معاون سازمان برنامه و بودجه:

ثروتمندان یک میلیون یارانه بنزین می گیرند

افراد ثروتمند که هر کدام چند ماشین دارند، بیشتر از یارانه بنزین استفاده می‌کنند.

ثروتمندان یک میلیون یارانه بنزین می گیرند

حمید پورمحمدی گفت: قیمت واقعی بنزین، ۲۰ هزار تومان است.  افراد ثروتمند که هر کدام چند ماشین دارند، بیشتر از یارانه بنزین استفاده می‌کنند. قیمت اصلی و واقعی بنزین در اصل ۲۰ هزار تومان است، این افراد از ۱۷ هزار تومان مابه‌التفاوت یارانه بیشتر استفاده می‌کنند.

بر این اساس با احتساب ۶۰ لیتر سهمیه بنزین برای هر خودرو، ما به التفاوت قیمت واقعی بنزین و قیمت فعلی آن برای هر کارت سوخت ماهانه ۱ میلیون و ۲۰ هزار تومان است. 

لازم به ذکر است که سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در ماه است و می‌توان در هر کارت سوخت، سهمیه ۹ ماه را ذخیره کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    صد بار گفتیم در ایران به هیچ کالا یا محصول یا خدمتی از جمله حاملهای انرژی یارانه نمی گیرد. در ایران متأسفانه بین اقشار مختلف مردم اختلاف طبقاتی و درآمدی وجود دارد و به همین خاطر دولت قیمت سوخت و حاملهای انرژی را به نسبت درآمد ثروتمندان مقایسه می کند و فکر می کند قیمت سوخت و حاملهای انرژی در ایران ارزان است در حالیکه اگر قیمت سوخت و حاملهای انرژی را به نسبت درآمد سرانه هر ایرانی از تولید ناخالص داخلی و یا درآمد اکثریت مردم در نظر بگیریم خواهیم دید قیمت سوخت و حاملهای انرژی بسیار گران نیز هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها