کارشناس اقتصادی حوزه بورس در گفت‌وگو با خبرفوری پاسخ داد؛

علت خروج سهامداران از بورس چیست؟/ انتظارات برآورده نمی شود و سرمایه‌ها راهی دیگر بازارهای پرریسک است

یک کارشناس اقتصادی حوزه بورس گفت‌: عجله فروشندگان و تمایل خریداران به خرید با قیمت پایین از دلایل شتاب گرفتن روند کاهشی قیمت سهام است.

علت خروج سهامداران از بورس چیست؟/ انتظارات برآورده نمی شود و سرمایه‌ها راهی دیگر بازارهای پرریسک است

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با خبرفوری درباره علل خروج سهامداران از بورس، بیان کرد: یکی از دلایل خروج سهامداران مقایسه بازدهی با سال ۹۹ است که احساس می‌کنند انتظاراتشان برآورده نمی‌شود.

این  کارشناس اقتصادی حوزه بورس توضیح داد: برخی سهامداران با سرمایه‌گذاری در برخی بازارهای پر ریسک دیگر مثل کریپتوکارنسی‌(ارز دیجیتال) قصد جبران زیان خود را دارند.

او گفت: در روزهای گذشته تنها در یک ۳۵۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بورس داشتیم اما در مجموع حجم معاملات نسبت به دوماه گذشته صعودی است.

این گفتگو را بشنوید.

حجم ویدیو: 9.82M | مدت زمان ویدیو: 00:05:43 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    در قضیه بورس دولت و نظام با همکاری و همفکری هم جیب مردم بیچاره را خالی و به مردم دروغ گفتند و مردم را نسبت به بورس که می توانست کمک بزرگی به دولت و نظام کند بی اعتماد کردند!!!
    تجربه نشان داده که در هر مسئله ای اگر نظام و دولت وارد و انگولک کرد و نگذاشت مسیر طبیعی آن طی شود و دستوری و دولتی شد اون مسئله به لجن کشیده و کاملا به ضرر مردم تمام خواهد شد...

  • ناشناس
    1

    آقای ریسی هم مثل روحانی فقط شعار بود بورس از بد بدتر شده
    چی شدیم

  • دکتر سید بیتا کسروی
    1

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران، بورس قمارخانه است وارد نشوید و خودتان را بدبخت نکنید اجرکم عندالله

  • ناشناس
    0

    سیاست دولت قبل برای نجات اقتصاد ایران از تحریم ها : تشویق بانک ها به سرمایه گذاری بلند مدت ( حتی 5 ساله ) ، سرازیر کردن حساب های بلند مدت به بازار های مالی و دلالی همچون ارز و بورس ، بالا بردن قیمت ها تا چندین برابر و فروش در بالاترین قیمت ، درآمد حاصل از این کار صرف کسری بودجه و جبران کمبود فروش نفت شد ...برادران ما هم در کشورهای دیگر در حال پیروزی هستند ( دلخوش به این مقدار هم نباشید)

  • الفولوت الی ایران المفت المفت
    1

    تنها امید ما سید مقاومت هست که در برابر سقوط بورس مقاومت کنه. خخخخخخخخ

  • ستمدیده
    2

    معامله گری همیشه با سود همراه نیست و زیاندیده نباید توقع داشته باشد زیانش را دیگران جبران کنند

  • دن کیشوت
    0

    ملت نادانی داریم که اگر دانا بودند یک نفرشان هم در بورس سرمایه گذاری نمی‌کردند و گوشت را دو دستی تقدیم گربه نمی کردند، ملت کی میخواهند بفهمند که با مشتی کارخانه دار رانتی دزد طرفند، خدا میداند

  • آشنا
    0

    روال اینگونه هست که سود بورس در بازه یکساله از سود بانکی بالاتر است ولی در این دو سال اصل پول مردم پودر شد و یک سوم شد و مردم برای اینکه تتمه سرمایه خود را از ذوب شدن نجات دهند اقدام به خروج از بورس میکنند که حق هم دارند .

  • سید
    0

    ما بخواهیم هم نمی تونیم از این بازار کثیف بیایم بیرون ۴۰۰ میلیون وارد این بازار کردم الان ۱۵۰ میلیون تومان شده. خدا لعنت کنه باعث و بانی این کار رو. خدا لعنت کنه اونایی رو که مردم را تشویق کردند در این بازار سرمایه گذاری کنند.
    جناب آقای روحانی حداقل بیا و از مردم عذرخواهی کن

  • ناشناس
    0

    مردم سرمایه شون رو بانک گداشتن ۱۸ درصد سود گرفتن ما که بورس گداشتین ۱۸ در صد منفی هر ماه ینی هر ماه نزدیک ۳۵ درصد ضرر برای اونای که به دولت اعتماد گردن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها