رییس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران:

قیمت خودروهای وارداتی حداقل ۱۰درصد باید کاهش یابد

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: با توجه به تک نرخی شدن و تثبیت قیمت ارز، قیمت خودرو‌های وارداتی نیز حداقل ۱۰ درصد باید کاهش یابد.

قیمت خودروهای وارداتی حداقل ۱۰درصد باید کاهش یابد

حسین اردوخانی اظهار کرد: در چند ماه اخیر برخی شرکت های وارد کننده خودرو به بهانه رشد نرخ ارز، قیمت برخی محصولات را بی رویه افزایش داده بودند.

وی با بیان این که با اعلام طرح دولت در خصوص تامین ارز مورد نیاز وارد کنندگان به نرخ مرجع، قیمت خودروهای وارداتی نیز باید کاهش یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد بی رویه قیمت در دو سه ماه اخیر، قیمت خودروهای وارداتی حداقل باید 10 درصد نسبت به نرخ های دو تا سه ماه گذشته کاهش یابد.

وی ادامه داد: اقدام واردکنندگان در افزایش قیمت خودرو به بهانه رشد نرخ ارز در چند ماه اخیر موجب بروز تنش در بازار این محصولات شد. حال که با تدبیر دولت نرخ ارز تثبیت شده است، واردکنندگان دیگر بهانه ای برای گران فروشی و حفظ نرخ های فعلی نداشته و باید قیمتها را در سطح نرخهای گذشته کاهش دهند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: اعضای اتحادیه فروشندگان خودرو نقشی در قیمت گذاری محصولات نداشته و خودروها را به قیمت اعلامی شرکت های وارد کننده عرضه می کنند.

پیش از این وزارت صنعت، معدن و تجارت فروش خودروهای وارداتی با نرخ های بالاتر از قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را تکذیب کرده بود.

این وزارتخانه اعلام کرده بود که با توجه به اقدامات زیرساختی در زمینه تأمین کالا به ویژه خودرو و حذف موانع غیر تعرفه ای و نظارت بر روند واردات و چرخه تأمین و توزیع و کنترل موجودی انبار و قیمت واردکنندگان اصلی دارای نمایندگی علی الخصوص شرکتهای دارای سهم اثر بالا در تنظیم و تأمین خودرو در کشور، انتشار اخباری مبنی بر فروش خودروهای وارداتی (عمدتا کره ای) با نرخ های بالاتر از قیمت سازمان حمایت و نرخ روز و بازار آزاد توسط شرکت های واردکننده تکذیب می شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمید
    0

    قیمت در بازار آزاد توسط عرضه و تقاضا مشخص میشود الان تقاضا ۵۰ برابر عرضه است و با دستور قیمت خودرو کاهش نمیابد بایستی هر چه سریعتر ۵۰ هزار خودرو وارد کشور شود تنها راه کاهش قیمت واردات است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها