خرید گواهینامه SSL معتبر با قیمت مناسب

نیاز به امنیت تنها محدود به دنیای واقعی نیست و در فضای مجازی نیز، یک ارزش به حساب می‌آید. چرا که به عنوان یک کاربر اینترنتی، دوست داریم از سایتی استفاده کنیم که اطلاعات شخصی ما در آن محفوظ بماند و هکر‌ها نتوانند از آن سوء استفاده کنند.

خرید گواهینامه SSL معتبر با قیمت مناسب

امنیت، نیازی است که انسان برای ادامه زندگی خود به آن احتیاج دارد. نیازی که می‌ تواند آرامش روحی و روانی را برای ما و عزیزانمان به ارمغان بیاورد. اما نیاز به امنیت تنها محدود به دنیای واقعی نیست و در فضای مجازی نیز، یک ارزش به حساب می‌آید. چرا که به عنوان یک کاربر اینترنتی، دوست داریم از سایتی استفاده کنیم که اطلاعات شخصی ما در آن محفوظ بماند و هکر‌ها نتوانند از آن سوء استفاده کنند.

 پس مدیران سایت باید از ابزار‌ها و پروتکل‌های مختلفی برای حفظ اطلاعات کاربران خود استفاده کنند. گواهینامه امنیتی یا همان SSL، یکی از این ابزار‌های معروفی است که سایت‌ها برای کد گذاری اطلاعات کاربران خود از آن استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی لزوم استفاده از گواهینامه امنیتی رایگان و مزایای آن خواهیم پرداخت. همچنین یک وب سایت معتبر برای خرید گواهی امنیتی SSL به شما معرفی خواهیم کرد.

 

نقش گواهی SSL در امنیت سایت‌ها

در توضیح اینکه گواهینامه ssl چیست باید بگوییم که هر سایتی متشکل از تعدادی صفحه است که شامل ویدئو‌ها، عکس، فایل و غیره می‌شوند. سایت‌ها برای ذخیره و نگهداری چنین اطلاعاتی، از سرور استفاده می‌کنند.

 پس وقتی از طریق موتور جستجوگر گوگل به یک سایت هدایت می‌شوید، درخواست شما به سرور آن سایت ارسال می‌شود. اما چنین ارتباطی در یک بستر ناامن برقرار می‌شود و هکر‌ها به راحتی می‌توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. به همین دلیل از یک لایه امن به نام گواهینامه امنیتی یا SSL استفاده می‌شود تا اطلاعات رد و بدل شده را کد گذاری کنند.

 مدیران سایت باید این گواهینامه امنیتی را برای سایت خود صادر کرده و آن را نصب کنند. بدین ترتیب اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران سایت و وب سرور رمزگذاری خواهد شد و کسی نمی‌تواند آن‌ها را تحریف کند.

منظور از SSL یا همان گواهینامه امنیتی چیست؟

عبارت SSL یا همان Secure Sockets Layer، به معنای یک لایه سوکت امن است که برای سایت‌های اینترنتی صادر می‌شود. این گواهی برای کدگذاری ارتباط بین کاربران با وب سرور سایت، از الگوریتم‌های پیشرفته استفاده می‌کند. این کار در راستای حفظ امنیت و اطلاعات شخصی کاربران و سایت اینترنتی انجام می‌شود.

موضوعی که برای فروشگاه‌های اینترنتی از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. چون مشتری چنین سایت‌هایی برای خرید و سفارش کالا، باید اطلاعات مربوط به کارت های بانکی خود را در درگاه‌های پرداخت اینترنتی وارد کنند.

سایت‌هایی که چنین گواهینامه‌ای داشته باشند، در ابتدای آدرس اینترنتی آن‌ها، عبارت https به جای http وجود دارد و قفل سبز رنگی در کنار این آدرس ظاهر می‌شود. این s اضافی در آدرس چنین سایت‌هایی، به معنای استفاده آن‌ها از گواهینامه امنیتی SSL است. پس مشتریان و کاربران اینترنتی می‌توانند با خیالی راحت از این سایت بازدید کرده و در صورت لزوم، اطلاعات شخصی خود را در آن وارد کنند.

مزایای استفاده از گواهینامه امنیتی

۱ - حفظ امنیت اطلاعات سایت و کاربران آن

اصلی‌ترین مزیت استفاده از گواهینامه امنیتی SSL، فراهم شدن بستری امن برای برقرای ارتباط بین کاربر و سرور سایت است. برای کاربران بسیار مهم است که با خیالی آسوده از سایت شما بازدید کرده و یا خرید‌های اینترنتی خود را انجام دهند. پس صاحبان سایت‌های اینترنتی، مجبور به استفاده از چنین گواهی‌های امنیتی برای سایت خود هستند.

۲ - نمایش سایت در کروم و نتایج گوگل

در توضیح اینکه آیا خرید گواهی SSL باعث بهبود رتبه گوگل خواهد شد؟ باید بگوییم که گوگل یکی از شرکت‌های معتبر در بستر وب است که محبوب‌ ترین موتور جستجوگر را دارد. این شرکت در جدیدترین قوانین خود اعلام کرده که تنها سایت‌هایی را در نتایج موتور جستجوگر خود نمایش می‌دهد که گواهینامه امنیتی داشته باشند.

پس سایت‌های اینترنتی برای دیده شدن و کسب رنکینگ مناسب در نتایج گوگل، باید گواهینامه SSL را برای سایت خود صادر و آن را نصب کنند.

 چون اکثر ترافیک سایت‌ها مربوط به موتور جستجوگر گوگل است و برای حفظ چنین کاربرانی، باید از قوانین این شرکت تبعیت کرد. حتی مرورگر کروم نیز در جدیدترین آپدیت‌های خود اعلام کرده که سایت‌ها برای نمایش درست در این مرورگر، باید گواهینامه امنیتی داشته باشند.

۳ - الزامی برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیک

ای نماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک، نمادی است که مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای سایت‌های فروشگاهی در ایران صادر می‌کند. چنین نمادی به کاربران اینترنتی اعلام می‌کند که سایت مورد نظر، مجوز‌های لازم برای کسب و کار اینترنتی را دارد.

پس مشتریان با خیالی راحت می‌توانند از چنین سایت‌هایی خرید کنند. اما موضوع مهم اینجاست که این نماد تنها برای سایت‌هایی صادر می‌شود که گواهی امنیتی اس اس ال را داشته باشند. پس صاحبان سایت برای جلب اعتماد مشتریان هم که شده، باید این گواهی را برای سایت خود صادر کنند.

۴ - کمک به بهبود سئو سایت

گوگل از ربات‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته‌ ای برای نمایش نتایج خود در موتور جستجوگر استفاده می‌کند. این شرکت همواره سعی دارد تا با در نظر گرفتن فاکتور‌هایی ارزشمند، بهترین نتایج را برای کاربران خود نمایش دهد. یکی از این فاکتور‌های مهم، امنیت سایت است. پس سایت‌هایی در لیست نتایج گوگل قرار خواهند گرفت که گواهینامه امنیتی اس اس ال را داشته باشند. در نتیجه صدور چنین گواهینامه‌ای، می‌تواند به سئو سایت نیز کمک کند.

Screenshot_20220205_134946

 

انواع گواهینامه امنیتی

تمامی گواهینامه‌های امنیتی، وظیفه رمزنگاری ارتباط بین وب سرور سایت با مرورگر کاربر را دارند. تنها تفاوت بین آن‌ها مربوط به سطوح مختلفی از امنیت است که برای سایت ایجاد می‌کنند. بعضی از این گواهینامه ها صرفا نام دامنه سایت را تایید می کنند. اما نوع دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر دامنه سایت، نام سازمان مربوطه را نیز تایید می کند.

۱ - گواهینامه EV SSL

بالاترین سطح از امنیت سایت را می‌توان با صدور و نصب گواهینامه EV استفاده کرد. این نوع از گواهینامه امنیتی، قیمت بالایی دارد؛ ولی الگوریتم‌های پیشرفته آن از ورود کاربران به سایت‌های جعلی و فیک جلوگیری می‌کند. برای نصب چنین گواهینامه‌ ای بر روی سایت خود، باید به مرکز صدور آن ثابت کنید که شما مالک دامنه هستید.

۲ - گواهینامه DV SSL

اگر فقط تأیید شدن هویت دامنه برای شما مهم است، می‌توانید گواهی DV را برای سایت خود استفاده کنید. برای صدور چنین گواهینامه‌ ای، باید DNS سایت خود را به شرکت صادرکننده گواهی معرفی کنید؛ تا آن را اعتبار سنجی کند. این نوع از گواهینامه امنیتی را پایین‌ ترین سطح آن می‌ دانند.

۳ - گواهینامه OV SSL

برای بهره‌ مندی از سطح متوسطی از امنیت، گواهی OV را برای سایت خود صادر کنید. برای اخذ این گواهی، مرکز صدور باید صحت دامنه و قانونی بودن فعالیت شما را بررسی کند.

۴ – گواهی SSL Wildcards

شاید سایت شما علاوه بر دامنه اصلی، چندین زیر دامنه نیز داشته باشد. پس برای اثرگذاری گواهینامه امنیتی بر روی تمامی این دامنه‌ و زیر دامنه ها، باید گواهی SSL Wildcards را سفارش داد.

۵ - گواهی SSL Communication

این گواهی، مناسب سایت‌هایی است که چندین دامنه متفاوت دارند. پس به جای صدور چندین گواهی مستقل برای هر دامنه، می‌توان یک گواهی SSL Communication را برای تمامی آن‌ها سفارش داد.

Screenshot_20220205_135037

 

استفاده از گواهینامه امنیتی رایگان

بسیاری از شرکت‌های هاستینگ، نسخه رایگان گواهینامه ssl امنیتی معتبر را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. یکی از سایت‌های معتبر در این زمینه، شرکت سرور پارس می‌باشد و چندین سال است که در حوزه هاستینگ فعالیت داشته و با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی چون تأمین اجتماعی همکاری کرده است.

این شرکت انواع گواهینامه ssl برای سایت را به صورت رایگان برای سایت‌ها صادر می‌کند. فرقی نمی کند به دنبال خرید گواهینامه ssl برای دامنه ir. باشید یا دامنه های بین المللی؛ چراکه همه انواع گواهینامه به شما ارائه می شود.

البته باید در نظر داشت که گواهینامه امنیتی رایگان سرور پارس برای مدت محدود یک الی ۳ ماهه تمدید می‌شود و برای استفاده از پشتیبانی قوی، باید از نسخه‌های پولی آن استفاده کرد؛ تا برای بازه زمانی یکساله صادر می‌شوند و این بخشی از تفاوت گواهینامه ssl رایگان و پولی است.

 این شرکت به صورت آنی، گواهینامه‌های امنیتی DV، Wildcards و UC را برای دامنه‌های بین‌المللی و ir صادر کرده و به صورت رایگان آن را بر روی هاست‌ های خود نصب می‌ کند. پس با خرید گواهینامه  ssl رایگان یا پولی از سرور پارس، خیال کاربران خود را از بابت امنیت سایت، راحت کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ali
    0

    من از سرورپارس هاست خریدم و خیلی راضی بودم. ابلته گواهینامه مو از جای دیگه گرفتم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها