جزییات حذف ضامن از وام های بانکی

خبر خوش وزیر اقتصاد درباره پرداخت وام به مردم

اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره زمان اجرای حذف ضامن از وام‌های بانکی بیانگر این است که این موضوع از هفته آینده در بانک‌های دولتی اجرا خواهد شد.

خبر خوش وزیر اقتصاد درباره پرداخت وام به مردم

احسان خاندوزی درباره حذف ضامن از تسهیلات خرد بانکی گفت: در حال حاضر اراده جدی برای پرداخت تسهیلات بر مبنای اعتبارسنجی بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد و در روزهای آینده به بانک‌های دولتی تکلیف خواهد شد تا با اتکا به رتبه اعتبار افراد اعم از حقوق بگیران، بازنشستگان و کسانی که سوابق آن‌ها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، پرداخت تسهیلات را بدون ضامن و وثیقه انجام دهند.  

وی افزود: پس از اجرای این امر و آغاز آسیب شناسی‌ها، چند ماه بعد برای تسهیلات با نرخ‌های بالاتر نیز نظام اعتبارسنجی و دریافت وام بدون ضامن و وثیقه اجرا خواهد شد.  

همچنین، یاسر مرادی کارشناس امور بانکی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: با دستور امروز رئیس جمهور همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد.  

وی افزود: این دستور احتمالا از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

گفتنی است که در نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود و علی بهادری جهرمی_سخنگوی دولت نیز از تغییر نوع وثیقه‌ برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در پی این تغییر، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.   

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • محمد
    1

    خبر خوش برا عمتون خوبه این جیب مردم در میارید میزارید تویه اون جیبشون با گرونیا

  • غریبه
    0

    وام بدین تا بتونیم مالیاتمون بدیم و حسابهامون مسدود نشه

  • ناشناس
    0

    خوش به حال مردم نشده چون بدین طریق بانکها از دادن وام به مردم عادی کاملا پرهیز میکنند.خوش به حال اون عزیزانی شد که تا حالا وام میگرفتند واز این به بعد بدون ضامن وام خواهند گرفت .

  • احمد محمودی
    0

    وام بدید سهام بخرند میانگین کم کنند.

  • بازنشسته
    0

    جناب خاندوزی بنده جهت تهیه جهیزیه فرزندم به شعبه خیابان بهشتی(اول پاساژشیرنگی) بانک قرص الحسنه مهر درشهرگرگان مراجعه ودرخواست ۵۰میلیون وام کردم امامتاسفانه گفتندبایددونفرضامن بیارم درحالی که حقوق بازنشستگی بنده کفایت اقساط وام درخواستی ام رامیکندخواهشمندم رسیدگی بفرمایید

  • محمد
    0

    مسخره هن وقتی کسی کارمند باشه دیگه ضامن نمی خواهد چرا خودش ضامن خودش

  • سلمان داریا
    1

    این اینکه خبرخوشی نیست برای کارمندان خوب است نه برای مردم عادی

  • ناشناس
    0

    دولت تمام حقه بازی و خاله بازی هایی رو که در میاره فقط به خاطر اینه که از این جیب به اون جیب کنه و دهن مردم را یه ذره ببنده هیچ نیت و کار مثبتی برای مردم انجام نمیدن تعرفه ویزیت جدید دکتر شده 285000 تومن ثانیا تورم 60 درصدی و وضع کشور نشون از لیاقت مسئولان میده

  • علی
    1

    جهت اطلاع یکی از بانکهای قرض الحسنه ....پیام داده بدین مضمون شما حسابتان خوبه می توانید درخواست وام کنید بالاخره با خوشحالی رفتم نزد رئیس بانک کارت ملی رو دادم به ایشان نگاه کرد گفت شما می توانید وام درخواست کنید تا سقف 100 میلیون تومان اما و اما واما باید به همان اندازه پول بگذاری و بعد ما این وام رو با اصل پول رو به شما می دهیم آقای رئیسی این روش وام دادن است مرد حسابی اگر من پول داشتم که تقاضای وام نمی کردم بروید بفکر مردم فقیر باشید همه شما ها باید در پیشگاه خدا جواب پس بدهید این چه روش وام دادن ؟؟؟!!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مردم را به چه روزی انداختند؟؟؟؟
    این خبرها شده خبر خوش برای مردم !!!
    خدا لعنتتان کند با این حکومت و دولت یک دستتان!!!
    روزی که وزیر نبودی در دولت قبل و به کمک دولت در سایه و برای زمین زدن دولت قبل هر روز یه نظریه اقتصادی و بورسی برای بهبود بورس توئیتر می کردی و نطق داشتی و بلبل بودی ولی الان که وزیری و همه کاره لال و کور شدید !!!

  • علی
    2

    اره عالی شد برا کارمندا و جیره خورای خودتون لعنت بهتون

  • ناشناس
    1

    خبر خوب برای ربا خواری دولت بنام اسلام
    آقای ریسی وعده شما برای بورس اجرایی شد
    بقیه دارایی های مردم را آب برد

  • ناشناس
    1

    دروغه ،بروید یک میلیون از بانک وام بگیرید اگر توانستید!؟

  • ناشناس
    0

    ببه ببه چ خبر خوشی..

  • سینا
    0

    همچین میگن وام انگار صلواتی دارند میدن 😂😂😂

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها