طرح صیانت آماده شد/ تصویب طرح صیانت تا یک ماه دیگر

پس از اینکه اجرای طرح صیانت از فضای مجازی برای بررسی‌های بیشتر به مدت یک ماه به تعویق افتاد، نماینده مجلس از نهایی شدن گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در این خصوص خبر داد.

طرح صیانت آماده شد/ تصویب طرح صیانت تا یک ماه دیگر

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از نهایی شدن گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی خبر داد.

مرکز پژوهش‌های مجلس که چند هفته پیش اعلام کرده بود که طرح صیانت مغایر با قانون اساسی بوده و اصلاح آن نیازمند زمان بیشتری است. حالا به نظر می‌رسد تغییرات مدنظر خود را در آن اعمال کرده است.

هفتم دی ماه ۱۴۰۰ بود که نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی این طرح را بار دیگر برای بررسی‌های بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع دادند.

طبق اعلام علی یزدی‌خواه تغییرات نهایی در این طرح اعمال شده است. همچنین مراحل تصویب طرح تا پایان بهمن طی خواهد شد و در عرض یک ماه، نسخه نهایی طرح به شورای نگهبان عرضه می‌شود.

اختلاف نظرها درباره طرح صیانت چه می‌شود؟

تصویب طرح صیانت مطابق با اصل ۸۵ قانون اساسی، نگرانی‌ها و مخالفت‌های عموم مردم و صاحبان کسب‌وکار را افزایش داد. چرا که احتمالا این طرح منجر به محدودیت اینترنت می‌شود.

با وجود اینکه نمایندگان مجلس برای تصویب طرح صیانت از فضای مجازی پافشاری کردند. اما تشخیص مرکز پژوهش‌های مجلس این بود که کلیات این طر‌ح به ضرر کسب‌وکارها و مردم است.

همزمان با اصلاح طرح، نام آن نیز به «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» تغییر یافت. اکنون نیز به نظر می‌رسد این مرکز تغییراتی اساسی در طرح صیانت اعمال کرده است.

نایب‌رئیس کمیسیون مشترک می‌گوید که در نسخه نهایی طرح حمایت از حقوق کاربران، اصلاحات مدنظر این مرکز و نظرات مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات نیز اعمال شده و به نوعی این نسخه، مورد وثوق و وفاق همه قرار دارد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که طرح جدید چقدر با طرح گذشته تفاوت دارد. اما با توجه به مخالفت مرکز پژوهش‌ها با طرح قدیمی، احتمالا طرح متفاوتی نسبت به طرح گذشته خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    2


    اگه عرضه داشتین طرح صیانت از مردم رو در مقابل تورم، فقر، بیکاری جوانان، اعتیاد، خودروی ایرانی، خشکسالی، آلودگی و........ رو انجام میدادین!؟

  • ناشناس
    2

    چرا به نظر مردم اهمیت نمیدین؟ مردم نمیخوان این طرح را؟
    بدبختا از خودتون منیترسین؟

  • ناشناس
    1

    تکنولوژی و علوم دانشمندان همیشه راه حل هایی برای حصر و منع جوامع خشکه مغز قرون وسطایی داره. هرکه با تکنولوژی و عقل وعلوم جهانی درافتاد، ورافتاد !!

  • ناشناس
    1

    چطور صیانت از مال میلیون مردم را در بورس انجام دادین ،بابا شما 43 ساله همش طرح صیانت از مردم را انجام میدین ... شیطان از شما ها یاد گرفته

  • حاج س طوسی
    2

    آیا با ممنوع کردن ویدئو و با پارازیت و شکستن دیش ماهواره ها و کم کردن سرعت اینترنت موفق بودید؟ حالا با طرح صیانت موفق می شوید؟ ر آینده نچندان دور با ماهواره ایلان ماسک چه خواهید کرد.به شما توصیه میکنم که خود و ملت را ازین فکر بسته برهانی که شاید در عرصه کشور داری موفق باشید

  • ناشناس
    2

    احترام طرح صیانت مسلما در صورت مدیریت صحیح و توجه به وضعیت اقتصادی و کاری که متاسفانه در ایران به دلایل مختلف در شرایط بحرانی است و اگر مدیر یا شخصی هم می تواند در این شرایط سخت با فروش کالاهای ایرانی و یا کتابهایش به خارج از کشور تا حدودی به خود و خانواده اش کمکی کند چندان صحیح نیست اما اگر وضعیت اقتصادی - کاری و بطور کل معیشتی خوب بود می توانست جلوی خیلی از اخبار دروغ در خصوص فرزندان مسئولین و یا وجود مسئولین فاسد ( که به دروغ در اینترنت گفته میشود ) را بگیرد خوب بود اما لازم است نماینداگان و افراد متعصب فعلا در فکر معیشت و اقتصاد خراب ایران باشند و حتی افرادی را که به فروش تولیداتشان از طریق شبکه های اینترنتی در خارج از کشور - کمک و یاری هم برسانند و اگر نمی توانند یعنی مدیریت ضعیف است درست همانند این است که فرزند خانواده ای معتاد میشود و پدر خانواده بخواهد تمام قاچاقچیان ایران را پیدا کرده و از پای درآورد بجای مدیریت صحیح و فرهنگ سازی خانواده خودش

  • ناشناس
    1

    همیشه این قانون وحقیقت جهان را بدانیم، اگر فشار وظلم و زور و منع وجبر از حدی بیشتر وگزاف بشه،، اونوقت :ساختار وساختمان خود واضع از درون می پوکد و فرو می پاشد.آنهم چه فروپاشیدن تاریخی!!

  • ملول از دیو ودد
    1

    الان شک مردم به یقین تبدیل می شود که شماها نماینده واقعی مردم نیستید ،در حالی که جوانان تحصیل کرده این مملکت از بیکاری پرپر می شوند ،گرانی وتورم سر به فلک کشیده تولید و صادرات نابود شده است،مردم در بورس همه دارئیهاشون از دست داده اندو....اونوقت شماها در فکر محدود کردن فضای مجازی هستید؟؟؟!!!!جای بسی تاسفه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها