورداری است !؟ پس صیانت که نماد و نما و بلندگوی شیطان است را هرجه سریع تر خفه کنید تا بیش از این ابروی این ادم های شریف وشریف زاده نرود .

  • رضا
    0

    بابامدرک ششم ابتدایی بامعدل 11 که دیگه
    روشدمیترسی مدارکجعلی شماروبشه.

  • دارا
    0

    چه جوری توی این مدت کم به بلوغ رسید مشکوکه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها