پست، فقط اول فروردین تعطیل است

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: شرکت پست فقط در روز اول فروردین تعطیل است و در ایام نوروز، کشیک های نوروزی فعال خواهند بود.

پست، فقط اول فروردین تعطیل است

محمود لیائی مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در حاشیه بازدید از مرکز مبادلات پست بین المللی فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: البته روز اول فروردین پروازهای خارجی ما برقرار است و مرسولات ارسال می‌شود.

وی گفت: در خصوص مرسولات خارجی ارتباط خوبی با گمرک و شرکت های هوایی داریم و به سبب این هماهنگی‌ها مرسولات مردم روی زمین نمی ماند.

لیائی درباره شیفت های نوروزی شرکت پست گفت: ما فقط در روز اول فروردین تعطیل هستیم و از روزهای بعد هم در بحث قبول و هم توزیع مرسولات، کشیک های نوروزی فعالیت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای ارتقاء معیشت همکارانتان چه برنامه‌ای دارید، گفت: ما سازمانی، درآمد هزینه‌ای هستیم و باید درآمد داشته باشیم که بتوانیم از محل درآمدها به معیشت همکارانمان برسیم.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: البته ما نیازمند توجه هرچه بیشتر سازمان برنامه و بودجه و کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاعات هستیم تا بتوانیم زیان های انباشته مان را به حداقل برسانیم.

وی درباره هوشمند سازی پست افزود: در مدیریت جدید پست، دو مأموریت به ما سپرده شد که یکی بحث هوشمندسازی پست است که موجب سرعت ارسال مرسولات و کاهش هزینه می شود و دیگری تحول دیجیتال در فرایندهای پستی است که اگر سریعتر رخ دهد ما شاهد کاهش زیان ها خواهیم بود و قیمت تمام شده نیز با هوشمند‌سازی کاهش می‌یابد و سرعت ارسال نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: البته ما سه سال است که شاهد افزایش تعرفه‌های پستی نبوده‌ایم در حالی که در این سه سال شاهد تورم های قابل توجه و افزایش قیمت‌ها بودیم؛ به این ترتیب که برخی ملزومات مورد نیاز ما از جمله کاغذ و چسب تا سه برابر افزایش قیمت داشت و ما مجبور بودیم که فقط قیمت گذاری مصوب را در این سه سال رعایت کنیم.

وی افزود: مصوبه ای در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسید وقرار بود امسال شاهد افزایش تعرفه‌های پستی باشیم اما چون ستاد تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت خدمات دولتی را در سال ۱۴۰۰ نداده بود در سال جدید با واقعی شدن تعرفه های پستی روبرو خواهیم بود که امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته تری به مردم ارائه کنیم.

 استاندارد عملکرد شرکت ملی پست فراتر از کشور‌های پیشرفته است 

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشور‌هایی بود که در ایام شروع بیماری کرونا ارتباط پستی اش با دیگر کشور‌ها را متوقف نکرد.
محمود لیائی در ادامه افزود: غیر از رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی با همه کشور‌های دنیا مبادلات پستی داریم و در بحث استاندارد عملکردمان نیز می‌توانیم ادعا کنیم که فراتر از حد کشور‌های پیشرفته اقدام کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران افزود: سعی می‌کنیم که مرسولات خارجی را به صورت متحدالشکل و در کارتن‌های پلاست دسته بندی کنیم در صورتی که اکثر کشور‌ها در کارتن‌های معمولی و مقوایی، مرسولات خود را بسته بندی می‌کنند.
لیائی گفت: به لحاظ سرعت ارسال بسته‌های پستی نیز از بسیاری از کشور‌ها سریع‌تر و ایمن‌تر عمل می‌کنیم و در ایام شیوع بیماری کرونا جزو معدود کشور‌هایی بودیم که فعالیت پستی مان برای خارج از کشور متوقف نشد و حتی کشور‌های پیشرفته مانند آلمان، ژاپن و چین در ایام آغاز شیوع کرونا، خدمات پستی شان را چند ماهی تعطیل کردند.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی افراد برای دریافت مرسولات خود مجبورند مسافت طولانی تا فرودگاه امام خمینی طی کنند گفت: ما این موضوع را بررسی کردیم و احتمالاً یکسری ناهماهنگی‌ها میان اپراتور خصوصی ما با گمرک رخ می‌دهد که شاید مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کند.
وی در ادامه افزود: البته برخی شاید هزینه گمرکی را نپرداخته باشند یا اینکه محصول ممنوعه‌ای دربسته هایشان وجود داشته باشد که حتماً باید این موضوع پیگیری شود.

معاون وزیر ارتباطات گفت: از عموم شهروندان می‌خواهیم در زمان ارسال بسته چه بسته‌های خارجی و چه داخلی، حتماً نشانه دقیق مقصد را بنویسند، ما شاهدیم که مرسولات خارجی به خاطر اینکه شماره پلاک و خیابان در خارج کشور درست نوشته نشده است بعد از رسیدن به کشور مقصد برگشت خورده است.
وی افزود:در خصوص مرسولات خارجی حتما ایمیل را درج کنند چرا که بسیاری از کشور‌ها با ایمیل ارتباط با فرستنده مرسوله برقرار می‌کنند و می‌توانند آن را رهگیری کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها