جنجال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی / نظر شما درباره وداع با دلار جهانگیری چیست؟

نتایج نظرسنجی خبرفوری نشان می‌دهد، موافقان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بیش از مخالفان آن است.

جنجال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی / نظر شما درباره وداع با دلار جهانگیری چیست؟

مجید محمدی- تابستان سال ۱۳۹۷ وقتی که با خروج دونالد ترامپ از برجام، ناگهان قیمت ارز جهش کرد، دولت روحانی تصمیم گرفت به کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص دهد تا قیمتها کنترل شود.

این سیاست خیلی زود به شکست انجامید. چراکه واردکنندگان کالاهای اساسی یا دلارهای دولتی را در بازار آزاد فروختند یا کالاهای وارداتی را به‌جای نرخ پایین، با همان رشد قیمت دلار در بازار عرضه کردند. 

البته بعدها خبر رسید که بسیاری از واردکنندگان، به‌جای کالاهای اساسی، با ارز دولتی تخصیص یافته، اقلام عجیبی چون غذای حیوانات و دسته بیل وارد کرده‌اند!

فساد ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی که به سرعت نام "دلار جهانگیری" به خود گرفت، آنقدر بود که در پایان دولت قبل، حسن روحانی گفت که با تخصیص چنین ارزی مخالف بوده اما معاون اول او یعنی اسحاق جهانگیری آن را در هیات وزیران تصویب کرده است!

پس از تغییر دولت، زمزمه‌های حذف رانت ۴۲۰۰تومانی به گوش رسید. اما حذف این دلارهای دولتی ساده نیست. گفته می‌شود حذف این رانت ممکن است بهانه‌ای به‌دست دلالان برای گرانی کالاهای اساسی مانند مرغ و گوشت بدهد.

پس از آنکه گفته شد در بودجه سال ۱۴۰۱ خبری از توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست و به‌جای آن، دولت بنا دارد از واردکنندگان صرفا حمایت ریالی کند، خبرفوری در یک نظرسنجی، دیدگاه مخاطبان خود در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به پرسش گذاشت.

IMG_20211226_142054_932

براساس این نظرسنجی که ۴۵هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند، ۴۵درصد از مخاطبان موافقت خود را با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام کرده و در مقابل ۳۲ درصد دیگر گفتند که مخالف حذف این ارز هستند.

در این میان البته ۲۳ درصد دیگر گزینه "نظری ندارم" را برگزیدند که نشان می‌دهد افکارعمومی درباره تداوم یا عدم‌ تداوم سیاست تخصیص ارز دولتی ابهاماتی جدی دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

نظر شما درباره حذف سیاست تخصیص ارز جهانگیری چیست؟ آیا آن را فسادزا می‌دانید یا حذف این سیاست را موجب شکل‌گیری یک ابر تورم ارزیابی می‌کنید؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 74
  • ناشناس
    1

    اگر این رانت نبود به قول آن کارشناس الان دلار 15 هزار تا 12 هزار تومان بود و گرانی ها هم کمتر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0


      خوب اگه به حرفهای (خبر فوری)توجه کنید نوشته یه جمله برای وداع با ارز جهانگیری بنویسید😅ما از همین تریبون ،از تمام سالیانی که این دلار رو تصویب کردیم تا این لحظه اگر قصوری ،کم و کاستی بوده و الان هم که قصد مسافرت و هجرت به جهان ابدی داریم(دلار جهانگیری) وشما رو با پول مملکت(ریال)تنها میگذاریم ،صمیمانه با شما همدری مینماییم ،باشد که در جای دیگر جبران نماییم ،با سپاس فراوان (ارز۴۲۰۰جهانگیری)😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

    • ناشناس
      1

      دوستان کسی دعوا نکنه خواهشا،بزارید ارز ۴۲۰۰رو حذف کنند ،بعداز حدف ارز، دوستداران و عاشقان (خرید،فروش،احتکار،اختلاص)، (هر چقدر دوست داشتین دلار بخرین،و بفروشین) !!!😒😒😒

    • ناشناس
      2

      تعجبم از کسانیه که دوست دارن سمت دلار و بالا بیارن ،خوب چرا با ارز (ریال)مملکت خودمون نهاده یا... رو نمیخرید،!!!تا کی میخواین مستعمره امریکا و..باشین!!!!شما بایستی بر اساس ریال مملکتی کالا و...خرید و فروش کنید،این چه بهانه ای دست مملکت دادین که حتما حتما باید دلار امریکا برامون تعیین تکلیف کنه ،بجای دلار کلی پول رسمی دیگر هست که میشه با اون معامله کرد!!!!

    • مردم مظلوم جهان
      1

      خدا ریشه هر چی کفر ، طاغوت و استعمار جهانی وپادشاهان قاصب و کشورهای زورگو رو از سر مردم مظلوم جهان ،خشک و نابود کنه.

    • ناشناس
      1

      واقعا جای تعجب بود ،طی سالیان گذشته ،به تجار و.. ارز ۴۲۰۰میدادن که ارزاق مهم مردم و تهیه کنن بجاش غذای سگ ،گربه ،خاک و ....اشیاع غیر ضروری مملکت و وارد میکردن و با فروش چندین برابر به دوستداران حیوانات سود کلانی به جیب میزدن ،و اسم خودمونو مسلمان میزاریم!!!!!

    • ناشناس
      5

      کسی منکر ،احسان و کمک به حیوانات نیست، چند تن پسماند غذا(ایرانیان)در سال حیف و میل میشود!!!همان پسماند و در اختیار حیوانات قرار دهید ،نه اینکه از بیرون مرزها وارد کنیم ان هم با دلار ۴۲۰۰که برای مایحتاج ضروری مردم تعریف شده!!!وقتی در یک کشور اسلامی عادت ما شده تقلید از کشورهای غربی و امریکایی،و زندگیهای ما شده تجمل گرایی،چشم و هم چشمی ،حلال خدا رو حرام کردن و حرام خدا رو حلال کردن !!!! بهتره همگی ما یه تجدید نظر در سبک زندگی و اجتماع داشته باشیم.

    • ناشناس
      1

      جایگاه حیوانات در حیاط وحش و زیستگاه طبیعی است، نگهداری سگ و گربه جدای از نجس بودن،از لحاظ علمی و تحقیقات صورت گرفته گرفته:در داخل مدفوع سگ و گربه ،کرمهای خطرناکی هست که با تماس به انسان باعث عوارض شدید،انواع بیماریهاو.. از جمله مرگ میشود.سگ بعد از مدفوع کردن زبان خود را به نجاست خود و بعد از ان به بدنش انتقال میدهد ،در مورد گربه هم همینطور میباشد.این مطالب گفته شده بصورت مختصر خدمت شما عرض کردیم.
      **فقط جهت اطلاع **

  • علی کسائی
    10

    موافقم

    نظرات شما -
    • ماس موسیر
      3

      زاررررررررررررررررررررت زاررررررررررررررررررررت زاررررررررررررررررررررت زاررررررررررررررررررررت

  • ناشناس
    4

    باحذف ارز42000 باابرتورم وحشتناکی ملت روبروخواهدشدوآن هم بدونه کارشناسی واخذنظراقتصادانان باتجربه ومبارزه شدیدبارانت خواران که خوددربدنه دولت هستندوتنهاکسی که آسیب می بیندقشرکم درآمدجامعه میباشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      جهت اطلاع در اوایل دولت خاتمی ارز دولتی 10 برابر از ارز آزاد ارزان‌تر بود و تورم 40درصد ولی وقتی تصمیم گرفته شد این ارز را حذف کنند و ارز را تک نرخی بازار آزاد تورم آخر دولت خاتمی 10درصد شد
      لطفا حرف کارشناسان بی سواد که تفکرات آنها مال چند دهه قبل هست و نسخه پیچی می کنند را تکرار نکن

    • یکی از مردم
      0

      اینها عادت دارن با روش معکوس مشکلات رو حل کنن(چون نمیخوان حل کنن فقط دنبال خالی کردن جیب ملتند) وگرنه چرا بجای حذف ارز 4200 ارزش پولو بالا نمیبرند که ارز 30 هزارتومنی حذف بشه؟؟؟!!!!

  • هه
    3

    هر موقع ضرر وارده به من رو جبران کردن هرچقدر میخوان ارز را افضایش بدن راستی شما اخبرا چیا باز چند گرفتین که با دولت همکاری کنید در جهت آماده سازی افکار عمومی برای گرون خریدن دلار و بیارزش سازی ریال بدون جبران خسارت وارده به مرم

  • ناشناس
    3

    نظر ما {اکثریت قاطع مردم ایران} اینست که قیمت دستوری دلار باید به قیمت واقعی آن در دوره پس از توافق نامه برجام که معادل ۳۰۰۰ تومان بود بازگردد. دولت {حکومت} پس از خروج ترامپ از برجام با افزایش دستوری قیمت رسمی دلار به ۴۲۰۰ تومان و پس از آن با افزایش مجدد قیمت رسمی دلار و تبدیل آن به دلار نیمایی (نزدیک به قیمت دلار آزاد) در صدد جبران کسری منابع ارزی خود از طریق فروش دلار به قیمت ۸ تا ۱۰ برابری قیمت واقعی آن به مردم است!!! چرا بایستی مردم کسری منابع ارزی و همچنین کسری منابع درآمدی حکومت در بودجه را به دلیل اعمال سیاستهای غلط بپردازند؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      چندین سال تورم بالا دارید نکند انتظار داری دلار هم ثابت باشد؟ بله دلار 2 سال قبل از عمد 30 هزار تومان کردن ولی الان با تورم سر به سر شده و تازه سال آینده باید هم‌تراز با تورم افزایش یابد

    • به ناشناس پایینی
      1

      هیس زاررررررررررررررررررررت

  • ناشناس
    0

    اگر اختلاس ودزدی نبود خوب بود

  • تقی معمولی
    7

    با حذف دلار 4200تومانی ملت بیچاره ، بیچاره تر خواهد شد

  • ناشناس
    9

    ارز جهانگیری جز خسران چیزی برای کشور نداشت
    در حذف آن ثانیه ای نباید تعلل کرد
    ادامه آن یعنی رانت برای جهانگیری ها....

  • علی
    4

    حذف دلار۴۲۰۰تومانی فقط برای دولت وحاکمیت سودداردمردم بدبخت متضررمیشوند.مثل اینکه بعضی ازرانندگان متخلف باشند ولی قانونی تصویب بشه به هیچ فردی گواهینامه ندهید.بجای اینکه نظارت وکنترل کننددلار۴۲۰۰تومانی مسیردرست هزینه شود، به حذف ان رای میدهند.البته اکثریت بیسوادوبدون تدبیر وبله قربان گوهستند.توقعی نیست.خودمان خواستیم؟!!!

  • فندک
    4

    حکومت با خزانه خالی فقط دنبال دست کردن تو جیب مردم بسه دیگه

  • امد
    1

    به همان علتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد آور است حذف آن هم می تواند موجب فساد شود و آن نبودن نظارت است ولی قطعا حذف این ارز علاوه بر فساد تورم شدیدی ایجاد خواهد کرد و به دلیل عدم توان اجرای این کار بار اضافه ای بابت توزیع یارانه برای دولت ایجاد میگردد.

  • ناشناس
    5

    موافقم حذف شود

  • احمد
    6

    باسلام خدمت همه دوستان ارز ۴۲۰۰ جز تولید رانت در کشور نقش دیگه ای نداشت خدا لعنت کند دولت قبل رو که بجای خدا دست به دامن کدخدا شدند و کشور رو تا ورطه نابودی سوق دادند . تمامی راه های دور زدن تحریم ها ، لیست داروهای مورد نیاز کشور ، اسرار هسته ای و . . . رو دو دستی تقدیم دشمن کردند و کشور رو با سه روز کالاهای حیاتی تحویل دولت آقای رئیسی دادند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با حذف ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) برخی کالاهای اساسی سفره ۸۵ میلیون ایرانی را متأثر از افزایش شدید قیمت کالاها و خدمات کنیم که حداکثر ۱۰ هزار نفر از رانت ما به التفاوت قیمت ارز ترجیحی با ارز آزاد استفاده نکنند؟! خب ارز ترجیحی را به بخش خصوصی برای واردات کالاهای اساسی تدهید و دولت خودش مستقیماً کالاهای اساسی را وارد کند تا رانت ایجاد نشود.

    • تاریخ
      1

      اگر این چیزها که میگی درست باشد چرا دادگاهی برای یک دولت تشکیل نمیشه.واقعیت 43 سال است مشتی گرسنه به دریای ثروت رسیدند و خواصیت ثروت اشباع نشدنی است.حکومتیان غروب که میشه در خونه دفتر حساب و کتاب باز میکنند که امروز چقدر بر ثروتشان افزوده شده است .

  • ناشناس
    5

    این دلار 4200 آقای روحانی و آقای جهانگیری درست کرده بودند برای دزدی های خودشون و بردرانشون

    نظرات شما -
    • 0

      حالا هم اینها حذف می کنند برای دزدیهای خودمانیهاشان.ان که سرش بی کلاه می ماند همان مردم هستند که حاکمان عوامفریب همیشه تظاهر به حمایت از انها می کنند.

  • 2

    دلار 4200 درست کرده بودند برای دزدی های خودشون

  • ایرانی
    1

    ارز رو به خود هر فرد ایرانی بدهند بدون استثنا . اینکه بگن فقط به کمیته امداد و غیره نه به هر ایرانی باید این پول میتقیم به خودش بدهند کلک ذولت اینه که فقط به فقرا بدیم این پدرسوختگی کیانی که این طرح اینطور محدود می کنند است اخرش هم به مستضعف توف هم کف دیتش نمی گذارند این حرفا دیگه قدیمی شده ۴۳ سال دوروغ و کلک بس نیست

  • عبدالله
    3

    ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط رانت ایجاد می کند،چند ماه پیش مرغداری ها مرغ را گران کردن و می گفتند نهاده دامی را ازاد می خریم اکنون صحبت حذف این ارز هست آقایان می فرمایند اگر این ارز حذف شود نهاده گران می شود.
    حذف کنید ولی بودجه ان را صادقانه به یارانه ها اضافه کنید از رانت هم جلوگیری شود

  • احمد
    6

    موافقم باحذف ارز ۴۲۰۰
    چون‌ بااين پول فقط دزد پول‌دار ميشه

  • سعادت
    3

    من مخالفم چون سال بعد باعث تورم شدیدی خواهدشد

  • گنکل
    1

    دلار کاغذ بدون پشتوانه است .نگویید دلار بگویید ارز .همه مشکلات ارزی از نوسانات دلار است.پول ما هم پشتوانه تولید دارد و هم ثابت و با ارزش هست.

  • ناشناس
    2

    بله منم با حذف ارز ۴۲۰۰موافقم .

  • محمد
    0

    مخالیفین ارز ۴۲۰۰ انوقت با دلار ۳۰هزارتومان را که موافقید .اخر چرا باید دلار این مقدار باشد

  • احمد حسنی
    0

    با سلام شک نکنید با حذف دلار جهانگیری باید به استقبال گرانی جدید اجناس برویم . عقل سالم حکم میکند دولتمردان از این کار صرف نظر کنند و بجای حذف دلار 4200 تومانی نظارت بیشتری داشته باشند

  • بابک
    0

    دولتی که توان کنترل ارز 4200 را نداشته باشد چه جور دولتی است وقتی قیمت ها بیداد میکند مردم قدرت خرید مایحتاج اولیه را ندارند وقتی توان خرید دارو را ندارند باید بروند بمیرند در شرایط فعلی طبق گفته اکثر صاحبان فن اقتصاد حذف ان مصلحت نیست اگر حیف و میلی شده مقامات خودشان شریک بوده اند زیرا اگر افراد ارز گیرنده غیر بودن کافی بود خاطی گردن زده شود و کسی دیگر جرات حیف و میل را نداشت پس مشگل از مقامات مربوطه است نه مردم عادی

  • ح ق
    0

    با سلام چون درکشورما کارشناس باسواد زیاد داریم واصلانظراین آدم مهم نیست ویه عده دیگرتصمیم میگیرند

  • هموطن
    2

    لعنت خدا بر جهانگیری که مردم را باره کرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خلایق هر چه لایق

  • دن کیشوت
    2

    ما منتظر وداع نه با دلار جهانگیری که با خود جهانگیری و همپالگیهایش هستیم!

  • کریمی قدوسی
    1

    درد من تنهایی نیست بلکه مرگ ملتی است که گدایی را قناعت و بی عرضگی را صبر و لبخندی بر لب این حماقت را حکمت خداوند می دانند. موفق باشید عزیزان

  • ایرانی
    2

    مشتی از خدا بی خبر در لباس دین زندگی رابرای مردم بسیار بسیار سخت کردند بقولی روز مردم را شب تار کردند.معلوم نیست این چه خداشناسی است که در کاری که هیچ گونه تجربه و سوادی نداشته باشید سکان امور را بدست بگیرید.ابتدا مردم اعتقاد داشتند روحانیت خداترس است ولی مردم نمیدونستند که حرص و آز و طمع حفظ حکومت و قدرت و ثروت جاذبه اش از خدا هم بیشتر است.اینجاست که خدا هم وسیله ای برای حفظ قدرت شده است.بقول مرحوم بازرگان در کتاب انقلاب در دو حرکت "مردم گروه گروه از دین خارج میشن ". حاکمان غم دین دیگر ندارند.مردم خود باید اندیشه کنند.

  • رضا
    1

    حذف دلار جهانگیری یا همون ارز دولتی ۴۲۰۰ باعث میشه قیمت دارو و خوراکی خیلی بالابره . باید امیدوار باشیم که تیم اقای رییسی که در عمل هم طرفدار برجامه و شدیدا دوست دارن برجام اجرابشه سریعتر توافق کنند تا دلار دولتی حذف نشه

  • قلندر واقعی
    1

    چه علی خواجه چه خواجه علی دولتی که نتواند توی دهن دلالان بزند لای جرز دیوار بره ..لعنت خدا به کمیسیون پزشکی بنیاد جانبازان حقم را هاپولی کردند نفرین لعن هزار نفرین

  • ناشناس
    0

    کلا یارانه نقدی را حذف کنند مثل زمان قبل از احمدی نژاد یارانه غیر مستقیم بر روی کالاهای اساسی مثل نان و انرژی و ..... اعمال کنند، اگر راست میگن.

  • محمد رضا
    2

    هر چکار بکنند، فایده نداره چون آخرشون هست، تمامه دیگه، سیاست واقتصاد، عقل وسواد میخواد، به نظر شما کسی که در حوزه درس با کدام پا ثواب بیشتری داره وارد دستشویی بشین خونده باشه، از اقتصاد وسیاست چیزی میفهمه،،،،، فقط خدا انشاءالله زوتر مرگ رو برسونه براشون، که بدبخت کردن مردم را

  • علی
    1

    مخالف حذف هستم

  • تفکر
    1

    ارز۴۲۰۰دادید به دزدها :اگر به اهلش می دادید این وضعمؤ ن نبود

  • شوران
    1

    صاحب این مملکت کیست ؟؟؟ به دادمون برسید

  • ناشناس
    0

    ازآنجایی که روی قیمت همه ی اجناس اثربدی می گذارداحتمالا شاهد فاجعه ای دیگر چون بنزین خواهیم بود چون نمی توانند مدیریت کنند سراغ حذف آن می روندبیچاره مردم که گرفتار دلال ورانت خوارزالوصفت و مدیران بی عرضه شده اند والله والله بامدیریت آگاه وقاطع می توان مردم راازشراین زالوصفتان نجات دادامااین بی عرضه ها همیشه مردم رافدامی کنند

  • جهانگیری
    2

    ممنون از همه نظرات دوستان بابت حذف ارز4200
    😏

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مفتخر فرمودیدن،سایه جناب عالی مستدام ،دوستان راه و باز کنید ،صاحبش اومد.🙃🙄😁😏

  • ناشناس
    0

    ارز۴۲۰۰رو چه حذف بکنن چه نکنن هردو به ضرر مردم هست ماکه ناامید ناامید هستیم ازاین زندگی

  • هاشمی
    0

    جای سوال داره ؟؟ بعضی ها می گویند رانت ویا دزدی میشه !! اخه چرا ؟؟ باید گفت مگر این ارز به چه جاهایی تخصیص پیدا کرده یکی برای دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی مثل سمعک و.... دوم به نهاده های دامی مثل دان مرغ علوفه برای گوسفند و گاو و سوم به گندم بعضی از اقلام ضروری مردم و ((( حال گفته می شود رانت و دزدی خوب نگذارید دزدی شود و اگر دزدی کرد دست یک نفر از آنها را قطع کنید !!! حال مگر چند شرکت دارویی داریم به آنها یارانه بدهید و تا یک دلار آنرا کنترل کنید اگر دولتی نتواند جلوی چند نفر دزد را بگیرد چه نیاز به این همه دستگاه نظارتی !؟!؟ حل فرض کنیم ارز 4200 تومانی را بردارد همیت تخم مرغ کیلویی 100000 تومان خواهد شد سمعک قیمتش 28000000 تومان خواهد شد و همه می دانیم اگر یک قلم کالا گران شود تاثیرش بر روی کالاهای دیگر هم افزایش خواهد یافت و تنها به مردم مستضعف که از اقشار کارمند و معلم و کارگر و بازنشسته ....زیر بار تورم له خواهند شد در پایان ما اگر خودمان سالم باشیم دیگران به آذوقه و زندگی مردم دست درازی نخواهند کرد

  • سعید
    0

    اصلا با حدف ارز 4200 به نیمایی جو ذرت سویا قیمت می‌شود پنج برابر یعنی جود دهزارتومان ذرت دهزارتومان سویا بیست هزار تومان خدب روغن، گوشت لبنیات، وا مصیبتا

  • سیاوش سلطان
    0

    خبر فوری بار دوم است می فرستم ، بازم سانسور کن 🤏
    شما مرگ موش مجانی بده ، دچار کمبود میشی !!!!
    وقتی نظارت نباشد هر اقدامی حتی مرگ موش مجانی فسادزا خواهد بود
    کنترل ارز کار پیچیده ای نبوده و نیست
    دولت با یک فایل با ده فیلد از زمان واگذاری تا تسویه حساب ارزی را می توانست رصد کند ، چرا اینکار را نکردند ، چون از اول حسن و اسحاق بستند ، حسبن و مهدی اجراء کردند و بردند و خوردند
    وگرنه یک فایل و ده فیلد اساسی در بانک های متولی به صورت مرکز و شعب و دیتا بیس مشترک کار خیلی سختی نبود ؟!!!!
    ۱-نام شخص حقیقی یا حقوقی گیرنده ارز
    ۲-نام خانوادگی شخص حقیقی یا شماره ثبت شخص جقوقی
    ۳-کد اقتصادی دریافت کننده ارز
    ۴- کد کارت بازرگانی
    ۵-نوع کالا وارداتی
    ۶-مبلغ ارز دریافتی
    ۷-تاریخ دریافت ارز
    ۸-تاریخ تسویه حساب ارز
    ۹- کشور فروشنده
    ۱۰-مانده بدهی یا بستانکاری ارز
    فقط سیستم بورکراسی را عریض و طویل برای فساد کرده اند با حقوق های نجومی
    البته سیستم اداری ایران انگلیسی است و یادگار جنگ جهانی دوم است
    بیشتر بنویسم دیوانه خطابم می کنید😎🤔🥸

  • مخالف اقتصاد لیبرالی و سرمایه داری
    0

    اقتصاد دانان شیفته غرب و نظام سرمایه داری ، در زمان آقای احمدی نژاد یارانه‌ها رو حذف کردند و طرح هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کردند و همانطور که انتظار می‌رفت بعد از شش ماه از اجرای این طرح ، تورم و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها شروع شد و در زمان آقای روحانی بازهم این تورم شدت گرفت و با حذف ارز 4200 تومانی این تورم و افزایش قیمت ها و فاصله طبقاتی در جامعه بیشتر از گذشته خواهد شد . چونکه اقتصاد کشور ما به اقتصاد کشورهای لیبرالی و سرمایه داری مثل آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و آلمان تبدیل شده و فاصله طبقاتی و حذف یارانه‌ها از نشانه های بارز حکومت‌های لیبرالی و نظام سرمایه داری است. درحالیکه دادن یارانه در همه کالاها و خدمات جزو وظائف ذاتی یک حکومت اسلامی می‌باشد.

  • نعمت
    0

    کار دولت روحانی درست بود اما دستگاه نظارتی وجود نداشت باید مانندمرحوم آیةالله خلخالی وجود داشته باشد تادرست انجام بگیرد.

  • نعمت
    0

    کار دولت روحانی درست بود اما دستگاه نظارتی بوظیفه اش عمل نکرد

  • غریبه آشنا
    0

    سلام ایرانی
    مگه ملت ایران هم
    برای نظر دادن مهم هستند
    آیا رای ملت عزیز ایران
    میتواند نظر دهد .
    چرا خودتون رو مسخره ملت
    کردید .
    تا میتوانید بتازونید

  • ناشناس
    0

    از اوال نباید می بود اما الان حذفش تورم را بیشتر میکنه به حاش تمام بودجه های نهادهای مذهل=بی را جوزه های علمیه را قطع کنید تا مجبور نشید رقم اونها را با حذف سوبسید پرداخت کنید ما مردم دیگه حا نداریم از ما گفتن

  • حمار همیشه ایرانی
    0

    همانطور که به شاه ایران باید لعنت فرستاد که دلار ۳۰۰۰۰۰ ریال ۶۷ ریال مفت میداد باید به جهانگیری لعنت بفرسیم که دلار که راحت ۳۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ تومان میشه فروخت ۴۲۰۰ تومانی داد برای واردات کالای اساسی واقعا مملکت دست شاه ودجهانگیری نابود شد

  • حر
    0

    مخالفم.علتش جهش سرسام اور قیمتها وتورم افسار گسیخته وفشار به قشر متوسط وبه پایین جامعه

  • دی ماه ۱۴۰۱
    0

    نظر شما با حذف دلار ۲۷ هزار تومانی محسن رضایی و افزایش قیمت دلار به ۸۶ هزار تومان چیست تا دست دلالان دلار و سکه و رانت خوران دلار رضایی ۲۷ هزار تومان قطع بشه ضمنا دلار در بازار سیاه امروز شش دی ماه ۱۴۰۱ حدود ۹۳۴۵۰ تومان رسید و هر دلار رضایی ۶۶ هزار تومان سود برای رانت خوران دارد

  • حسن
    1

    هیچی نشده تخم مرغ شد 70 تومن ای خدا بر کمرتان بزند من با دوتا بچه دم بخت از کجا بیارم

  • ناشناس
    0

    خبر فوری،من مطلب‌مفصلی را نوشتم ولی منتشر نشد. لذا بخاطر اینکه مزاحمت مجددی برای شما بوجود نیاورم بهمنی بسنده می کنم که عرض کنم با این طرح بشدت مخالفم و معتقدم اوضاع مردم را بمراتب بدتر خواهد کرد.

  • سید هرندی
    0

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از همه تشکر می کنیم. تشکر

  • Fy
    0

    ما نظری در مورد دلار چهار هزار دویستی نداریم
    ولی همه ی مردم منتظرن تا قیمت دلار خیلی پایین بیاد
    چون همه چیز بالا رفته، مخصوصا مسکن !!!!!

  • حمید
    0

    همه رو خر فرض کردید. حذف ارز 4.200 حتما تاثیر داره. گردن دلال ها نندارید.

  • ناشناس
    0

    فقط حرفه تا بخوان هی بالا پایین کنن همه اسگلیم همه وای بر ما وای بر ما وای وای ،وای وای وای

  • ناشناس
    0

    ارز دولتی به جیب رانتی ها میره خود دولت‌میتونه دارو و اقلامم مصرفی رو با ارز دولتی وارد کنه نه سخص بخصوص

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها