آیا با خرید خانه در ترکیه می‌توان اقامت گرفت

خرید ملک در ترکیه یک از راه‌های آسان دریافت اقامت این کشور است. اقامت در ترکیه برای افرادی که دوستدار زندگی در کشوری زیبا با آب و هوای مدیترانه‌ای، فرهنگی نزدیک به فرهنگ ایرانی و طبیعت زیبا و اروپایی هستند، ایده جذابی است!

آیا با خرید خانه در ترکیه می‌توان اقامت گرفت

اگر دوست دارید از طریق خرید ملک در ترکیه اقامت این کشور را بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. چون می‌خواهیم شما را با مزایای اقامت در ترکیه و قوانین و مقررات این کشور برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک، آشنا کنیم.

 

انواع اقامت در ترکیه؛ اقامت موقت و اقامت دائم

پیش از اینکه به سراغ معرفی مزایای اقامت در ترکیه برویم، لازم دانستیم شما را با انواع روش‌های اقامت در این کشور آشنا کنیم. اقامت در ترکیه برای ایرانیان به دو دسته تقسیم می‌شود:

1.اقامت موقت

ایرانیانی که برای سفرهای تفریحی یا انجام کارهای چند روزه به ترکیه سفر می‌کنند، نیازی به دریافت ویزا ندارند. آنها می‌توانند در این مدت ۹۰ روزه بدون ویزا، اقامت بیشتری برای گردش و سیاحت در ترکیه درخواست کنند، که به این نوع اقامت موقت توریستی گفته می‌شود. در آیین نامه جدید سال ۲۰۲۲ مدت این اقامت ۶ ماه است، در صورتی ‌که در سال‌های قبل بصورت یکساله صادر می‌شد. البته، افراد با خرید ملک به ارزش پایین‌تر از ۲۵۰ هزار دلار هم می‌توانند اقامت موقت را بطور یکساله یا دو ساله دریافت کنند.

2.اقامت دائم

افرادی که تمایل دارند برای مدت طولانی یا همیشه، در کشور ترکیه زندگی کنند، یا اجازه انجام امور اداری و بهره‌مندی از امکانات مختلف این کشور را داشته باشند، باید از طریق روش‌هایی که توسط دولت ترکیه مشخص شده، اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. یکی از این روش‌ها، خرید ملک یا آپارتمان در ترکیه است که در ادامه بطور مفصل به توضیح آن می‌پردازیم.

 

با مزایای خرید ملک و خانه در ترکیه آشنا شوید

همان‌طور که در بخش قبل اشاره کردیم، یکی از روش‌های متداول دریافت اقامت دائم ترکیه، سرمایه گذاری ملکی در این کشور است. در این روش ما می‌توانیم با خرید ملک در ترکیه نه تنها برای خود، بلکه برای سایر اعضای خانواده هم اقامت دائم بگیریم. در این روش محدودیتی در مبلغ ملک خریداری شده، وجود ندارد.

اما پیش از اینکه به سراغ قوانین و مقررات دریافت اقامت از طریق خرید ملک برویم، می‌خواهیم با هم مزایای خرید ملک یا آپارتمان در ترکیه را بررسی کنیم:

  • مهم‌ترین و برترین مزیتی که برای خرید خانه در ترکیه می‌توانیم نام ببریم، دریافت تابعیت این کشور و استفاده از مزایای شهروندی ترکیه است.
  • خرید خانه یا آپارتمان در ترکیه حتی از ایران هم راحت‌تر است، چون تقریباً با هر میزان بودجه‌ای می‌توانیم در ترکیه خانه بخریم. جالب است بدانید، در بعضی از مناطق ترکیه می‌توانیم با مبلغ حاصل از فروش یک خانه یا آپارتمان در ایران، دو یا سه ملک در ترکیه بخریم!
  • با گرفتن اقامت دائمی ترکیه از طریق خرید ملک، می‌توانیم بدون داشتن ویزا به 100 کشور اروپایی سفر کنیم. این فرصت خوبی برای جهانگردی است.
  • خرید ملک در ترکیه برگشت سرمایه خوبی دارد. می‌توانیم آن را به‌ صورت روزانه یا ماهانه به افرادی که برنامه اقامت موقت دارند، اجاره دهیم. همچنین رشد سالانه قیمت املاک هم نکته قابل توجهی است که می‌تواند ارزش ملک ما را بیشتر کند.
  • املاکی که اخیراً طی برنامه توسعه ساخت و ساز برخی از مناطق ترکیه در حال ساخت هستند، با سبک معماری اروپایی ساخته شده‌اند و ارزش سرمایه گذاری دارند.

فقغفقغفقغ

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

حالا که بخوبی با روش‌های اقامت و مزایای خرید ملک در ترکیه آشنا شدید، نوبت به معرفی انواع روش‌های دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه می‌رسد:

·خرید ملک به ارزش کمتر از 250 هزار دلار برای اخذ اقامت

اگر سرمایه ما برای خرید خانه در ترکیه کمتر از 250 هزار دلار باشد، می‌توانیم ملک بخریم و اقامت این کشور را دریافت کنیم. اما لازم است بدانیم، افرادی که ملکی به ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار خریداری کرده و اقامت موقت سالیانه دریافت می‌کنند، بعد از گذشت ۵ سال اقامت موقت در ترکیه، می‌توانند اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنند، به شرطی که در این ۵ سال کمتر از ۹۰ روز خارج از ترکیه باشند. همچنین باید مواد 10 گانه دیگری را هم رعایت کنند تا بتوانند برای دریافت پاسپورت اقدام نمایند.

·خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار برای اخذ پاسپورت

اگر سرمایه ما برای خرید خانه در ترکیه حداقل 250 هزار دلار یا مبلغی بیش از این باشد، می‌توانیم براحتی برای اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک اقدام کنیم. در این روش علاوه بر خودمان، ظرف مدت 3 ماه برای اعضای خانواده هم می‌توانیم پاسپورت بگیریم. البته، در نظر داشته باشید که باید حداقل 3 سال این ملک را در اختیار داشته باشیم و از فروش آن خودداری کنیم.

فثقفثقفق

انواع آپارتمان در ترکیه که ارزش خرید کردن دارند

اگر قصد اقامت و خرید آپارتمان در ترکیه را دارید، قبل از هر چیز باید با انواع مختلف آپارتمان در این کشور آشنا شوید. چرا که آپارتمان‌های کشور ترکیه ترکیبی خانه‌های سنتی و مدرن هستند و همین موضوع باعث سردرگمی خریداران می‌شود. در ادامه با انواع آپارتمان‌ها آشنا می‌شویم:

·نرمال آپارتمان یا آپارتمان معمولی

نرمال آپارتمان‌ها همان آپارتمان‌های معمولی 3، 4 یا در نهایت 5 طبقه هستند، که فضای سبز، نگهبانی و یک ‌سری امکانات رفاهی مانند استخر و باشگاه و... را ندارند. این منازل شارژ ماهیانه ساختمان یا آیدات کمی، در حدود ۳۰ لیر تا ۱۵۰ لیر دارند.

·سیته یا مجتمع

سیته مجموعه‌ای از نرمال آپارتمان‌ها، مجموعه برج‌ها، مجموعه ویلاها یا مجموعه‌ای ترکیبی از انواع آپارتمان است. این منازل دارای فضای سبز، سیستم تهویه و امکانات رفاهی هستند و شارژ ماهانه آنها بین 220 تا 270 لیر است.

·رزیدانس

رزیدانس‌ها، برج‌هایی مدرن و پیشرفته هستند که ساخت و ساز آنها چند سالی است، رواج پیدا کرده است. این آپارتمان‌ها دارای نگهبانی، فضای سبز و مهم‌تر از همه سیستم تهویه مرکزی و آنتن مرکزی هستند، ولی شارژ ماهانه بالایی دارند.

·ویلا

ویلاها اغلب در مناطق کنار دریا یا دریاچه‌ها ساخته شده‌اند و قدیمی یا نوساز دارند. ویلاهای مستقل، دارای باغ، استخر و... هستند. البته ویلاهایی که داخل سیته ساخته شده‌اند هم امکانات رفاهی خوبی دارند. شارژ ماهیانه ویلاها، از ۱۵۰۰ لیر به بالا است.

 

اهمیت دریافت مشاوره برای خرید ملک در ترکیه

با توجه به توضیحاتی که درباره شرایط خرید ملک در ترکیه برای اخذ اقامت دائم ارائه کردیم، اگر تصمیم دارید در ترکیه خانه یا آپارتمان بخرید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک مشاور آگاه کمک بگیرید. قوانین و مقررات این کشور برای خرید خانه، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که ممکن است به تنهایی از عهده آن برنیایید یا مورد سوء استفاده قرار بگیرید.

ولی دریافت مشاوره از افرادی که سالهاست در زمینه خرید و فروش املاک در ترکیه فعالیت می‌کنند، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید خانه مورد علاقه‌تان را در محله‌ای خوب و با قیمتی مناسب خریداری کنید. یکی از تیم‌هایی که تجربه بالایی در زمینه خرید ملک در ترکیه دارد، هوم ترکی است.

اعضای متخصص این مجموعه به ‌عنوان یک تیم حرفه‌ای، مورد اعتماد و باتجربه در زمینه‌ی مشاوره و خرید املاک و مستغلات در شهرهای مختلف ترکیه، آماده پاسخگویی به سؤالات و ارائه مشاوره به شما هستند. می‌توانید از طریق نشانی hometurkie.com با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها