علیرضا سلیمی:

یکی از خودروسازان گاوداری دارد/ ۲۵ هزار نیروی مازاد در خودروسازی‌ها با سفارش وزیر، امام جمعه و ... وجود دارند

عضو هیات رئیسه مجلس طی سخنانی در برنامه تلویزیونی «دستخط» اظهاراتی را پیرامون خودروسازها مطرح کرد و گفت: یکی از خودروسازان گاوداری دارد.

یکی از خودروسازان گاوداری دارد/ ۲۵ هزار نیروی مازاد در خودروسازی‌ها با سفارش وزیر، امام جمعه و ... وجود دارند

علیرضا سلیمی در بخشی از اظهارات خود گفت: آقای وزیر در آخرین جلسه که به کمیسیون آمد همین یکشنبه که ما جلسه داشتیم ما شدید معترض بودیم. ما به ایشان گفتیم دو حالت دارد شما یا باید اجازه دهید خودرو وارداتش آزاد شود، بعد هم بگویید قیمت خودرو داخلی آزاد. هر دو آزاد آنجا را آزاد کنید این هم آزاد. نمی شود که انحصار تولید دست چند شرکت خاص باشد بعد قیمت هم اینها هرطور می خواهند با مردم... انحصار باعث شده که مدیریت بازار دست اینهاست، بازار را هر طور بخواهند مدیریت می کنند و دوم اینکه باعث شده که به کیفیت نپردازند. چرا در تلقی مردم این است خودروی مثلا پراید سال اولی که تولید شد کیفیتش بالاتر از سال پایانی بود که تولید شد، بله حالا اینها آیینه و چراغ و اینها را تغییر دادند این افزایش کیفیت نیست.

این انحصار باعث این مشکل و معضل و چالش است. ما می گوییم حالا که انحصار است و شما از آن طرف اجازه واردات هم نمی دهید اینجا باید، به دلیل اینکه خودروسازان دارند یارانه ویژه می گیرند... من مثال بزنم ارزان ترین انرژی را در بحث برق و اینها خودروسازان استفاده می کنند یا خیر؟ همین الان استفاده می کنند، یارانه است، ما داریم به خودروساز یارانه می دهیم اینها رفتند تسهیلاتی از بانک ها گرفتند، تسهیلات ارزان قیمت هم گرفتند مشکل عمده این است چرا باید حدود ۲۵ هزار نفر در خودروسازان کارگر مازاد باشند؟ این نماینده چند نفر را توصیه کرده، آن وزیر چند نفر را توصیه کرده، این مدیر عامل چند نفر را به خط کرده، آن امام جمعه همین طور، آن صاحب منصب هم همین طور؛ فرقی نمی کند چرا این آقا زیر بار رفته است؟

سوال مجری:  ۲۵ هزار نفر؟!

بله. این از جیب چه کسی برداشته می شود؟ از جیب مردم، آقایان اموال غیر مولد دارند، من اخیرا گفتم گاوداری دارد یکی از خودروسازان.

سوال مجری: برای خود خودروساز است؟

بله، از سال ۹۰ هم ۱۰ سال گاوداری تا چه زمانی می خواستند تجدید ارزیابی کنند این را بفروشند ۱۰ سال زمان کمی است الان وقتی انحصار داخل کشور است خودروساز هر چه را تولید کند بازار کشش دارد می خرد.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    معلوم نيست تواين مملكت چه خبر هست اما هرچه هست ما مردم بدبخت آن هستيم

  • ناشناس
    0

    فکر کردید مردم خرن
    الان تفاوت پول بازار و کارخانه به جیب کی میره...خودروساز؟
    تا حالا فکر کردین مردم میفهمن چرا فقط در مورد خودرو ساز ها حرف میزنید
    هزار شرکت بی سر ته برادران قاچاقچی وجود داره
    خودتی داداش
    یه روز میفهمی دنیا ارزش دروغ رو نداره

  • یه ایرانی
    0

    .....زاده های اجنبی مملکتو به تاراج بردن صبح تا شب از خودشون تعریف میکنن و از عالم و آدم بدگویی. این بی دینها خدا رو هم به مسخره گرفتن...ایرانی بیدار شو

  • ناشناس
    0

    گاوداری اینها به پهنا و درازای ایران است و اینها به برکت اسلام ناب انقلابی عدل علوی حاکمان مردم بیچاره بی نوا را می خواهند دام خود کنند!

  • ناشناس
    0

    متاسفانه همون گاوداریشونم از انحصارشون حمایت میکند واجازه ورود خودرو را نمیدهد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها