واکنش‌ها به مبلغ عیدی

عیدی بازنشستگان این هفته واریز نمی‌شود

مبلغ احتمالی برای عیدی امسال بازنشستگان و کارمندان دولت حدود ۱٫۵ میلیون تومان است که در مقایسه با پارسال افزایش نداشته و مردم نسبت به آن معترض هستند.

عیدی بازنشستگان این هفته واریز نمی‌شود

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه آغاز می‌شود. معمولا عیدی نیز همزمان با حقوق بهمن آغاز می‌شود.

با این که چهار روز به شروع واریز حقوق باقی مانده اما هنوز میزان عیدی بازنشستگان مشخص نشده است.

بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است که با در نظر گرفتن ضریب حقوق تعیین شده توسط هیات وزیران میزان عیدی تعیین می شود. طبق مصوبه هیات وزیران برای امسال ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ۳۰۴۸ ریال است، در این حالت عیدی برای سال جاری یک میلیون و ۵۲۴ هزار تومان خواهد بود. (همشهری)

زمزمه‌هایی که از دولت به گوش می‌رسد نیز همان رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. نکته اینجاست که معمولا میزان عیدی نسبت به سال گذشته رقم بیشتری است. به عنوان مثال در بودجه سال گذشته میزان عیدی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد اما دولت به آن افزود و مبلغ ۱٫۵ میلیون تومانی را مصوب کرد.

براساس این رویه دولت باید مبلغ عیدی امسال را افزایش دهد. اگر دولت تصمیم بگیرد میزان افزایش مبلغ عیدی هم‌پای تورم باشد، با نرخ تورم بیش از ۴۰ درصدی مبلغ عیدی بیش از دو میلیون تومان برآورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در این خصوص گفته است: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده و دولت باید مصوب کند که بعد از طی همه این مراحل، آن را اعلام می‌کنیم.(دنیای اقتصاد)

واکنش‌ها ۱٫۵ میلیون تومان عیدی بازنشستگان

مردم نسبت به مبلغ احتمالی ۱٫۵ میلیون تومانی برای پرداخت عیدی امسال، اعتراض دارند، آنها معتقدند که میزان عیدی باید افزایش یابد:

«جشن روز معلم با گارگر همزمان برگزار می شود چرا عیدیشون فرق می کنه؟! بازنشستگان آموزش وپرورش نه بیمه ی درمان خوبی دارن ونه حقوقدان وحسابی خدا به دادشون برسه»

«کارمندی که ۵تومن حقوق میگیره مانند کسی که ۳۰ تومن میگیره عیدی میدن واقعا عین عدالتهاونم ۱.۵میلیون»

«این بی عدالتی که یک مستمری بگیر ۱۵۰۰۰۰عیدی بگیره»

«آخه چه عیدی خودتون کلاتون و قاضی کنید با یک ونیم عیدی چیکار میشه کرد وقتی برنج کیلیویی هشتاد هزار تومن اسم گوشت و مرغم که نمیشه آورد لبنیاتم که هیچی»

«الان امروزیک کیسه برنج ایرانی یک ملیون تومان است من بازنشسته داماد پسر عروس دختر نوه همه ازعیدمیان تاسیزدهم تازه نوه هاتوقع عیدی هم. دارن با یک وپونصد چکارمیشه کرد»

با توجه به این که هنوز مبلغ عیدی مشخص نشده به نظر نمی‌رسد که بازنشستگان در این هفته عیدی خود را دریافت کنند. بنابراین واریز عیدی به پایان بهمن ماه یا اسفند ماه موکول می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • بازنشسته نجومی بگیر تامین اجتماعی
    0

    آنقدر به مردم و مستمری بگیران دروغ گفتید و ظلم کردیدکه ناچارند برای گرفتن حقشان به اعمالی متوسل شوند که قلبا مایل به ان نبوده اند آن از یارانه های دروغینتان این از عیدی دادنتان و انهم از تورم لجام گسیخته که عرضه جمع وجور کردنشان را ندارید واقعا خیلی اقتدارررر دارید اما در برخورد با ضعفا ولی بسیار در اشتباهید خیلی زود دیر میشود......

  • رضا
    2

    من بعنوان بازنشسته و زیر رفاه اجتماعی هستم!

  • ضعیف
    0

    خوب کسانیکه هم اکنون مسئول شده اند درد و سختی کارگری را نچشیده و یا نکشیده اند سی و پنج سال کار و دادن حق بیمه خود تا یک ریال ان را گرفته اید حال که طبق قانون باید در حال استراحت باشیم و با ان سختی کارمان بیمار شده ایم و دیگر عمری برایمان باقی نمانده یک مشت انسان بی مسئولیت زمام امور را در دست گرفته اند و هر روز و هر ساعت با تصمیم گیریهای اشتباهشان بر سختی های زندگی مردم می افزایند مثل اینکه از پشت کوه آمده اند نه سواد علمی دارند و نه تجربه مدیریتی شما که در حال تصمیم گیری هستی و بدلیل سیری شکم خود و خانواده ات و نه مشکلی برای ویزیت بیماری داری و نه خانواده ات حال می خواهی برای ما تصمیم گیری کنی و.... بفکر مردم باشید بفکر مردم باشید بفکر مردم باشید

  • امیر
    0

    اینقدر مردم رامفلس کردن که محتاج ۴۵۰۰۰تومن یارانه شدیم.گرانی وتورم وفقر وفلاکت بیدادمیکنه .مسئولین کشور ما اگر حداقل یکی از حواس پنجگانه آنها هم کار میکرد دیگه حالا باید متوجه این بدبختی وفقر وفلاکت شده باشند.ونبایستی به بهانه های مختلف مردم راتحت فشار بذارن.یه بازنشسته هرچیزی رو نتونست تهیه کنه حواله میکنه به عیدی آخر سال.اینم ازعیدی ودست ودل بازی دولت.هرروز دریغ ازدیروز

  • آخر کنایه
    0

    سلام بر کلیه عزیزان و بازنشستگان عزیز
    اگر مسولین محترم همان 1/500/000تومان
    عیدی را واریز کنند .
    می توانیم برای اولین بار 15کیلو برنج برای
    خانه خریداری کنیم .
    و ناکام از این دنیا نرویم

  • ناشناس
    0

    خدایا خودت بفریاد این قشر زحمتکش برس

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    در این مملکت و نظام دیگر صداقت مرد.....
    این چندر غاز دیگه اعلام داره !!!!!
    قریب به اتفاق مستمری بگیران تامین اجتماعی زیر خط فقرند..

  • بازنشستگان امسال ۲بار عیدی می‌گیرند؟
    0

    بازنشستگان امسال ۲بار عیدی می‌گیرند؟

  • 0

    بانک‌ها باید به نفع مردم متحول شوند / رفتار سلیقه‌ای بانک‌ها باید تمام شود

  • بازنشسته تأمین اجتماعی
    0


    بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کرده‌اند
    با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمری‌ام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری می‌خواهی، باید سپرده‌گذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایط‌اش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است!‌ چرا مسئولان تأمین اجتماعی عده‌ای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه می‌فرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام می‌دارند؟
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • 0

    سوال اینجاست چرا مبلغ وام قرض الحسنه بازنشستگان کشوری ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان است ولی اما وام بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ ۷ میلیون تومان بوده است.

  • یارانه ۸۰۰ هزار تومانی به بایگانی رفت
    0

    یارانه ۸۰۰ هزار تومانی به بایگانی رفت

  • عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی باید یک ماه حقوق باشد.
    0

    عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی باید یک ماه حقوق باشد.

    نظرات شما -
    • یه بازنشسته تامین اجتماعی
      0

      چرا یک ماه؟ باید دوماه باشه و اگه نشه از بی عرضگی ماست

  • عیدی کارگران 8 میلیون تومان است.
    0

    عیدی کارگران 8 میلیون تومان است.

  • متاسفانه بعد از انقلاب حق وحقوق مظلومان پایمال و ضایع شده است.
    0

    متاسفانه بعد از انقلاب حق وحقوق مظلومان پایمال و ضایع شده است.

  • 0

    بعد از گذشته 43 سال از انقلاب وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ 7 میلیون تومان بوده است آن همان فقط به بازنشستگان شهر تهران می دهند شرم آور و تاسف است و بقیه بازنشستگان آدم نیستند و جزء این کشور هم نیستند.

  • بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۵
    0

    هر روز در رسانه ها برای بازنشستگان وام اعلام می کنند ولی متاسفانه این در حالی است که بنده در سال ۹۵ بازنشسته شدم تاکنون به من وام نداده اند چرا؟
    بنده تاکنون سه بار دریافت وام ۷ میلیون تومانی ثبت نام کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری واریز وام ۷ میلیون تومانی نیست چرا؟
    بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۵

  • 0

    بزرگترین خیانت دروغ گفتن به مردم است
    بالاترین خیانت به یک ملت آن است که کسی به مردم حرف دروغ بگوید
    مسئولین بانک ها رفاه کارگران در باره پرداخت وام ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن به بازنشستگاه تامین اجتماعی تاکنون دروغ می گویند.

  • 0


    برنج ۹۲ هزار تومانی شایعه است!
    دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره شایعه افزایش قیمت برنج داخلی تا سقف ۹۲ هزارتومان، اعلام کرد: افزایش قیمت برنج تا سقف ۹۲ هزار تومان شایعه‌ای بیش نیست و سودجویان به دنبال منافع خودشان هستند.

  • ناشناس
    0

    یارانه 45 هزار تومانی افزایش می‌یابد؟ ولی متاسفانه از آذر ماه سال 1389 تاکنون هیچ خبری نیست و تاکنون هم نبوده است و فقط شعار دروغ سر می دهند.

  • 0

    دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس 100 درصد عامل اصلی مشکلات مردم و کشور بودند و هستند.

  • 0

    قیمت تمام‌شده پراید ۵۰ میلیون است نه ۱۵۰ میلیون چرا حتی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در خانه ملت در این مینه سکوت اختیار کرده و واکنشی از او دیده نمی شود؟

  • ناشناس
    0

    قوه قضائیه متاسفانه از سال 1392 تاکنون در مورد عملکرد و رفتار دولت، دولتمردان، مسئولین و مسئولان کوتاهی کرده است.
    و نمایندگان مجلس هم متاسفانه سکوت اختیار کرده اند؟

  • ناشناس
    0

    چرا با توجه به اینکه کلیه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درکشور در بانک رفاه کارگران پرداخت می شود ، این بانک هیچ تسهیلات و وامی به بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور پرداخت نمی کند.

  • ناشناس
    0

    عیدی نگو صدقه یا یک تیکه نان خشک جلوی بدبخترین قشر زحمت کش

  • ناشناس
    0

    به نظر من همه بازنشستگان این چندر عیدی را با تف بیندازند روی مسولین تا آنهااین را بدهند بشار اسد و شیخ حسن جونشان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها