واکنش بانک‌ها به وام ازدواج ۱۲۰ میلیون تومانی؛ پول نداریم وام دهیم

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: این مبلغ با وجود تورم ناچیز است اما برای همین مبلغ نیز منابعی پیش‌بینی نشده است که صرفا برای متقاضیان این وام توقع ایجاد می‌کند و بانک‌ها را به دلیل کمبود منابع با مشکل مواجه خواهد کرد.

واکنش بانک‌ها به وام ازدواج ۱۲۰ میلیون تومانی؛ پول نداریم وام دهیم

محمدرضا جمشیدی اظهار کرد: با توجه به تورم موجود در کشور و گرانی وسایل موردنیاز برای تشکیل زندگی، افزایش مبلغ وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون تومان رقم مناسبی نیست و تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد از هزینه‌های تشکیل زندگی را تامین نمی‌کند. از سوی دیگر، با اینکه رقم افزایش یافته در مقابل تورم ناچیز است اما باید برای پرداخت همین مبلغ نیز منابعی وجود داشته باشد. 

وی افزود: خیلی از افراد از سال ۱۳۹۷ به بعد در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند و هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند. وام قرض‌الحسنه ازدواج از محل جمع‌آوری سپرده‌هایی است که مردم به عنوان قرض‌الحسنه در اختیار بانک‌ها قرار داده‌اند. 

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با بیان اینکه منابع فعلی بانک‌ها پرداخت افزایش وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون تومان را پوشش نمی‌دهد، گفت: اکنون منابع پرداخت وام ازدواج ۷۰ میلیونی محدود است و بانک مرکزی نیز سامانه ثبت‌نام وام ازدواج را متناسب با حجم وصولی بانک‌ها از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه باز نگه می‌دارد تا مردم بتوانند برای دریافت وام ثبت‌نام کنند. 

جمشیدی افزود: افزایش وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون تومان گرچه ناچیز است اما چون برای پرداخت مبالغ کمتر منابع وجود نداشت و برای پرداخت این افزایش مبلغ نیز منابعی پیش‌بینی نشده است، صرفا توقع ایجاد می‌کند که پاسخی برای آن وجود ندارد. از سوی دیگر، این موضوع موجب می‌شود تا هجمه‌های منفی بیشتری نسبت به بانک‌ها شکل بگیرد. 

وی در پایان از کسانی که موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند درخواست کرد تا نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام کنند تا سایر متقاضیان هم بتوانند از این وام استفاده کنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    2

    خوبه والا همین شرایط سنی برا وامها مونده تو این مملکت صیغه ازدواج سفید رابطه ساعتی دادن دختران به افاغنه هیچی نمیخواد فقط یه مقدار جزئی پول سن وثروت وفرهنگ هم نمیخواد هر سنی بخوای میشه اما برا ازدواج علاوه بر مهریه وزندان هزاران شرط میخواد شرایط جامعه زنان ومشاوران ازدواج ومدعیان حقوق زنان اگه کارشون صحیح بود دهها میلیون دختر که دارن به تجرد قطعی میرسن رو دست جامعه نمیموند

  • ناشناس
    1


    پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟

  • ناشناس
    0

    دولت و مجلس اگر قانونی تصویب می کنند، پولش را هم در اختیار بانک ها بگذارند، و الا یک کاغذی به نام قانون به چه دردی می خورد؟؟؟ فقط مشکل را به داخل شعب بانک ها هل می دهیم و این کارها باعث بدبینی بیشتر مردم به نظام می شود

  • sk
    0

    بی اعتمادی رو این بانکها خود بوجود آورده اند . زمانی که مردم پول خود را در صندوق های قرض الحسنه قرار می دادند بانکها با صرف این منابع به کارمندان خود بسیاری از مردم را در صف انتظار وام قرض الحسنه قرار می دادند و از پرداخت وام خودداری می کردند . وام های بسیاری که به کارمندان بانک ها داده شد بدون بهره و .... از همین پولهای مردم بود . حالا که مردم به بانک بی اعتماد شده اند شما عملکرد بد خود را هجمه می نامید ... کمی به گذشته نگاه کنید ... آیا شما با مردم صادق بودید ...

  • ناشناس
    0

    متاسفانه بانک ها و بخصوص بانک های خصوصی برای پرداخت وام های بی بازگشت به شرکت های وابسته به بانک ها و افراد با تفوذ هیچگونه مشکلی ندارند ولی برای پرداخت وام به مردم مشکل جدی دارند.

  • حسین
    0

    جوری میگن پول نداریم ک انگار تراول می‌خوان بشمارن بدن به ملت ، همش شده بازی با ارقام ، امروز میگن نداریم فردا ی دزدی چند هزار میلیارد دلاری میشه ، اختلاس ، خداوکیل خودتون خندتون نمیگیره ؟

  • نوید
    0

    خدایش متاسفم برای دولتی که نمیتونه یه وام مبلغ ناچیزی برای ملت خود درنظربگیره همه وعده هستن هیچ کدوم از مسعولین لیاقت ندارن همشون بفکرجیب خود هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها