سخنگوی دولت:

میزان افزایش حداقل حقوق در سال آینده ۲۹درصد است

سخنگوی دولت بیان کرد: میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت در توزیع، ۲۹ درصد رشد برای حداقل حقوق است و حقوق تا ۵ میلیون تومان هم از مالیات معاف شده است.

میزان افزایش حداقل حقوق در سال آینده ۲۹درصد است

علی بهادری جهرمی در نشست با نمایندگان رسانه‌ها با تشکر و قدردانی از حمایت ها و رهنمودهای اخیر رهبری انقلاب اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب برای اعضای دولت روحیه بخش بود. قطعا حضور دولتمردان در بین مردم با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت  و رییس جمهور محترم  هم بر ارتباط مستمر اعضای کابینه با مردم و نخبگان تاکید کرده اند.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان، اظهار کرد: دولت اصلی ترین مدافع متناسب سازی حقوق کارکنان شریف با محوریت عدالت است. یکی از آسیب‌های پرداخت حقوق، بخشی‌نگری است. طبعا افزایش حقوق متوازن با محوریت عدالت در دستور کار دولت است.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده  میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۰ درصد نیست، بلکه میانگین افزایش حقوق مجموع کارکنان دولت در سطح کشور ۱۰ درصد است. بر همین اساس میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت در توزیع، ۲۹ درصد رشد برای حداقل حقوق است و حقوق تا ۵ میلیون تومان هم از مالیات معاف شده است؛ و بقیه کارمندان هم به‌صورت پلکانی حقوقشان رشد دارد.

بهادری جهرمی یادآور شد: این در حالی است که ما در سالیان گذشته شاهد یک سیکل معیوب بودیم؛ حقوق براساس منابع  غیر پایدار ۲۰ درصد بالا می‌رفت و با استقراض از بانک مرکزی و رشد نقدینگی و تورم، بیشتر از آن به هزینه های مردم اضافه می شد؛ این روش هیچ نتیجه ای جز افزایش فاصله طبقاتی نداشت؛ کما اینکه در هشت سال گذشته ضریب جینی از مرز ۴۰ واحد عبور کرده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: از طرف دیگر یکی از نکاتی که دولت در بحث افزایش حقوق مورد توجه دارد این است که  افزایش مساوی و ثابت حقوق برای همه کارمندان صرف‌نظر از توجه به میزان حقوقی که امروز دریافت می کنند مناسب و عادلانه نیست و باید افرادی که پایه حقوق پایین تری دارند افزایش بیشتری داشته باشند و آنهایی که پایه حقوق بالاتری دارند افزایش حقوق کمتری داشته باشند و این افزایش به صورت پلکانی انجام شود، تا بتوانیم به مرحله ای برسیم که نظام جبران خدمات کارکنان دولت متوازن تر و عادلانه تر باشد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • بهلول
    1

    دروغ میگن .تا توجیبت نرفته باورنکن .درضمن به این بچه بگو برو آبنبات چوبی خودت بخور تورا چه سخنگویی .مملکت شده اسباب بازی دست اینها

  • ایمان آوردیم
    1

    وقتی دولتها در ایران از عدالت صحبت میکنند در آینه بخود نگاه نمیکنند اگر هم نگاه کنندپرتو حلقه های نور جوشکار خانه همسایه را در آینه نورالهی میبینند.

  • دن کیشوت
    1

    افزایش حقوق ۲۹ درصد، تورم ۲۹۰ درصد، دزدی و احتکار آخوندها و سردارها ۲۹۰۰ درصد!

  • تقی معمولی
    1

    کسی نیست به این خوشتیپ بگه وقتی تورم به گفته خودتان 45درصد است که حتما بیشتر است افزایش 29 درصدی حقوق یعنی فقر بیشتر از امسال

  • ناشناس
    0


    ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۷
    کمک ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین فاش شد
    دولت آمریکا به‌ صورت محرمانه با یک کمک نظامی ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین موافقت کرده است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتی توهم فهمیدی یعنی محرمانه نبوده امریکا در خصوص اوکراین به روسیه هشدار داده هرسخن جایی هر نکته مکانی دارد

  • حسن کبلاقا
    1

    اصلا افزایش ندهید اداره برقی ها که مشکلی ندارن چون شرکت دولتیه و حقوقشون عالیه. کارمندان دیگر اکر میتونن انتقالی بگیرن پ برن اداره دارایی اونجا هم حقوق خوبی میدن.

  • ناشناس
    0

    با این فرموم به جایی خواهید رسید که مستخدم یک شرکت و یا اداره ای برابر با رییس ان اداره حقوق خواهد گرفت. به نظرتان این روش توهین به علم ،تجربه و تخصص نیست؟؟؟ این عین بی عدالتی و تبعیض است. شوروی هم همین روش غلط و معیوب را اجرا کرد و شکست خورد. این کار، راندمان ، کیقیت ، کارایی ، خلاقیت و ریسک پذیری را به صفر خواهد رساند و بیش از گذشته مملکت به دره سقوط خواهد کرد. به نظرتان این مصوبات و فرمول های مشعشع و درخشان ، کار یک دشمن است یا دوست کشور؟؟؟ یک دیوانه ای هم کار غیر منطقی غیر علمی و ضد میهنی شما را هم تایید نخواهد کرد

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    لطفا حقوق ما جیره خوران رو 3 برابر کنید. کفاف زندگی رو نمیده. والا الان قناعت میکنم پنج شنبه جمعه ها میریم رستوران.ماهی یه بار میریم مسافرت. انصافتون کجا رفته

  • ایرانی
    1

    از رئیس جمهوری که سواد تجزیه و تحلیل امار و ارقام را ندارد بیشتر از این نباید انتظار داشت ...

    نظرات شما -
    • 1

      کدام آخوند سواد دارد که این مرد سواد داشته باشد

    • 1

      ملتی ساده و متعصب و بی فکر از نقطه ضیف آنها دین و خرافات باشد هر بلایی سرش بیاید سزاوار هر بلایی است

  • فرزند پاک ایران
    1

    باز دروغ برای ما ملت زود باور فراموش کن ارائه میدن

  • ناشناس
    1

    کثیف ترین دزد ترین تاریخ ایران از شکل گیری کشورایران تا به امروز

  • ناشناس
    0

    خودمان خواستیم اینطوری زندگی کنیم صدقه بگیر حکومت شدیم خدا رحمت کنه رضا شاه رو اخوندها رو خوب می شناخت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها