جزئیات دو سناریوی یارانه‌ای دولت/ اختلاف نظر بر سر کارت اعتباری یا کالابرگ

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، جزئیات دو سناریوی یارانه‌ای دولت برای حمایت معیشتی از مردم را تشریح کرد.

جزئیات دو سناریوی یارانه‌ای دولت/ اختلاف نظر بر سر کارت اعتباری یا کالابرگ

محمدرضا میرتاج‌الدینی در خصوص راهکارهای دولت برای جبران حذف ارز ترجیحی گفت: در صورت حذف ارز ترجیحی، دولت یارانه مستقیم و جبرانی برای مردم در نظر خواهد گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه‌ها نیست اظهار داشت: حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه پنهان، حذف واسطه‌ها و اختصاص این یارانه به مردم است.

وی اظهار داشت: دولت سناریوهای مختلفی برای کمک به مردم دارد، در گام اول میزان هزینه مردم برای تامین کالاهای اساسی به صورت کارشناسی محاسبه شده و  میانگین هزینه‌ها تعیین می‌شود.

رییس کمیته هدفمندی یارانه‌های کمیسیون تلفیق ادامه داد: سناریوی اول این است که تا زمانی که زیرساخت‌های لازم ایجاد شود، یارانه نقدی به مردم اختصاص می‌یابد و پس از اینکه زیرساخت‌های لازم فراهم شد، کارت‌های یارانه‌ای یا کالابرگ به سرپرست خانوارها اختصاص می یابد.

میرتاج الدینی در توضیح این مطلب گفت: در این سناریو دولت ۲۵ قلم از کالاهای مایحتاج عمومی و ضروری زندگی خانوار را تعیین می‌کند و اعتباری  را به صورت ماهانه در کارت یارانه سرپرست خانواده شارژ می‌کند. خانواده‌ها می‌توانند این کالاها را از فروشگاه‌های دارای کارت خوان با قیمت‌هایی که دولت اعلام خواهد کرد، خریداری کنند.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: این فروشگاه‌ها نیز برای مراجعه بیشتر مردم رقابت می‌کنند و فروشگاه‌هایی که تخفیف بیشتری بدهند از سوی دولت به مردم معرفی خواهند شد. این اقدام  موجب می‌شود، برای کاهش قیمت‌ها بین فروشگاه‌ها رقابت ایجاد شود. مردم به راحتی خواهند توانست کالاها را با قیمت مصوب دولت تهیه کنند.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در این ساز و کار مردم اختیار دارند که از اعتبار این کارت برای خرید هر کالایی که می‌خواهند استفاده کنند.

وی در توضیح سناریو اعطای کالابرگ به مردم گفت: در این سناریو از طریق کالابرگ یا کارت اعتباری مردم کالاهای مورد نیاز را می‌توانند از طریق فروشگاه های سراسر کشور خریداری کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ناشناس
    1

    تو بدم بمیر وبدم.........

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کتمان حقایق در جایی که اشکار کردن حق ضرورت دارد قبیح و حرام است.

    • 1

      بسم الله الرحمن الرحیم
      (ای اهل کتاب!چرا حق را با باطل (میامیزیدو)مشتبه می کنید(تا دیگران نفهمند و گمراه شوند)،و حقیقت را پوشیده میدارید در حالی که می دانید؟! سوره ال عمران ایه ۷۱

    • ناشناس
      2

      شما دلتون برای مردم نسوخته!!!!و گرنه بدون هیچ دردسری هم برای مردم و هم برای دولت،مستقیم ارز حذف شده از کالاها را محاسبه و مستقیما و نقدا به حساب خانوار بریزید.این نوع حرکت از طرف حکومت،هم شفاف است ،و هم موجب نارضایتی مردم نمی شود. تمام.

  • ناشناس
    2

    این سناریوهای که مسولان برای ،کالا برگ و کارت اعتباری در نظر گرفتند ،مشکلات زیادی را برای مردم و جامعه بوجود می اورد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خبر فوری ،نوشته بودیم ،مدیونی اگه سانسور کنی !!!!

    • ناشناس
      0

      واقعا جای تعجب است!! در این مدت که کالاها را بیش از ۵۰درصد گران کرده اند ،و در عمل ارز(۴۲۰۰) از برخی کالاها حذف شده ،تازه مسولان به فکر چگونگی اختصاص دادن یارانه هستند ،ان هم (کالابرگ ،یا کارت اعتباری)!!!و دوباره هذینه اظاف که مردم باید متحمل شوند ،تا دوباره همان کالاهای گران شده رو دوباره با پرداخت مازاد بر ان خریداری کنند!!!و دوباره مشکلاتی برای مردم !!!اگر مسولان راست میگویند وسعی در حل مشکلات مردم دارند ،چرا مستقیما هذینه کالاهایی که به انها ارز تعلق میگیرد را محاسبه و مستقیما در قالب یارانه به مردم نمیدهید!!!؟؟؟؟ 😏

  • ناشناس
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سوره بقره ایه ۱۵۹

  • 0

    گاه سکوت در جایی که باید سخن گفت و افشاگری کرد،مصداق کتمان حق میشود، و این در موردی که مردم نیاز شدیدی به درک واقعیت دارند و دانشمندان اگاه با بیان حقیقت این نیاز مردم را بر طرف سازند.

    عزت زیاد خبر فوری😌

  • حاج طوسی
    1

    خاک عالم برسرتان که بعد از چهل سال مملکت را به جای رساندید که کوپن کالا توزیع کنید تازه رسیدید به کره شمالی

  • ناشناس
    0

    خبر فوری ،توجه داشته باش شما هم جزو مردم هستی(و مجموعه شما بالغ بر ۴۰۰نفر مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند) ،وهر تصمیمی گرفته شود ،شامل شما هم میشود،پس خواهشا سانسور یا کتمان حقایق ،نکن ،و شما هم پیگیر باش . چون که اگر نفعی باشد ، برای همست واگر ضرری باز هم برای همست !!!!
    ودر این بین افراد ضعیف(و فقیر) ،به ته دره سقوط خواهند کرد،نه افراد ثروتمند!!!!

  • عدالت
    0

    اقایان مسوول ،چه تبلیغ بکنید ،چه نکنید ،این اقلام و کالاهای ضروری مردم هستند ،و میبایستی مردم تهیه کنند ،تو این مدت چند سال عدالت در فروشگاهها را به عینه دیده و شنیده ایم .که قیمت کالاها را از طرف منبع یا تولید کننده ،هماهنگی ،و برچسب قیمت بیشتر میزنند و در فروشگاهها به(خرید) ترغیب مردم به ارزانی ،عملا باعث گمراهی خود شده اند ،نه مردم!!
    ما مردم چندین سال است ،که ساکت بوده ایم ،و صبر و تحمل ،ولی اینک دیگر سکوت جایز نیست ،اگر به فکر مردم هستین و خواستار عدالت همگانی ،پس لطفا هذینه (حذف کالا های ارز۴۲۰۰)را محاسبه و مستقیما و نقدا به حساب مردم و(خانوار) واریز بفرمایید.

  • ناشناس
    0

    شماهایی که سینه فروشگاهها رو به دل میزنید و دم از عدالت ،تا حالا شده بخاطر یک کالا که گفته شده در فروشگاه توزیع میکنند،به مدت یک هفته ،مراجعه و هر سری به بهانه نداشتن جنس مورد نظر مجبور به خرید ازاد میشویم !!!!این راهی که شما میروید ،به ترکستان میرود!!!!! ما از همین تریبون اعلام میکنیم ،که بحث کالا برگ و کارت اعتباری را ،مایه رنج مردم و باعث بی ثباطی در جامعه و باعث هرج و مرج در جامعه میشود، ما با اگاهی کامل از وضع جامعه ،به شما تذکر صمیمانه و از روی دلسوزی به مسولان ، میدهیم ، راهی که قبلا طی شده و در عمل ازموده شده را چرا تکرار میکنید!!!!
    با دادن این شیوه از یارانه ،باعث هرج و مرج در جامعه میشوید!!!!
    بهترین پیشنهاد به مسوولان جهت عدالت بین مردم ،حذف ارز (۴۲۰۰) و محاسبه نرخ کالاهای حذف شده و پرداخت ان بصورت نقد و مستقیم به سرپرست خانوار است.
    در اخر تذکر جدی به مسولان :ایا شما میخواهید با این تصمیم ،هرج و مرج و نارضایتی در جامعه بیشتر شود؟؟؟

  • مجید طوسی
    0

    سلام بر باقر کوپن ریس مجلس حداقلی
    سلام بر ابراهیم کارت ساز ریس جمهور انتصاب
    دروغگویان ابدی تاریخ و چپاولگران سرزمین ایران ننگتون باد

  • ناشناس
    0

    ارز ترجيحي 4200 توماني خيلي وقت حذف شده كه اين كار در زمان روحاني اتفاق افتاده وقيمت كالا هاي اساسي 100 برابر گران شده و گارني كالا هاي اساسي خيلي بيشتر از ساير كالا هاست ارز 4200 فقط اسم اش مانده كه دولت مي خواهد ان اسم را ازبين ببرد واز اب گل الود ماهي بگيرد ودوباره تورم گراني را در جامعه رواج دهد تا ملت بيشتر كمرشان خرد شود وكلا رو به قبله شوند وفاتحه زندگي شان بخوانند

  • شیرتوشیر
    0

    چرا دروغ میگید ارز۴۲۰۰تومانی رو روحانی حذف کرد یارانه شم دادبه لبنان و یمن و سوریه چرابرنج گوشت و حبوبات و مرغ اینقد گرون شد الان خزانه خالی شده دنبال سرکیسه کردن مردم بدبخت هستید اما اینبار فرق میکنه

  • ناشناس
    0

    سلام. به روح زرج کشیده مردم وجسم رنج دیده شأن از تک تک شما ملت مردمی که سالیان سالیست عادت کردین به وعده‌ای توخالی و پوچ کدخدایان که اگر این جمعه بیاید .‌‌،،....،، کاری را کنیم و تا شود روانه دلتان کبابی تا شود به اندام عذابی . ولی این خواب که شما رفته ای خواب نیست بلکه یه مرگ خواموشیست پس بیدار شوید و آگاه لطفاً.

  • ناشناس
    0

    بعد از ۴۳سال تازه به اول خط رسیدیم در سال ۱۴۵۷ با شروع جنگ و شرایط دشوار داخلی دولتهای ان زمان بطرف دادن کارت اعتباری برای خرید نان و...مرغ نرفتند و با مدیریت توانستند ان مراحل سخت و دشوار را بگذرانند. اما واقعا جای بسی تاسف است که با گذشت ۴۳ و تثبیت شرایط مسئولین کشور به سمت کارهای غیر( کارشناسی و عقلایی) می روند این نشان از عدم درک صحیص از مدیریت بر این شرایط دارد کشوری که با داشتن غنی ترین ذخایر نفت و گاز در جهان و نیز داشتن منابع غنی معدنی و صادراتی به این تصمیمات عجولانه می رسند و هر روز زندگی را برای مردم سخت تر می کنند

  • لبب
    0

    به شوروی خوش امدید

  • ناشناس
    1

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از همه تشکر می کنیم فقط کمی یارانه و مقداری هم روضه و اندکی ساندیس بدهید همه راضی و خشنود هستند.

  • احمد
    0

    چرا مردم باید کالای تحمیلی مصرف کنند ونمایندگان مردم که نیازی به پول ندارن وانقدرخرج تبلیغات میکنن حقوق بالایی بگیرن نمایندگان اول خودشان به جای حقوق کالا برگ بگیرن وبعدا مردم رو راضی به کالا برگ کنن همه دوست دارن جنس مورد علاقه مصرف کنن نه تحمیلی بصورت نقدی بدین تا هرکی جنس مورد علاقه شو بگیره

  • ناشناس
    0

    شما نمیتوانید هزینه های تحمیلی به مردم محروم را محاسبه کنید مملکت را به آشوبی بی پایان میکشید چرا میخواهید از یک سوراخ دوباره وبدتر از قبل گزیده شوید این طرح اسرائیلی وبرای فروپاشی نظام است

  • ناشناس
    0

    خاک عالم بر سرتان، بعد چهل سال دوباره کوپن را دارید رو می کنید کشور را که تا سی سال عقب بردید اینم از وضع مردم و جوان‌ها و اقتصاد............ البته خلایق هر چه لایق

  • کلاغ زاغی
    0

    گفته اند که در گذشته ها هم شرایط اقتصادی مثل امروز برمردم سخت میشه مردم میریزن تو خیابون خبر به شاه میرسه دستپاچه وزیر رواحضار میکنه که عنقریب تخت و تاج نابود میشه فکری کن وزیر که گویا جد همین مسوولین امروزی ما بوده عرض میکنه قبله عالم نگران نباشن من درستش میکنم واز فردای اون روز دستور میده که علاوه بر مالیات باید یه ــــ هم بدین قضیه تموم میشه تا مدتی بعد دوباره اعترضات اوج میگیره وزیر مامورین رومیفرسته لیدر های اعتراضات رو میگیرن میبره در حضور اعلیحضرت شاه که از قضیه خبر نداره میپرسه دوباره چه مرگتونه میگن قبله عالم به سلامت اگه دستور بفرمایید ــــ کنها روزیاد کنن که خیلی تو صف نمونیم همه چی حله

  • ناشناس
    0

    خبر فوری ،از شما خواهشمندیم ،که این متن که دو روزه در سایت بود را در قسمت صفحه نخست اخبار سایتتون قرار دهید .با تشکر صمیمانه

  • ناشناس
    0

    چیزی که لازمه دیدن و شنیدن و تجزیه و تحلیل ،به قعر چاه میوفته !!!!،و چیزی که اهمیتی نداره و در حاشیه است .در سطر اول !!!!!!!!!!!!!😌

  • ناشناس
    0

    تجربه ثابت کرده ،که ظلم پایدار نیست و نه حق ضایع شدنی!!،نه میتوان ان را کتمان کرد ونه پنهان !!پس کسی که خیر شما رو میخواهد و پس نزن !!
    ما هر چه بیان کردیم ،بر اساس واقعیت جامعه و قبلا عملا تجربه شده ،و عینا همگان شاهد ان.خواه پذیرا باش ،خواه انکار!!!! .عزت زیاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها