مرغ ۷۰ هزار تومانی در راه است؟

کارشناس حوزه دام و طیور با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی باعث افزایش قیمت مرغ به ۷۰ هزار تومان خواهد شد، گفت: اینکه برخی می‌گویند قیمت‌ها تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، مانند شوخی است.

مرغ ۷۰ هزار تومانی در راه است؟

شاید بتوان گفت که بحث حذف ارز ترجیحی یکی از مهم‌ترین موضوعات بودجه سال آینده است. دولت از ابتدای تدوین لایحه بر حذف ارز ۴۲۰۰ اصرار داشت و نرخ ETS را به عنوان مبنای تسعیر ارز در کل بودجه در نظر گرفت.

به نظر می‌رسد مجلس نیز این اختیار را به دولت داده است تا نسبت به حذف ارز ترجیحی اقدام کند اما این مسئله به سبب تاثیرات شدید که می‌تواند بر کالاهای اساسی داشته باشد، باعث نگرانی‌های زیادی شده است.

افزایش قیمت مرغ به ۷۰ هزار تومان با حذف ارز ترجیحی

پرویز فروغی کارشناس حوزه دام و طیور در خصوص حذف ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ گفت: مقداری از ارز ترجیحی به بیراهه رفت اما اینکه بگوییم همه آن اینطور بوده است غلط است. نهاده‌های مرغداری ها با این ارز تامین می‌شد و اگر شما ارز ترجیحی را حذف کنید تورم زیادی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: موضوع انحراف چیزی نیست که دولت بخواهد به آن علت ارز ترجیحی را حذف کند. اینکه عده‌ای بخواهند از واردات حمایت کنند باید به فکر مرغداری های داخل نیز باشید. فرض کنید کسی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن نهاده تامین می‌کند اگر ناگهان قیمت نهاده به این میزان افزایش پیدا کند، قیمت مرغ به بیش از ۷۰ هزار تومان خواهد رسید مگر ممکن است با این کار قیمت تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کند؟

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • احسان
    14

    من سالهاست مرغ دارم، واقعا کیلویی هفتاد تومن زیاده؟ الان دانه کیلویی 11 تومن است. یک مرغ برای دو کیلو شدن 6 کیلو دانه بخوره، میشه 66
    بعضی از قدیم عادت کردن به ارزان خریدن، تا یک چیز میاد به قیمت واقعی برگرده اعتراض می کنند.
    بالاخره مشکل اقتصادی باید یه روزی حل بشه نمیشه که تا صد سال دیگه همین جور همش یارانه بدیم.

  • ناشناس
    1

    تولیدی های مابه مفت خوری عادت کردندچه تولیدی که باارزدولتی نمیتونه باواردات ارزآزاد رقابت کنه

  • ناشناس
    2

    پیشنهاد میشود ارز ترجیحی را حاکمان کشور حذف نکنند و به مردم رحم کنند.زیرا حذف ارز ترجیحی ضرری به معیشت مسولین نمیرساند ولی به مردم ضررهای زیادی میرساند و باعث مشکلاتی برای کشور میشود.

  • شکم پرست
    1

    نوش جون آخوندها

  • س
    0

    کسی نیست بما حمله کنه از این زندگی نجات پیدا کنیم

    نظرات شما -
    • 0

      درد من تنهایی نیست بلکه مرگ ملتی است که گدایی را قناعت و بی عرضگی را صبر و لبخندی بر لب این حماقت را حکمت خداوند می دانند.

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    قیمت مرغ و گوشت و تخم مرغ و برنج و..... را کنترل کنید!!!
    دنبال اجرای ضد مردمی صیانت هستید؟؟

  • ایرانی
    0

    در دنیا متمدن قاعده این است که دولتی که نتواند در جهت رفاه و آسایش مردم عملکرد مثبتی داشته باشد انتخابات زود هنگام برگزار کند اما متاسفانه جمهوری روی تمامی زشتخویان تاریخ را سپید کرده است.مردمی را با جهل خود به زنجیر کشیده است و ادعاهای پوچش مضحکه مردم شده است.

  • ناشناس
    0

    این ملت ظرفیتش را دارند ، فشار حداکثری

  • ناشناس
    0

    والله کار اشتباهی که کردن الکی حقوق رو بالا میبرن چون چاره ای ندارن با پول کاغذی که دائما چاپ میکنن وبیارزش در برابر پولای کشورای دیگه که دهن مردم ببندن واز طرفی اقلام رو چهار برابر کنن ای یعنی اقتصاد لنگ بجای این کار مثل چهار صد سال پیش دادوستد کنید دیگه چه نیازی به پول بی‌ارزش زیاد کردن است

  • ناشناس
    0

    لیاقت ملت ما همین است نه بیشتر خلایق هر چه لایق

    نظرات شما -
    • بسیجی عاشق رئیسی
      7

      عربستان ۴۱ شیعه اعدام کرد تو دنبال مرغ هستید خاک بر سر ملتی که فقط بفکر شکمش نه برادران مظلوم فقیر بدبخت شیعه عربستان

  • ناشناس
    0

    در این حکومت آخوندی هیچ چیز بعید نیست مرغ کیلویی ۶ هزار تومانی را ۷۰ هزار تومان و بالاتر هم بخری! مگر گوشت خورشتی گوسفندی را یک روزی نه چندان دور و نزدیک کیلویی کمتر از ۲۰ هزار تومان نمی خریدیم الآن در صورتی که قدرت اقتصادی ما اجازه بدهد باید کیلویی ۲۴۰ هزار تومان بخریم!

  • ناشناس
    0

    تشکر تشکر

  • ناشناس
    0

    مردم‌حاضرند‌اصلا‌مرغ‌نخورند‌ولی‌دست‌حرامزاده‌ها‌از‌بیت‌المال‌کوتاه‌شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها