وزیر صنعت: فقط خودرو را ۴۰ درصد گران کردیم

وزیر صمت اظهار داشت: خود شورای رقابت در سال گذشته ۳ نوبت قیمت خودرو را افزایش داد، مجموعا ۹۰ درصد در سال گذشته قیمت خودرو افزایش پیدا کرد. افزایش قیمت امسال حدود ۳۰ درصد بود که حدود یک سوم سال قبل است.

وزیر صنعت: فقط خودرو را ۴۰ درصد گران کردیم

سیدرضا فاطمی‌امین در مورد ابراز نارضایتی اعضای شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: خود شورای رقابت در سال گذشته ۳ نوبت قیمت خودرو را افزایش داد، مجموعا ۹۰ درصد در سال گذشته قیمت خودرو افزایش پیدا کرد. افزایش قیمت امسال حدود ۳۰ درصد بود که حدود یک سوم سال قبل است.

وی افزود: ما در یک دوران گذار هستیم، دوره اعضای قبلی شورای رقابت تمام شده و الان اعضای جدید در حال معرفی هستند. عضویت اعضای قبلی در شورای رقابت وجاهت قانونی ندارد.

وزیر صمت در پاسخ به سوالی در مورد قانونی بودن کنار گذاشته شدن شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو و افزایش قیمت خودرو گفت: این روند کاملا قانونی بوده است.

وی در مورد مصاحبه‌های منتقدانه اعضای شورای رقابت بیان کرد: شورای رقابت الان وجود ندارد، چراکه دوره شورای رقابت قبلی تمام شده و اعضای جدید در حال معرفی هستند. اظهارنظرهای صورت گرفته توسط اعضای قبلی شورای رقابت بوده است.

فاطمی‌امین در پاسخ به سوالی پیرامون طرح پیشنهاد استیضاح وی در مجلس گفت: این بحث‌ها خیلی جدی نیست.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ایرانی
    0

    یکی برای من توضیح بده ماشینی (پژو پارسی)که پایان عمر دولت روحانی 200میلیون تومان بوده در عرض سه ماه شده 300میلیون شده ،چه جوری 30درصد افزایش داشته اینکه از 100درصد هم بیشتر آقای وزیر بی سواد

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      روی حرفهای اقای وزیر زیاد حساب نکنید گفته بود تا پایان سال ماشینو ارزون میکنیم که دیدیم

    • ناشناس
      7

      دوست عزیز! منظور آقای وزیر افزایش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در کارخانه است نه بازار آزاد! قیمت خودرو در بازار را که وزیر تعیین نمی کند. تازه قیمت خودرو تولید کارخانجات داخلی به دلیل اینکه کالای انحصاری است و رقیبی ندارد توسط شورای رقابت که نهادی متشکل از نمایندگان سه قوه حاکمیتی است تعیین می گردد.

  • اسدیان
    0

    اقای نابغه اولا مدت صدارت شما کمتر از ۵ ماه است یعنی در زمان صدارت ۵ ماهه شما قیمت خودرو را ۳۰ درصد افزایش داده اید دوم دلیل مخالفت شما با واردات خودرو حمایت از مافیای خودرو و هلدینگ هایی چون فواد ری است والا هر بی سوادی این را می فهمد که اگرواردات خودرو حتی بدون انتقال ارز ازاد شود این دکان دستک دلالی وبخور بخور جمع می شود ضمن این که بخشی از سرمایه ایرانیان خارج کشور به دلیل سود دهی خوب در بازار خودرو وارد کشور می شود سوم اگر صنعت خودروی کشور همیشه در حال ضرر دهی است چه اصراری به ادامه بقای ان دارید . در کشورهای غربی و پیشرفته حتی اگر صنعت هواپیمایی ضرر ده شود ان را تعطیل می کنند که نمونه عینی اش تعطیلی شرکت هواپیمایی ال ایتالیا است که چند ماه پیش تعطیل وبرچیده شد واخر این که تا کی می خواهید سوار بر اسب جهالت بتازید ؟ شک نکنید که روزی این ملت شما را از این مرکب جهالت پایین خواهند کشید وان روز خیلی دور نیست .

  • ررر
    0

    دروغگو بیشتر گران شده مردم را بدبحت کردین

  • ناشناس
    0

    قیمت خودرو (چه تولید کارخانجات داخلی و مونتاژی و چه قیمت بازار آزاد) از تاریخ خروج ترامپ از برجام تا پایان دولت روحانی با حدود ۷۰۰٪ افزایش قیمت مواجه شد! شما به جای اینکه کاری کنید این افزایش قیمت حدود ۷۰۰ درصدی حذف گردد ۴۰٪ هم روی قیمت آن گذاشته اید؟! وقتی ارزش واقعی خودرویی ۲۰ میلیون تومان است شما چگونه روی تان می شود از مردم ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پول دریافت کنید؟!

  • اشک
    0

    افرادی را در شورای جدید منتصب کنید که بجای نقدکردنتان، بادمجان دور قاب چین باشند

  • ناشناس
    0

    برپدرمادرت لعنت . پرروی عوضی
    مردم خسته شدن ازدست شما. بزودی هرگوری هستی رو روسرت خراب میکنیم

  • ناشناس
    1

    اینم تا حالا چیکار کرده بجز گرون کردن اینم از اون دزدهاست حالا میگن نه نگاه کنیین

  • محسن
    0

    سید چقدر گرفتی شرفتو فروختی به هشتاد میلیون خیانت کردی مطمعا باش زن بچت جواب این خیانت میدن

  • 0

    واقعا فاقد ناموسید

  • ناشناس
    0

    نه دیگه اقای وزیرپرایدرابه قیمت تویوتا۲۰۰۱۴ژاپن رسانده ای درافغانستان مردم تویوتاسوارندولی درایران که دم ازتمدن می زنندیک پرایددروپیتی ارزوشان شده شماکه روی تمام وزرای دولت سیزدهم راکم کردی دمت گرم

  • مصدق
    0

    مگه جای نظری هم گذاشتین؟هر جور دوست دارین خر سواری میکنین!!وزیر خان روزی انتقام این حرفهای بی عملت را خواهی داد..قدرت شما پوشالی است زود افول می‌کنه.دولت ظلم پاینده نیس.

  • مصدق
    0

    وزیر خان.از شروع دولتت تا الان چند درصد اضافه شده؟میخواید با این مردم چکار کنید؟حواست باشه کسی که به ملتش خیانت کنه و طرف مافیای خودرو بگیره،حتما بهش خیانت میشه که دودش ازکله اش بالا بره.مطمن باش روزی انتقام این کارات و خیانتتو پس خواهی داد.از طرف گروه صاد.جوانان غیور کردستانات ایران.

  • مهندس مکانیک
    1

    اگر قیمت هایی که بالا رفته شرکتهای خودروسار بتوانند بازار آزاد را با افزایش تولید و عرضه خودرو بدون قرعه کشی بی رونق کنند تا بیست درصد دیگر هم سر خودرو بزنند اشکال ندارد پژو پارس را می توان
    در بازار آزاد 180تا190میلیون خریدوحتی کمتر

  • از هفت لنگ بختیاری به صاد
    0

    کم حرف مفت بزن چرا اسم کردستانات راخراب می کنی قومیت ها در ایران دنبال شرارت وخیانت بکشور ومردمشان نیستند دهنت را گل بگیر از طرف هفت لنگ بختیاری از لردگان (دره شیر درنده),,

  • احمد
    0

    خودروسازان خودشون گفتن فقط ۲درصد قطعاتمون خارجیه وبقیه ساخت داخله پس فقط ۲درصد قیمت خودرو ربطی به دلار داره وبقیه با ریال تهیه میشه ولی موقع فروش برعکسیه ۹۸ درصد بادلار میبرن بالا و۲درصد باریال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها