کارشناس خودرو در گفتگو با خبرفوری:

خودروی صد میلیونی شده یک میلیارد و حالا مالیات می خواهند/ جور بالا رفتن قیمت خودرو را مردم نباید بکشند/ آقای رئیسی موافق افزایش قیمت خودرو بود اما پشیمان شد!

یک کارشناس خودرو گفت: در مدت سه یا چهار سال، مدیرعامل سایپا ۵ بار عوض شده اما شرایط بهتر نشده است، زیرا سایپا و ایران خودرو را فقط یک مدیر عامل نمی‌گرداند، بلکه ساختاری از معاونین آنجا را می‌چرخانند.

خودروی صد میلیونی شده یک میلیارد و حالا مالیات می خواهند/ جور بالا رفتن قیمت خودرو را مردم نباید بکشند/ آقای رئیسی موافق افزایش قیمت خودرو بود اما پشیمان شد!

امیر حسن کاکایی در گفتگو با خبرفوری بیان داشت: مالیات بر خودروهای لوکس طرحی پر از اشکال است زیرا مقصر افزایش قیمت خودرو مردم نیستند؛ مثلاً فردی ۳ سال پیش خودرویی را ۱۰۰ میلیون خریده و الان همان خودرو یک میلیارد است حالا باید مالیات بدهد در حالی که علت این افزایش قیمت بی ارزش شدن ریال است نه ارزشمندی دارایی آن فرد!

وی افزود: وعده وزیر صمت مبنی بر کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو در سال آینده مشروط به ثابت ماندن قیمت دلار است.

کاکایی اظهار کرد: آقای رئیسی در آبان ماه خودش با افزایش قیمت خودرو موافقت کرد اما بعد ۲ روز پشیمان شد و مقابلش ایستاد، در زمان آقای احمدی‌نژاد هم این اتفاق افتاد، این نشان می‌دهد. سیاستگذاران ما نمی‌توانند بر سر یک تصمیم اجماع کنند و به تفاهم برسند.

مشروح این بخش گفتگو را ببینید:

نظرهای وزیر صمت درباره سهام خودروسازها مربوط به ۸ سال پیش است 

امیرحسن کاکایی در ادامه صحبت‌هایش گفت: صحبت‌های وزیر صمت در مورد اینکه سایپا ۴۰ درصد سهام را خریده است متعلق به ۸ سال پیش است.

وی افزود: در حال حاضر فقط ۶درصد سهام‌ها متعلق به ایران خودرو و ۱۸ درصد متعلق به سایپاست اما دولتی‌ها طوری حرف می‌زنند انگار صنعت کاملا خصوصی‌سازی شده است.

کارشناس خودرو تأکید کرد: اگر بخواهیم طبق قانون عمل کنیم وزیر حق ندارد مدیرعامل شرکت‌های خودروسازی را عوض کند.

ادامه گفتگوی خبر فوری با کاکایی را می توانید اینجا ببینید:

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    قدیمی ها می گفتند هم ازتوبره می خورندهم ازآخور

  • امین
    0

    استثمار نوین در کشور ما در حال اجرا است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها