چرا همه خامه‌ها صورتی و یک شکل هستند؟

یک کارشناس صنعت لبنیات گفت: اینکه شکل بسته‌بندی‌ برخی از محصولات لبنی شرکت‌های مختلف، یکسان است بیشتر به دلیل محدودیت‌های فنی دستگاه‌های بسته‌بندی موجود در کارخانه‌هاست. اما در بخش رنگ محدودیت فنی وجود ندارد و طراحی رنگ بسته بندی‌ها معمولا وابسته به بازاریابی و سلیقه سنجی و عادات مصرف کننده است.

چرا همه خامه‌ها صورتی و یک شکل هستند؟

وحید مفید در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های لبنی برخی از محصولات از جمله خامه را با ظاهری یکسان تولید می‌کنند، گفت: اینکه شکل بسته‌بندی‌ها یکسان است، بیشتر به دلیل محدودیت‌های فنی دستگاه‌های بسته‌بندی موجود در کارخانه‌هاست. به طور مثال عموم کارخانه‌ها لیوان‌هایی با دهانه ۷۵، ۹۵ و ۱۲۵ میلیمتری دارند و ماشین‌های خطوط و قالب‌های آنها یکسان است، درنتیجه عموما خامه‌های پاستوریزه در لیوان هایی با دهانه ۷۵ میلیمتری تولید می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند که اگر یک بنگاه تولیدی بخواهد محصول در بسته بندی متفاوت داشته باشند، باید هزینه قالب‌ها و دستگاه‌های جدید و طراحی و ساخت قالب جدید را هم متحمل شوند. البته در سایر کشورها هم همینگونه است که شکل و اندازه بسته‌بندی محصولات شرکت‌های مختلف تفاوت چندانی با هم جز در رنگ و طراحی ظاهری ندارد.

این کارشناس صنعت لبنیات اضافه کرد: در بخش رنگ محدودیت فنی وجود ندارد و طراحی رنگ بسته‌بندی‌ها معمولا وابسته به بازاریابی و سلیقه‌سنجی و عادات مصرف کننده است.

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم ‍پزشکی شهید بهشتی در پایان گفت: شاید چون اولین بار خامه استریل در بسته‌بندی صورتی وارد بازار شده، سایر تولیدکنندگان نیز حسب عادت مصرف کننده، ترجیح داده‌اند این نوع خامه را با رنگ صورتی روانه بازار مصرف کنند چون این رنگ برای مصرف کننده شناخته شده است.

 

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها