نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401:

طرح خرید سربازی منتفی شد

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 گفت: با اخطار قانون اساسی ،کمیسیون تلفیق تصمیم مربوط به خرید خدمت سرباران برای مشمولان غایب را خلاف عدالت دانست و آن را اصلاح کرد.

طرح خرید سربازی منتفی شد

سیدمحسن دهنوی گفت: نمایندگان در راستای حمایت و استحکام کانون خانواده و تشویق به فرزندآوری در نشست امروز تلفیق مصوب کردند، مشمولان متاهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال دارند، بتوانند در سال آینده کارت معافیت از خدمت سربازی را به صورت رایگان دریافت کنند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس، با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق تاکید بر اصلاح شرایط خدمت سربازی را دارد به همین دلیل تصمیات مناسبی از جمله افزایش حقوق تمامی سربازان را تاکنون داشته است و با لحاظ اصل 110 قانون اساسی و با توجه به بررسی ها،  کمیسیون تلفیق برای حمایت از مشمولان متاهل دارای فرزند مصوبه ای داشت.

دهنوی گفت: نمایندگان در راستای حمایت و استحکام کانون خانواده و تشویق به فرزندآوری مصوب کردند، مشمولان متاهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای 30 سال سن دارند، بتوانند در سال آینده کارت معافیت از خدمت سربازی را به صورت رایگان دریافت کنند.

وی توضیح داد: امروز در راستای مصوبه چند روز پیش کمیسیون تلفیق در خصوص خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب، اخطار قانون اساسی توسط یکی از نمایندگان در صحن تلفیق در مورد مغایرت این مصوبه با اصل 110 قانون اساسی و عدالت مطرح شد که این اخطار مورد پذیرش رئیس کمیسیون قرار گرفت و به رای گذاشته شد و در ادامه برای رفع این اشکال پیشنهادی برای ارائه کارت رایگان معافیت به مشمولان متاهل دارای دو فرزند داده شد که با رای موافق نمایندگان تصویب شد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 در تشریح پیشنهادش که در کمیسیون تلفیق تصویب شد، افزود: براین اساس با توجه به امر مقدس خانواده و تشویق به فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولان متاهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای 30 سال سن دارند، در سال آینده می توانند کارت معافیت را به صورت رایگان دریافت کرده و معاف شوند.

منبع: خانه ملت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ایرانی
    1

    واقعاً کی ها درمجلس نشسته اند دیروز تصویب می کند و امروز حاشا فردا...

  • غریبه آشنا
    1

    هزاران افسوس که این اتفاق نیفتاد
    چون آقا زاده ها بازهم با پارتی بازی
    باید فقط آمار حضوری رد کنند و بعد از
    اتمام آمار حضوری کارت پایان خدمت
    درب ویلاهای چند میلیاردی تحویل خواهد شد

  • تماشاچی
    1

    هزینه ساعاتی که برای تصویب این طرح صرف شد باید
    از نمایندگان موافق طرح گرفت.

  • ناشناس
    1

    نمایندگان مریض تصویب میکنید بعد کنسل شما فقط مانند کارهای دیگرتون فقط دبه میکنید مسخرهااااااا

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    مجلس پوپولیست و بی سواد و حداقلی و به قول بعضی ها انقلابی!!!! که هیچ درکی از زندگی مردم‌ندارد و از شکم سیری و بدون در نطر گرفتن منافع اکثریت مردم قانون و مصوبه میده بیرون که هیج خاصیتی برای مردم ندارد!!!
    حرام باد این وقت و حقوق و هزینه ای که از جیب مردم و بیت المال می گیرید‌‌...

  • نخودی
    1

    دیرین دیرین دیرین.ری........دیدین دیدین...دیدین ری...

  • سعید
    0

    بجای پاک کردن صورت مسیله باید مشکل حدود ۴ میلیون سرباز غایب را حل کنید. مثل یک پدر و تکیه گاه این جوانان رو حمایت کنید نه اینکه در ازای آزادی این افراد با گرفتن مبالغ هنگفت یک عمر بدهکارشون کنید...

  • سیدمحمد موسوی
    0

    نمایندگان و بزرگان مملکت باشه . ما که صدامون به جایی نرسید . ولی تنها چیزی که جلوی پیشرفت و سروسامان ما جوانارو گرفته همین خدمته . به سنی رسیدیم که نه میتونیم بریم سربازی و کسی بخاطر سربازی نرفتن بهمون زن نمیده .پیر پسران نا امید ایران
    (#موافقت با خرید سربازی آخرین درخواست ما جوانان)

  • 0

    ناراحتم از اینکه به جایی رسیدیم چشم و امیدمون باید به نمایندگان و بزرگان مملکت باشه . ما که صدامون به جایی نرسید . ولی تنها چیزی که جلوی پیشرفت و سروسامان ما جوانارو گرفته همین خدمته . به سنی رسیدیم که نه میتونیم بریم سربازی و کسی بخاطر سربازی نرفتن بهمون زن نمیده .پیر پسران نا امید ایران
    (#موافقت با خرید سربازی آخرین درخواست ما جوانان)

  • حسین تبریزی
    0

    انقدر احساس پوچی میکنم که دیگه هیچی تو زندگی واسم مهم نیست ۲۸ سالمه هنوز هم استرس سربازی رفتن دارم انقدر مشکلات دارم تو زندگی که از الان پیر شدم نه کاری نه زنی نه بچه ای نه سروسامانی چه گناهی کردیم شوق و ذوق زندگی نداریم . تنها خواستم اینه خدمت سربازی و یبار دیگه تصویب کنین مگه چقدر قراره عمر کنیم یکم رحم داشته باشین

  • تورج میرآب
    0

    مطرح کردن اصل مطلب باعث پرت کردن هواس مردم از مساعل روز است

  • کار بر ناشناس
    0

    این کار مجلس قابل تحسینه.چون واقعا تبعیض و اجحاف برای غیر مرفهین بود.

  • کار بر ناشناس
    0

    اولا مجلسی ها سعیزکنن دقت لازم در تصویب یک طرح را داشته باشن تا هو الکی هو نشه استرس در مردم بوجود بیاد بعد منتفی کنن

  • کار بر ناشناس
    0

    طرح خرید سربازی منتفی شد خیلی خوب شد و طرح معافیت سی سال به بالا که فرزند داشته باشن هم عالی ست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها