یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

یارانه ٨٠٠ هزار تومانی قطعی شد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یارانه ٨٠٠ هزار تومانی در سال جدید را قطعی عنوان کرد.

یارانه ٨٠٠ هزار تومانی قطعی شد

اگر اخبار روز را دنبال کرده باشید، قطعا می‌دانید که یارانه یکی از مهم‌ترین خبرهای این روزهاست؛ خبرهایی با روایت‌های متفاوت. همه چیز از اواخر پاییز امسال شروع شد؛ زمانی که حذف ارز ترجیحی دیگر قطعی شده بود؛ قطعی شدن حذف ارز ترجیحی مساوی بود با نوسان قیمت کالاهای اساسی که مشمول این ارز بودند.

در نتیجه این امر، زندگی افراد و اقشار ضعیف جامعه تحت تاثیر قرار می گیرفت و نیاز بود تا از این افراد حمایت شود؛ بنابراین پای یارانه جدید به میان می‌آمد؛ تقریبا دو ماهی است که مردم منتظرند تا بدانند داستان این یارانه جدید چیست و یارانه به چه شکل خواهد بود؛ انتظار ساده‌ای که مسئولان آن طور که باید در پاسخ به آن عمل نکرده‌اند و این نگرانی‌ها همچنان ادامه دارد.

در ابتدا اصلا مشخص نبود یارانه جدید چه زمانی واریز می‌شود و معاون اقتصادی رئیس جمهور با وعده‌ای که هیچ وقت محقق نشد، بسیاری را امیدوار به واریز یارانه در دی ماه کرده بود ولی این یارانه در دی واریز نشد.

پس از آن نمایندگان مجلس در گفت‌گوهای مختلف اظهار داشتند که یارانه جدید سال آینده واریز می‌شود و امسال منتظر یارانه جدید نباشید؛ البته جالب توجه است که حتی نمایندگان هم با اطمینان از این موضوع صحبت نکردند و می‌گفتند این تصمیم مجلس است؛ ممکن است دولت ناگهان تصمیمی جدید بگیرد؛ اما به هرحال باتوجه به آنچه تاکنون مشخص شده است، امسال خبری از یارانه جدید نیست.

مبلغ یارانه جدید سوال دیگر بسیاری از مردم است. از همان ابتدا گمانه‌زنی‌هایی از یارانه ٨٠٠هزار تومانی برای خانواده‌های ۴نفره مطرح می‌شد و حال به نظر می‌رسد این گمانه‌زنی تحقق یافته است؛ زیرا جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مبلغ یارانه جدید ١١٠هزار تومان به ازای هر نفر است؛ طبیعتا تا اینجا یک خانواده ۴نفره تنها ۴۴٠هزار تومان دریافت می‌کند؛ اما مابقی چه می‌شود؟ قادری در پاسخ به این سوال به یارانه نقدی و معیشتی اشاره داشته و می‌گوید: با حذف ارز ترجیحی قرار بر حذف یارانه معیشتی و نقدی نیست؛ بنابراین با یارانه‌های نقدی و معیشتی و نیز یارانه جدید ١١٠هزار تومانی، یک خانواده ۴نفره چیزی حدود ٨٠٠هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

و اما پرسش دیگر؛ 

یارانه ١١٠هزار تومانی کفاف زندگی افراد را می‌دهد؟ از همان ابتدا که گمانه‌زنی‌هایی از یارانه ١١٠هزار تومانی مطرح شد، اقتصاد آنلاین در اینستاگرام خود به نظرسنجی از مخاطبان پرداخت؛ مخاطبان اقتصاد آنلاین معتقد بودند این یارانه قطعا نمی‌تواند زندگی آنان را پوشش دهد و دولت باید با حذف ارز ترجیحی منابع موجود را فقط صرف دهکهای پایین کند تا بتواند یارانه بیشتری به این گروه پرداخت کند.

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 65
  • مجید کمالیان
    4

    سلام
    با توجه به اینکه متاسفانه نظارت ومدیریت صحیح رو بازار صورت نمیگیرد حتی ۵ برابر این مبلغ هم پاسخگو نمی باشد فقط می توانم بگویم
    دلم میسوزدو کاری زدستم برنمی آید
    مردم شریف کشور عزیزم خدا به شماصبردهد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      30

      جناب کمالیان ،حرف شما متین ،ولی اگردولت و مجلس نیتشون ،قطع دست فساد گران و سو استفاده کنندان ومحتکران میباشد،و با حذف ارز ۴۲۰۰این اقدام عملیاتی میشود ،پس بهتر است که ارز ۴۲۰۰قطع و مستقیم به دست خود مردم برسد.
      اگر دولت و مجلس ،عذم خود را بر قطع ارز دارد ، و تصمیم خود را گرفته ،پس بهتر است ،شفاف عمل کند ،و مستقیم و نقدا به مردم پرداخت شود ،تا ابهامها بر طرف شود.
      کسی دوست ندارد که فشار به مردم وارد شود ،و بازار اشفته شود،ولی اگر نظارت مستقیم و قاطع در بازار صورت گیرد ،هیچ نوع گرانی در کالاها نخواهیم داشت،اگر قوه قضاییه قاطع و شدید با عوامل ،احتکار و گرانیهای بی مورد ،برخورد قانونی و اشد مجازات را برای مسببین ،در بازار و.... و نظارت پی در پی مسولین دولت و به صورت نا محسوس و مبدل
      در عرضه کوچه و بازار و...صورت بگیرد ،مشکل حل میشود .

    • ناشناس
      0

      واقعا جای تاسف و تعجب میباشد ،که بعضیها فکر میکنند ،(ارز۴۲۰۰)حذف نشده و منتظر هستند که حذف شود!!!!!
      قیمت تمام کالاها در بازار بجز (نان و چند قلم ناچیز دیگر) گران شده ،انهم نه ۱درصد نه ۲درصد ،بلکه ۱۰۰درصد و بالای ۱۰۰درصد !!!!
      همین مرغ و روغن ماکارونی و جو ،شکر و غیره تو این چند ماهه و چند ساله ،چند درصد گران شدند ؟!!!
      تازه قیمت نانی که گفته شد ،گران نشده ،در این مدت ۱سال ۲بار تعدیل قیمت داشته و گران شده!!!
      تازه میگویند ،گران نشده !!!واقعا جای تعجب است.
      بله درسته نان مثل کالاهای دیگر جهش ۱۰۰درصدی نداشته ،ولی تعدیل قیمت داشته ،
      پس دوستان خودتونو گول نزنید که ارز ۴۲۰۰هنوز حذف نشده !!!
      حرف مردم اینه که دولت و مجلس ،نرخ حذف ارز از کالاها را حساب و نقدا پرداخت کند ، ولی با حرف و فتوا و هر روز اگهی و نقد و برسی فایده نداره ، دولت و مجلس به جای وقت کشی ،سریعا ،شفاف سازی و نسبت به پرداخت نقدی به مردم ،در عمل و نه با حرف زدن هر روزه و هرماه!!!
      قرار بود از اذر دولت محاسبه و پرداخت کند ،که متاسفانه تعلل و هر ماه به بهانه ماه دیگر !!!!
      حاملها (گاز ،برق واب)هم طی این چند سال ،چند بار تعدیل و تعرفه انها گران شده.
      پس دوستان خودتونو گول نزنید.
      در اخر کلام: فقط و فقط عمل ،نه حرف بدون عمل .
      تمام.

    • علی
      1

      متاسفانه عده ای که هیچ اگاهی از موضوعات اقتصادی کلان ندارند به راحتی این طرح را تایید و تفکرشان قطع رانت میباشد کاملا در اشتباه هستید حذف ارز ۴۲۰۰ تومان و تک نرخی در بودجه به قیمت ۲۳هزارتومان فق بی ارزشی پول کشور و اغاز انفجاری جدید در تورم و افزایش قیمتها را در بر دارد دوستان چرا خام شعارهای بیهوده شده اید ۴۲سال هست هرگروه حزب و جناحی امده با شعار خروجیش رانتهای خودشان و خجالت پدرها در برابر خانوادها یشان بوده این تورم جدید و یارانه ای که ادعا میکنند صد برابرش را از حلقوم ملت درخواهند اورد والا به امارهای فروش ۴۲سال نفت کشور نگاه کنید معلوم میشود تمام این دولتها یکی بوده و هستند فقط ملت بازی خوردن و بدبخت تر شدن

    • 1

      ناشناس جان یعنی شما هنوز نیت واقعی اینهارا نمیدونی ؟به این بهونه به عده ای خیلی قلیل یارانه خواهند داد و صدها هزار برابرش را از جیب دیگران بیرون میکشند یک کاسبی شیک .

    • فرزند ایران زمین
      0

      درسته. مشکلات ناکارامدی، گذاشتن خودی های نالایق و غیر متخصص و فامیل بازی ها در حکومت نه فقط دولتها هستش.و البته سیاست های غلط داخلی و خارجی که اقتصاد رو به مرز نابودی کشونده. جای حذف یارانه غیر مستقیم بقول خودشون، باید ریشه ای مسایل رو حل کنند و جلوی دزدیها و اختلاس رو بگیرند. با مردم شفاف باشند و با دنیا تعامل کنند نه دشمنی. مردم رعیت نیستند که همه جیز حتی قراردادهای با جین و روسیه هم ازشون پنهان شه. این راه به نابودی سرزمینی منتهی خواهد شد

    • ناشناس
      0

      عزیز جان ،ما همه چی رو میدونیم!!! ،اونارو واگذار کردیم به خدا.

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      نظام و دولت و مجلس پوپولیست و فرمایشی و دستوری و حداقلی و انقلابی !!! و به قول خودشان یکدست!!!!! و در واقع منصوب شورای نگهبان و نظام...
      کنار استخری نشستند که لیوان لیوان میخان آبش را خالی ( کمک یارانه ای) ولی از آن طرف استخر پارچ پارچ آب( گرانی و تورم و بی ارزش شدن پول و ریال) اضافه می گردد!!!!
      پس باید تصمیم اصولی و کارشناسی و همیشگی گرفت و حرافی و یه شبه و مسکن وار نظر نداده و تصمیم نگیرند !!!

  • فريب خورده
    3

    خدا به فريادمان برسد ،اگه مثل يارانه احمدى نژاد باشه بعدش قيمتها را ده برابر كنند بعد بگن يارانه ميدهيم كه پوست مردم كنده است ،كه مطمعنا همينگونه است
    چهل سال يك قدم مثبت كه دل مردم شاد شود بر نداشته اند كمربندها را محكمتر ببنديد ودندانها را بكشيد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      عزیز من ،کجای کارین شما !!!دولت احمدی نژاد ،اول یارانه داده بعد قیمت تو بازار کمی گران شده و حاملها انرژی کمی گران ،ولی بعد دولت احمدی نژاد تا امروز ،تمام کالاها یا ۱۰۰برابر یا بالای ۱۰۰برابر و حاملها هم به همین صورت ،ولی خبری از افزایش یارانه نقدی نبوده و تا امروز هم فقط حرف حرف حرف !!!!!!!
      دولتیها و مجلسیها :به جای حرف و نقد و پشت تریبون رفتن ،فقط و فقط فقط عمل کنید ،اونی که حق مردم هست و پرداخت کنید .تمام.

  • ناشناس
    2

    خودشون مسخره کردند!!!

  • علی
    3

    از مردم شریف ایران تقاضا دارم در برابر این موضوعات که خبر فوری منتشر می کنه واکنش متطقی نشون بدن و فقط به خوندن خبر اکتفا نکنند و نظرات خودشون رو بنویسند و یا نظر دیگران را اگر موافق هستند مثبت و اگر مخالفتی دارند منفی دهند ، دولت چه بسا از همین روشها برای دانستن نظر مردم استفاده می کنه ، لذا اگه با همچنین طرح هایی با قوت مقابله یا موافقت بشه تاثیر خوبی برای سالهای بعدی خواهد داشت

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    یارانه و نحوه اختصاص آن نماد ظلم و تبعیض و بی عدالتی در جامعه مثلا اسلامی !!!!!

  • ناشناس
    23

    یارانه یعنی توزیع و گسترش گدا پروری و تنبلی ..

  • ناشناس
    3

    خاک برسراین مجلس دولتها که نمیتونن جلوگرانی بگیر فقط دم ازیارانه میرنن

  • ناشناس
    8

    شما نمایندگان مجلس یازدهم چه جور نماینده ای هستید که بر خلاف نظر قاطبه مردم ایران می خواهید ارز ترجیحی را حذف نموده و گرانی فزاینده ایجاد کنید و به جای آن برای مدت کوتاهی به برخی مردم چندرغاز یارانه بدهید!!!

  • ناشناس
    8

    خدا کنه مجلس مردانگی کنه وارز 4200تومانی رو جذف نکنه وگرنه هیچ یارانه ای پاسخگوی تورم نیست

    نظرات شما -
    • 13

      چه بخوایم چه نخوایم دولت و مجلس مجبور به حذف ارز میباشد ،پس بهتره عمل کنه تا اینکه هر روز پشت تریبون بشینن و فقط صحبت و اعلامیه بدن!!!
      دولت و مجلس محترم ،چهار ماه تمام فقط و فقط گفتین و عمل نکردین !!!
      پس اگه مرد هستین ،حرفی که زدین و اجرایی کنید ،و هر روز فتوای جدیدی صادر نکنید!!!
      مردم از دولت و مجلس عمل میخواهند ،نه حرف بدون عمل ،و وعده وعید تو خالی و فقط برای اتمام ایام ،ماه و سال!!!!!!!

    • محسن
      6

      سلام دامداری هستم که ارز 4200 تومنی مال وحالم را ازم گرفت 7000دام من بر اثر این ارز نابود شد وقتی با ارز 4200 جو وارد می‌کنند و به دست دلالان ما باید به قمت 9800 بخریم و ی کارگر ساده در برج 8 ملیون میگیره و دیه از قیمت دارو و کاه نگم براتون اینجوری پیش بره مردم ما دو سال دیه رنگ گوشت نمیبینن چون دامدار نابود شد با این قیمت من ک بیش از 7000 هفت هزار دام داشتم الان 100تا دارم دیه فکر کنین چه بلای سرمون اوردن

    • 3

      این ارز خیلی وقته حذف شده وچوبش هم توی آستین من وشما وملت رفته فقط آنچنان بیصدا بوده که خودمون هم بیخبر بودیم

    • ناشناس
      2

      به محسن: وقتی نهاده های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می شود و با قیمت ۹۸۰۰ تومانی جو به دست دامدار می رسد مطمئن باش وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود شما باید جو را کیلویی ۲۸۰۰۰ تومان خریداری کنی! هدف دولت از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کوتاه کردن دست رانت خواران از ارز ۴۲۰۰ تومانی که اتفاقاً از مردم عادی نیستند نیست بلکه هدفش کسب درآمد برای خود و جبران کسری بودجه حکومت است!

  • ناشناس
    4

    بهتر است به هر ایرانی ماهانه شصت دلار بدهند تا بتوانند زندگی و فرزند آوری کنند.
    با این روش تقریبا اکثر مشکلات معیشتی کاهش می یابد، و پشتوانه مردمی ترمیم میشود. اگر پول اضافی آمد، آنها را توی گونی کنند و به جاهای دیگر دنیا بفرستند تا شاید تعداد مسلمانها از طریق پول پاشی زیاد شود.

    نظرات شما -
    • نکته دان
      0

      توامریکا 60دلار پول یه باک بنزینه .حالا مسئولین میخوان با800تومان منت سرمردم بیچاره بزارن.باید به هرخانواده 4نفری کمیته امداد وبهزیستی حداقل کف حقوق تعیین شده برای کارمندان دولت یعنی 5،600000تومان بدن تا بتوانن حداقل مایحتاج زندگیشون راتأمین کنند.درغیراینصورت منتظر فاجه انسانی وگشترش فقرشدید باشید.

  • محمد رضا
    4

    با سلام و عرض ادب . در دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی به یکی از اعضای ستاد ایشان در خراسان پیشناد دادم که یارانه فقط به نیازمندان اختصاص یابد و مبلغ یارانه افزایش یابد . البته سازمان هدفمندی یارانه ها با تشکیل پرونده متقاضیان در کمیته امداد و‌ یا سازمان بهزیستی و بررسی پرونده توسط این دو سازمان و تایید آنها ممکن شود . متاسفانه استقبالی از این پیشنهاد نشد . الان هم این پیشنهاد را به شما ارایه می کنم . موفق باشید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شما بیجا کردین از طرف یه ملت نظر دادین

    • یک ایرانی
      2

      مطمئنم با حذف ارز همه قیمتها میره هوا با ۱۱۰تومن قبل از حذف ارز هیچی نمیدن چه برسه بعد از حذف
      نفری ۵۰۰هزار بده حذف کنه

  • نسیم نیساری تبریزی
    0

    اخه چرا برای ۴ نفر میگید
    واقعا زشته اینکه مردم نفهم فرض میکنید
    یهو بگید برای ۲۰ نفر که بیشتر دیده بشه!!!

  • حافظ
    1

    چوب کم کاری وضعف مدیریت مسولان را مردم می خورند چرا نظارتی نبود با ارز چهار هزار دویستی وچرا قیمت ها قیمت ها که باید باشد نبودبا این‌همه گرانی، چه کسانی در ماجرا قاچاق وافزایش ارز سود می برند وهزاران چرایی دیگه که چنددهه مردم را گرفتار سلاطین ودلالان و اختلاس گران وآقازاده کرده

  • یکی از مردم
    1

    یارانه رو در اصل خود مردم باید تعیین کنن نه این نماینده های انتصابی...مردم خرید میرن دست تو جیبشون میکنن این آقایان کی خرید رفتن که بفهمن تورم یعنی چی؟! بدون نظر مردم حق ندارن مقدار دلخواه خودشون رو تحمیل کنن

  • دورافتاده
    2

    بر پدر و مادر و ابا اجدادتان لعنت خدا ابدای باد یارانه باید بالای 300 هزار تومان باشد..خدا شاهده بنده یادمه احمدی نژاد می خواست17 سال قبل مبلغ 150هزار تومان بپردازد اما دشمنان مردم ضعیف بابرهنه که در مجلس ان دوران جا خوش کرده بودند اجازه ندادند..زمانی که هر کیلومرغ منجمد 3500هزارتومان یک کیسه برنج پاکستانی 50 کیلو قیمت40000 تومان یک قوطی رب گوجه 1کیلویی قیمت 1700تومان تازه خبری از حذف ارز ترجیحی نبود حالا بعد از 17سال تو می خواهی مبلغ 110 هزار تومان یارانه بدی بعدش ارز ترجیحی هم حذف کنی..اگر دین داری..اگر زره ای به فردای قیامت و پل سراط اعتقاد داری این بلا را سر فقیر مردم نیار..بعدش کسی از طبقه فقیر جامعه بخواد مراسم عروسی برگزار کند با این کاری شما می خواهید انجام بدهید چه خاکی باید به سر خود بریزد.

    نظرات شما -
    • بی نام
      0

      این گندو روحانی اورده ولی ریسی نمیتونه یه ساله جمهش کنه

  • تکلیفِ تاریک
    1

    هنوز که چیزی معلوم نیست

  • ایرانی درجه بیست
    1

    اگر همه پول ارز جها نگیری را بدن به ملت خوبه ولی این که پول یک کیسه برنج هم نمیشه .ملت داعونه به خدا نه کاری هست مملکت ما که شده کاسبی .کاسب ارز جهانگیری هم درست شد .دولت یا حذف نکنه یا کل درآمدها حاصل از حذف زا بده مردم .مثلا مال مردمه

  • از : ناصح دل سوز ، به : گوش های شنوا !
    0

    اشتباه قبلي را تكرار نكنيد . در طرح هدفمندي يارانه ها ، ظاهرا فقط « يك چيز » گران شد (حامل های انرژي ) ، ولي عملا « همه چيز » گران و از كنترل خارج شد و يارانۀ چندرغاز جبران كننده نبود و هرگز هم نخواهد بود ، چون به همان نسبت و بلكه خيلي بيشتر ، « همه چيز » گران ميشود . بنزين و دلار و سكه ، 3 فاكتور و عامل تعيين كننده و اساسي در اقتصاد هستندكه افزايش نرخ هر كدام به تنهايي ، بر « همه چيز » تأثير گذار است . به همين دليل ، حذف دلار 4200 توماني هم ، پاك كردن صورت مسأله است . اين مگر بيت المال نيست و حساب و كتاب ندارد ؟ پس به جای حذف ، بر آن نظارت كنيد و از حلقوم گيرندگان مفسد بيرون بكشيد . وگر نه شما هم بايد پاسخگو باشيد .

  • سید
    0

    و مردم هم بدبخت تر شدند.........

  • نیری
    0

    خودتونو مسخره کنید ملت مسخره شما عوضیها نیستن با این ابر تورم ۱۱۰هزارتومن چه دردی از مشکلات مردم را حل سکنه پول ملت را به ملت صدقه میدین آیا این ملت با اینه همه ثروت خدادادی مستحق این زندگیه؟

  • ناشناس
    0

    هدف از گرانتر نمودن کالاها و خدمات به ویژه کالاهای اساسی و همچنین سوخت و حاملهای انرژی و حذف ارز ترجیحی و همچنین وضع عوارض و مالیاتهای مختلف و متعدد بر کالاها و خدمات توسط حکومت یک علت بیشتر ندارد و آن هم جبران کسری بودجه و ایجاد منابع مالی جدید برای هزینه های جاری حکومت است! در دولت احمدی نژاد می خواستند نان و بنزین را گران کنند هر روز در رادیو و تلویزیون و رسانه ها تبلیغ می کردند ضایعات نان زیاد است و کیفیت نان خوب نیست و اگر قیمت نان را گران کنیم کیفیتش خوب می شود! الآن قیمت نان از زمان دولت احمدی نژاد تا کنون ۳۰ برابر افزایش یافته ولی نه تنها کیفیت نان بهبود نیافته بلکه بدتر هم شده است! اینها همه اش بهانه است برای گرانتر نمودن کالاها و خدمات به منظور حصول منابع مالی بیشتر برای حکومت و جبران کسری بودجه به دلیل بالا بودن هزینه های زائد حکومت!!!

  • محمد.،،
    0

    خانه ازپای بست ویران است...بینواایران وایرانی

  • حسن
    1

    دمتون گرم اقا ما همین 45تومن رو هم نمیخوایم در عوض ارز 4200رو روی همه ی جنس ها بذارین
    ازتون خواهشمندیم یارانه ی همه ی کالاهارو برگردونید مثل قبل کنین

  • ناشناس
    0

    سلام‌نمیدونم‌چی‌باید‌ازکجا بنالیم‌همش‌حرف‌مردم‌بدبخت‌شدن‌من‌یک‌دامدارم‌که‌نشستم‌وازبین‌رفتن‌‌دامم‌رامیبینم‌بااین‌وضع‌گرانی‌نهاده‌تورابخدا‌خدالعنتتون‌کنه‌ای‌مسعولان‌

  • نگار
    0

    قطعا وضعیت معشبت مردم بدتر میشه و الان روزهای خوبمونه

  • زهرا
    1

    اگه یارانه ها رو بیشتر کنند گرونی چند برابر میشه اگه دولت فکر کرده یک فکری به حال این گروه کنه ما یارانه بیشتر نخواستیم یارانه بیشتر قیمت ها سه برابر میشه

  • ناشناس
    0

    اولا مردم خیلی وقت است که اجناس را با ارز آزاد میخرند و یارانه ای از این بابت به آنها پرداخت نمیشود .ثانیا ما امیدوار بودیم که این دولت به قول ریییس جمهور محترم صادق الوعده باشد که آن هم تو خالی از آب در آمد و وعده مسئولین برای پرداخت یارانه در آذر ماه را با جنگ زرگری با مجلس به سال بعد موکول کردند بنابر این ما هیچ وعده حکومتی را تا وقتی که تحقق عینی پیدا نکرده باور نمیکنیم و آنرا توهینی به مردم میدانیم لطفا وعده سر خرمن ندهید و بیجهت با کمک رسانه های تحت امر ونان به نرخ روز خور به شعور مردم توهین نکنید مردم الان نیاز به حمایت دارند شما نه عرضه کنترل قیمت ها را دارید و یک ریال هم حاضر به کمک فوری نیستید به اقای محسن رضایی هم سلام برسانید چون ایشان درست در زمانیکه به مردم ایران قول داده بودند ظاهرا داشتند مشکلات مردم بی پناه نیکاراگوئه را حل میکردند با دولت قبل هم بر اساس قول وقرار قبلی که هیچ گونه برخوردی نشد پس منتظر مینشینیم تا خداوند متعال وجبر تاریخ بلکه شما را به خود آورند.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دوست عزیز! ارز ترجیحی (4200 تومانی) در حال حاضر به واردات نهاده های دامی، گندم و دارو تخصیص داده می شود. دولت در بودجه 1401 به دنبال حذف ارز ترجیحی واردات نهاده های دامی است و فقط می خواهد ارز ترجیحی بسیار ناچیزی به واردات گندم و برخی داروهای وارداتی اختصاص دهد. با حذف ارز ترجیحی نهاده های دامی خوراک طیور و دام مصرفی خانوارها، و واردات آن به نرخ دلار بازار آزاد قیمت این اجناس از جمله گوشت مرغ، گوساله و گوسفند و لبنیات حداقل به 7 برابر افزایش پیدا می کند. لطفاً این مطلب را هم شما و هم نمایندگان محترم مجلس یازدهم بفهمید!

  • ناشناس
    1

    توراخدا نمخوایم یارانه دوباره همچی صدبرابرگران میشه توخدارحم مردم کنیداگه خداقبول دارید

  • کیومرث
    1

    صبورباشیم خدا بزرگ عادل است درسمیشودهمه چی
    انشاالا

  • ناشناس
    0

    خانواده ها در حال متلاشي شدن هستند و سن دختر و پسرا براي ازدواج داره ميشه بالاي 40 سال بيكاري بيداد ميكنه اختلاس افسارگسيخته شده ايران كم منابع نداره...
    براي اينكه آب يك سد دز نكنه جلوي نشت آب را مي گيرند بريد جلوي دز پول از مملكت را بگيريد كه مثل رودخانه در حال خروج از كشور است

  • مردم بیچاره
    0

    قابل توجه مسئولین: یک عده از همین طبقات محروم مثل زن بی سرپرست و ... سالهاست که از گرفتن یارانه جا مانده است و حتی آن مبلغ 45 هزار تومان را هم دریافت نمی کند چون ثبت نام نتوانسته انجام دهد تکلیف اینها چیست؟ چرا اینها را ثبت نام نمی کنید آنوقت خیلی از ثروتمندان یارانه معیشتی هم میگیرند.

  • اذرکلاه
    1

    آخر مگر تابه حال از این ارز ۴۲۰۰خیری به مردم رسیده که بعدش برسه ،مگر این نیست که هم اکنون برای کسانی که این پولا را بردن وخوردن مثلا پرونده قضایی تشکیل دادن!!!!خوب مابقیشو هم می برن ومی خورن چیزی هم به ملت نمی ماسه ،مگر مثلاً اون کالایی که با ارز ۴۲۰۰وارد کردن ارزون به‌دست من وشما رسید که حالا حرس وحوش قطع شدن مابقیشو بخوریم بس کنید خدا پدر ومادرتونو بیامرزد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حرص

  • عده ای از مردم
    2

    عده ای از مردم اعتقاد دارند این دولت با سیاست های مدیران ناکارآمد خودش ، در آیندهئ نزدیک فاتحه انقلاب و نظامی که گام اولش بیش از 40 سال طول کشیده تازه وضع مردم این است ، را خواهد خواند .
    آین آقایان از نوک دماغشان آن طرفتر را نمی بینند . نه از بازار خرید میکنند و نه قیمت اجناس و وضع مالی مردم را می دانند ، مردمی که بیش از 4 دهه است فقط وعده و وعید دروغین مسئولین را می شنوند فهمیده اند که مشت آقایان خالی است ، اینها به نمایش های خاله باجی ها ویک مشت بسیجی و ... اکتفا کرده اند در حالیکه به قول امام خمینی اگر مردم قیام کنند به هیچ یک از این شارلاتان های مسئول رحم نخواهند کرد .حذف ارز 4200 برای جبران کسری بودجه دولت مردم را به این نقطه نزدیک تر می کند . یکی از شارلاتان ها وزیر تعاون و کار است که حرفهای انتخاباتی او با الان 360 درجه فرق کرده راستی این وزرا و مدیران دولتی روی مدیران و وزرای قبلی را سفید کردند .
    الحمدالله که هیچ کسی به این وضع رسیدگی نمی کند.پناه برخدا.

  • ناشناس
    0

    خاك تو سرتون

  • ناشناس
    0

    به چند نفر میدید ؟ چند هزار برابرش را از سایرین می گیرید ؟

  • ناشناس
    0

    از این ستون تا اون ستون / یک روز مهر / یک روز آبان / یکروز بهمن / الان هم سال جدید / فقط فشار

  • فرزند ایران زمین
    1

    هیچکی نمیگه چه اتغاقی افتاد که ار 7 تومن اول انقلاب هی بالاتر رفت و هر چند سال جهش چند برابری و چند ده برابری تا رسید به 1100 تومن بعد باز بالا رفت و اومدن نرخ 4200 تعیین کردند که بتونن یک سری کالاها رو با اون نرخ تامین کنند و حالا باز کم آوردند و میگن باید بالاتر بره و نرخ ارز کالای اساسی غلطه و.. مشکلات ریشه ای هستش و دغدغه حکومت از اول اقتصاد و رشد کشور و معیشت مردم نبوده. اگر بود با سیاستگذاریهای غلط و گذاشتن افراد نالایق و باز کردن راههای اختلاس و دزدی، کار رو به اینجا نمیکشوندن و نون رو از سفره مردم نمیدزدیدند. مشکلات ما ریشه ای تره

  • مهدی
    2

    اینها تنها کاری می توانند بکنن سر کیسه کردن مردم هست .اگه دست از دشمنی با اسراییل بردارن همچی خوب می شود.ما هم یارانه نمی خواهیم

  • 0

    کلام ناحقی گفته شده ،که ما رو سانسور فرمودین؟؟!!!

  • دل سوخته
    0

    پداران شرمنده شدند ودولت هرروز گرانی واقعا دریق ازپارسال

  • ایمان
    1

    چهل و سه ساله از این حکومت جز دروغ ندیدیم....

  • 0

    خجالت بكشين

  • ناشناس
    1

    ارز ۴۲۰۰ به خود مردم بدین

  • عادل از قطب شمال
    0

    خدا به مردم ایران رحم کنه. 800 هزار یارانه میدن. بجاش 8میلیون میگیرند.

  • ......
    0

    هزاران بار و از ته دل
    خاک بر سر دولت و مجلس
    خدا ریشه کنشون کنه به حق امام زمان

  • ناشناس
    0

    سلام.دوستان وضع را خیلی گران کردند.من وهمسرم دونفر هستیم.همسرم بیکاره توی فصل زمستان.یعنی کارگر فصلیه.تابستون و ماهای که بارندگی نداره.کارگر سر فلکه اس. ی روز کارهست ی روز نیست.مستاجرم.توان آوردن بچه رانداریم.بخدا این روزا که کارنیست.توان خرید نان خالی راهم نداریم..این دولتمردان میخاند بامردم چیکار کنن.مادیگه بریدیم..

  • مجید
    0

    سلام مردم توان خرید ندارند هر روز اخبار کذب افزایش یارانه ها مردم گروه هدف زندگی ندارند گرانی بیداد می‌کند به مردم فقیر برسید مجلس در راس امور است مشکل معیشت مردم را حل کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها