تولید محتوا راه کسب درآمد در فضای مجازی

چند روزیست صحبت های زیادی در رابطه با فضای اینترنت در ایران راه افتاده است اما یک نکته بسیار مهم است. با تولید محتوای مناسب در هر فضایی می توان برای کسب و کار خود بازاریابی کرد و از طریق آن به درآمد رسید.

تولید محتوا راه کسب درآمد در فضای مجازی

چه محتوایی تولید کنیم؟

اگر نمی دانید چه محتوایی تولید کنید مقاله چگونه تولید محتوا کنیم را مطالعه کنید تا دقیقا بدانید نیاز به تولید چه محتوایی دارید. هر پلتفرم نیاز به محتوای متفاوتی دارد و طبیعتا شما برای اینستاگرام از محتوای متنی استفاده نمی کنید. پس برای هر پلتفرم محتوای جدیدی نیاز دارید تا بتوانید موفق باشید.

برای اینکه بدانیم ارزش اینکار چقدر بالاست جمله موسس مایکروسافت اقای بیل گیتس را نقل قول می کنیم که فرمودند محتوا پادشاه است. چنانچه به هر دلیلی صفحات شما در فضای مجازی بسته شود با داشتن وب سایت و محتوای مناسب در آن، فروش و درآمد شما قطع نخواهد شد.

اصول تولید محتوا به این شکل است که ابتدا برای هر پلتفرم محتوای مورد نظر را مشخص کنید و اقدامات لازم برای تولید محتوای آن ها را انجام دهید. برای تولید محتوا نیاز کاربران را در نظر بگیرید و بر اساس آن ها محتوا منتشر کنید. این نیاز ها بر اساس مواردی که در پلتفرم ها جستجو می شود نمایان می شود.

تولید محتوا برای وبسایت

برای هر وبسایت اهداف و استراتژی مشخص می شود و محتوا بر اساس همان استراتژی ها و اهداف تولید می شود. در تولید محتوا برای وبسایت ها دو روش را پیش می گیریم. روش اول تولید محتوا بر اساس سیستم پیلار و کلاستر است. در این روش شما یک محتوای کلی و مرجع را می نویسید و در مقاله های دیگری به جزئیات آن می پردازید. این نوع نوشتار را اصطلاحا مادر و فرزند هم می نامند.

برای مثال اگر در مورد زعفران یک مقاله بنویسید و آن را به عنوان یک مقاله مادر در نظر بگیرید مقالات دیگری مانند زعفران دسته، زعفران سرگل و زعفران نگین مقالات فرزند را تشکیل می دهند. در این مورد نیاز است از صفحات فرزند به فرزند و مادر به فرزند (و بالعکس) لینک داده شود.

در این نوع ابتدا تمرکز را روی محتوای فرزند می گذاریم تا این مقالات جایگاه کسب کنند و ازز طریق ارزشی که دریافت می کنند به سایر مقالات ارزش دهند.

تولید محتوا برای یوتیوب

تولید محتو برای یوتیوب کمی متفاوت است. بسیاری از افرادی یا بیزینس هایی که در این پلتفرم تولید محتوا می کنند یا به معرفی محصول می پردازند یا به آموزش که بتوانند نیاز کاربران را رفع کنند. اما بسیاری از اینفلوئنسر ها نیز در این فضا تلوید محتوا می کنند بیشتر به عنوان سرگرمی تولید می شود و بسیاری از آن ها به دلیل اینکه اینستاگرام بر اساس بازدید درآمدی به آن ها نمی دهد محتوای خود را یوتیوب نیز منتشر می کنند.

بسیاری معتقدند یوتیوب یک دانشگاه رایگان برای آموختن است و می توان در آن هر دانشی را جستجو کرد.

تولید محتوا برای اینستاگرام

برای اینستاگرام داستان کمی متفاوت است. در اینستاگرام شما می توانید محتوای تصویری و ویدئویی تولید کنید اما این محتوا نیز باید بر اساس نیاز کاربر باشد. در یوتیوب و وب سایت زمان انتشار محتوا اهمیتی ندارد و شما می توانید در هر ساعتی محتوای خود را منتشر کنید در صورتی که برای اینستاگرام زمان انتشار محتوا بسیار مهم است.

زمان انشتار محتوا در اینستاگرام یک ساعت و دقیقه خاص نیست اما هر فرد برای دست یابی به بهترین زمان برای انتشار محتوا باید آزمون خطا کند. در هر بیزینس و پیج باید به شکلی باشد که بازه زمانی بهتری محتوای خود را منتشر کند.

تولید محتوا برای لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی برای کسب و کار ها و بیزینس هاست و به هیچ عنوان برای استفاده هایی مانند توییتر از آن استفاده نکنید. برای استفاده از لینکدین برنامه و هدف داشته باشید تا با سایر افراد در آن حوزه بیشتر آشنا شوید. لینکدین باعث می شود تا شما در بین رقبا و هم حوزه ای های خود شناخته شوید. لینکدین به برندینگ و شناخت شما بسیار کمک می کند.

جمع بندی

در هر شبکه اجتماعی باید اهداف و استراتژی متفاوت داشت و بر اساس کاربران آن تولید محتوا انجام شود. طبیعتا کاربران لینکدین و اینستاگرام متفاوت هستند  و هرکدام محتوای خاصی را می پسندند. در اینستاگرام شما نمی توانید یک قیمت از محتوای خود را منتشر کنید و به آن لینک دهید یا یک فایل پی دی اف قرار دهید اما از آن برای بازاریابی و انتقال اطلاعات باید استفاده کنید. لینکدین بیشتر شبیه به یک دورهمی از افراد است که در زمینه های متفاوت با یکدیگر تبادل نظر دارند.

در تمام فعالیت های خود سعی کنید کاربران را از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مختلف به وب سایت خود بکشانید. داشتن یک وب سایت به اعتبار شما می افزاید. کاربران با مراجعه به سایت شما متوجه اعتبار برند شما خواهند شد. وب سایت را به عنوان یک خانه با مالکیتخود در نظر بگیرید و فضای مجازی را یک خانه اجاره ای، به همین دلیل باید تمرکز بیشتری برای وب سایت خود بگذارید.

منبع: آکادمی دیجیتال مارکتینگ پاراگراف

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها