قیمتی که مسکن سازان داخلی از دولت مطالبه می کنند،دو برابر مسکن سازان خارجی است

به گفته مقام‌های دولتی، قیمت سازندگان داخلی که به دولت پیشنهاد شده نزدیک دو برابر پیشنهاد خارجی‌هاست.

قیمتی که مسکن سازان داخلی از دولت مطالبه می کنند،دو برابر مسکن سازان خارجی است

روز ۲۷ آذر احمد دنیامالی، عضو شورای عالی مسکن گفت: «در مذاکرات با شرکت‌های خارجی به‌صورت جدی بحث تهاتر نفت را دنبال می‌کنیم و اعلام کرده‌ایم که شرط همکاری با شرکت‌های خارجی برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن این است که هیچ پول نقدی نپردازیم و خدمات آنها با نفت یا کالاهای معدنی تهاتر شود»؛ مسئله‌ای که پیش از این از هم سوی وزیر راه و شهرسازی ایران مطرح شده بود.

اما یک نکته فرعی این ماجرا این است که به گفته مقام‌های دولتی، قیمت سازندگان داخلی که به دولت پیشنهاد شده نزدیک دو برابر پیشنهاد خارجی‌هاست. بر اساس قانون، مشارکت با شرکت‌های خارجی در ساخت مسکن بخش کمی از این پروژه‌ها را شامل می‌شود و تا حد امکان باید از ظرفیت داخلی در ایران در این زمینه استفاده شود؛ گفته شده پیشنهاد شرکت‌های داخلی برای ساخت پروژه «نهضت ملی مسکن» در هر مترمربع ۵.۵ میلیون تومان بوده که «فراتر از انتظار دولت ایران بوده است».

درحالی‌که به گفته این عضو شورای عالی مسکن «در مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ساخت به عدد کمتر از سه میلیون تومان رسیده‌ایم. البته کار با خارجی‌ها تابعی از قیمت دلار است و در این مورد نگران پایه دلاری آن هستیم؛ چراکه با رشد نرخ دلار طبیعتا قیمت‌ این قراردادها هم بالا می‌رود». کار این قرارداد به کجا خواهد کشید معلوم نیست.

منبع: شرق
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رمضان مقدسی
    0

    کاربه حرف نیست به عمل است جناب رییس زمان دکترمحموداحمدی نژادبامتری 400هزارتومان ساخته شد اگرنمی توانی محترمانه با یک عذرخواهی کارابه کاردانها بسپارید شهدازنده اند الله اکبر

  • ناشناس
    0

    دست دلال های داخلی بی شرف رو کوتاه کنید

  • مهدي
    1

    اگر راست ميفرمائيد با پيمانكاران ايراني هم قرارداد دلاري ببنديد
    و نه ريالي و با تعديل غير واقعي و مديريت شده!!!!!
    حالا معادنتون رو به چه قيمتي حراج ميكنيد به اين سازنده ها بماند!!!
    ضمنا دولت كشور هاي خارجي بطور واقعي از پيمانكارانشون حمايت محكم و قاطع ميكنه ،، خدايي پيمانكاران ما همه توكل اشان به خداست
    ،، ضمنا نحوه پرداخت پول به خارجي ها چطوره و به پيمانكاران ايراني چطور؟!؟!؟!!

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      کیفیت چطور???????

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها