نرخ مصوب خرما اعلام شد

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرما مضافتی در بسته های ۵۵۰ گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که مردم می توانند این محصولات را به این قیمت از میادین میوه تهیه کنند.

نرخ مصوب خرما اعلام شد

محمد مهدی برومندی اظهار داشت:  در ۱۴ استان کشور ۲۶۸ هزار هکتار نخیلات خرما وجود دارد که ایران را با تولید یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن  در رتبه سومین تولید کننده خرما در جهان قرار داده است.

وی افزود: ۲۰ درصد بازار جهانی خرما نیز در اختیار ایران است و سالانه ۳۸۸ هزار تن به ارز ۳۰۰ میلیون دلار صادر می شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:  سرانه مصرف خرما در کشورمان ۸ تا ۱۰ کیلوگرم است یعنی ایرانیان سالانه در حدود ۱۰ کیلوگرم از این محصول را مصرف می کنند.

قیمت مصوب خرما اعلام شد/ ذخیره 70 هزار تن برای ماه رمضان

وی تصریح کرد: با همکاری انجمن های ملی خرما و صادرکنندگان بازار این محصول را در ماه رمضان کنترل کرده ایم که افزایش تقاضا در این ایام موجب افزایش قیمت ها نشود.

برومندی اظهار داشت: قیمت خرما مضافتی در بسته های ۵۵۰ گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که به عبارتی قیمت هر کیلوگرم از این محصول ۴۸ هزار تومان می شود و فروش بالاتر از این قیمت قابل قبول نیست و توسط دستگاه های نظارتی این قیمت کنترل می شود.

وی تصریح کرد: کمبودی در تولید خرما در کشور وجود ندارد به طوری که ۷۰ هزار تن خرما در سردخانه های باقی مانده است که برای این ایام استفاده شود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    0

    هر جا دولت برای هر کالایی به ویژه کالاهای اساسی یا انحصاری نرخ دستوری تعیین کرده بدلیل عدم نظارت کافی دستگاههای نظارتی ذیربط و عدم برخورد قضایی با سودجویان فردای آن روز قیمت آن کالاها با افزایش قیمت قابل توجه مواجه شده است! نمونه اش قیمت گوشت قرمز، قیمت مرغ و تخم مرغ و قیمت خودرو و ...

  • ناشناس
    0

    خدا از بزرگی کمتان نکند ، انبارهایتان مملو از خرمای در حال فساد است ، چه اعتماد بنفسی دارید ، ماشالله

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    باسلام
    صبر می‌کردید ماه رمضان تمام می‌شد و بعد از آن اعلام می‌کردید.!!!!

  • ناشناس
    0

    چشم باشه

  • ناشناس
    0

    رطب دونه ای چند ؟

  • ناشناس
    1

    سال به سال قربون پارسال دو سال پیش سالی دو کارتون بزرگ خرما مصرف میکردیم اما دو سال گذشته نتونستیم یه جعبه یک کیلویی خرما بخریم

  • متعجب
    0

    قیمت اعلام شده برای خرماهای بی کیفیت مانده در انبارها میباشد و همین مسئله باعث گرانتر شدن خرماهای نسبتا مرغوبتر شد . لطفا از فرصتها مانند ماه مبارک رمضان سوء استفاده ننمایید و برای رضای شیطان هم که شده مدتی خفه شوید چون که شما مسئولین خداشناس و خداترس نیستید.

  • ناشناس
    0

    وقتی داریم گوشت و مرغ را با قیمت مصوب میخریم، خرما را هم با همین قیمت می خریدیم.
    البته جالب اینه که قبلا هم خرما با قیمت کمتر از این توی بازار بود و به نظر میرسه که سعی دولت اینه که بگه من حکمران بازار هستم و قیمت ها را من تعیین میکنم. حتی اگر قیمت بالا تر اعلام کنند. مثل سیب زمینی که وانتی ها و میادین تره بار کیلویی هشت تومان می‌فروختند و به لطف اعلام قیمت، دیگه از ده هزارتومان کمتر پیدا نمیشه

    نظرات شما -
    • 0

      سیب زمینی تومیدوکیلویی ۱۸ و بازار ۲۲

  • هوشنگ قهرمانزاده کبلاقا
    0

    هسته خرما بمکید

  • ناشناس
    0

    چرا می گی ۷۰۰ گرمی اگرراست می گید یک کیلو بگید.تو کشور خرما خیز ،خرما کیلویی ۵۰ هزارتومان

  • خیلی
    0

    خیلی کنترل کردید خخخخ

  • محمود
    0

    خدا را که قبول ندارید برای یک دانه خرما چه بر سرضعفا درآوردید

  • ناشناس
    0

    والا من کارم خرماست این قیمت‌ها رو ک اعلام میکنم رو دلال‌های خیابون تختی تهران بالا میکشن تو بم خرما رو ب ما ک کاسب خرما هستیم و مستقیم با کشاورزها در ارتباط هستیم با این قیمت‌ها هیچی برا کشاورز نمیمونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها