خودداری آیفون از همراهی با نوسانات بازار ارز

قیمت پرفروش‌ترین آیفون در بازار ایران با وجود رشد هفت درصدی بهای دلار، از یک ماه پیش تا الان سه میلیون تومان کاهش پیدا کرده است

خودداری آیفون از همراهی با نوسانات بازار ارز

قیمت آیفون رو به کاهش است. الان می‌توان آیفون ۱۳ را به جای ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ماه پیش، به قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خریداری کرد. برای آیفون ۱۳ پرومکس با حافظه ۱۲۸ گیگابایت هم عوض ۴۳ میلیون تومان اواخر آبان، الان می‌توان ۳۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان پول خرج کرد. این در حالی است که دلار در همین مدت حداقل هفت درصد گران شده است. گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ و مدل معروف شیائومی 11T Pro 5G خیلی به این قاعده وفادار نیستند، اما همچنان به‌جای چهارنعل تاختن در جاده گرانی، ترجیح می‌دهند با هواداران خود راه بیایند. واقعا اگر واقعا خریدار باشید ممکن است خیلی زود با فروشنده‌ای منصف به توافق برسید.

قیمت آیفون در یک ماه اخیر

قیمت آیفون ۱۳ پرومکس در هفته آخر آبان امسال به ۴۳ میلیون تومان هم می‌رسید. فروشنده‌ها این عدد را برای نمونه‌های مشکی و خاکستری با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی اعلام می‌کردند. در اوایل آذر همین گوشی آیفون ۱۳ پرومکس را با قیمت ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۴۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان می‌فروختند. دهم آذر آیفون ۱۳ پرومکس برای اولین بار به زیر ۴۰ میلیون عقب نشست و بعضی آدم‌های خوش‌شانس آن را ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خریدند. اگرچه در ادامه با نوسانات دلار، قیمت این گوشی بالا رفت، اما دوباره آرامش بر بازار حاکم شد و الان با قیمت ۳۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان یک آیفون ۱۳ پرومکس خاکستری یا مشکی با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت خریداری کرد.

آیفون ۱۳ پرو با حافظه ۱۲۸ گیگابایت، بسته به رنگ موردنظر خریدار در حال حاضر بین ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. یک ماه پیش یعنی در اواخر ماه آبان باید برای همین گوشی با رنگ مشابه تقریبا ۴۰ یا ۴۱ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کردید. در طول هفته دوم و سوم آذر قیمت این گوشی به کف قیمت ۳۷ میلیون تومان هم رسیده است و به‌طور کلی نسبت به ماه قبل میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده بود و اگر در آن زمان کسی اقدام به خرید کرده الان می‌تواند خوشحال باشد.

آیفون ۱۳ با رنگ مشکی در حال حاضر ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد. رنگ آبی آن حدود ۳۵۰ هزار تومان ارزان‌تر و رنگ‌های سفید و صورتی احتمالا به‌خاطر کمیاب شدن، گران‌تر فروخته می‌شوند. قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با رنگ مشکی، ماه قبل همین موقع‌ها به ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. از آن موقع تا حالا قیمت آیفون ۱۳ در سراشیبی افتاده و مدام کاهش پیدا می‌کند. بعضی از آدم‌های خوش‌شانس هم در این مدت توانسته‌اند برای آیفون ۱۳ فقط ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرج کنند، اما بعد از تمام شدن حراج‌های جمعه سیاه و... دوباره قیمت آیفون ۱۳ به محدوده بین ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برگشته است.

قیمت آیفون ۱۳ مینی در بازار ثبات ندارد؛ گیج و گم است و، چون تقاضا برای آن بالاست فروشنده‌ها هرطوری دلشان بخواهد با آن تا می‌کنند. مثلا در فروشگاه‌های آنلاین معروف آیفون ۱۳ مینی را تا ۳۰ میلیون تومان هم قیمت‌گذاری کرده‌اند، اما اگر خوب بگردید می‌توانید همین گوشی را بین ۲۵ میلیون و ۵۰۰ تا ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بخرید. به‌هرحال نباید گول فروشنده‌های طمع‌کار را خورد، چون آن‌ها قصد دارند آیفون‌ها را طوریبفروشند که نظم انبارهایشان به هم نخورد. اگر نظر ما را بخواهید می‌گوییم ۲۵ میلیون و ۵۰۰ تا ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بازه قیمت واقعی آیفون ۱۳ مینی در بازار است. قیمت همین گوشی یک ماه پیش به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسید.

قیمت گوشی گلکسی S21 در یک ماه اخیر

قیمت گلکسی S21 اولترا نسخه 5G یک ماه پیش بالای ۳۰ میلیون بوده و در هفته سوم آذر آن را ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته‌اند، اما الان فقط گرانفروش‌ها این گوشی را با قیمت ۳۲ میلیون تومان عرضه می‌کنند و در بازار می‌توان با ۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ۳۰ میلیون تومان و حتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یک گلکسی S21 اولترا نسخه ۵G خریداری کرد.

گلکسی S21 5G الان حداکثر ۲۰ میلیون تومان و حداقل ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت در یک ماه اخیر رشد اندکی را تجربه کرده است. در اواخر ماه آبان می‌توانستید این گوشی را حدود ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خریداری کنید.

قیمت گوشی شیائومی 11T Pro 5G در یک ماه اخیر

شیائومی 11T Pro 5G با ۲۰۴ گرم وزن، حدود ۹ میلیمتر ضخامت، بدنه شیشه‌ای، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ سازگار با 5G و حافظه موقت ۱۲ گیگابایتی به صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی مجهز است و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سه‌گانه دارد. باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی آن به قابلیتی یگانه مجهز شده و به لطف شارژر ۱۲۰ واتی موجود در جعبه باتری آن می‌تواند در عرض تنها ۱۷ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ پر شود. برای همین قابلیت، شیائومی 11T Pro 5G را در بازار به شکل ویژه‌ای تحویل می‌گیرند. قیمت آن ظرف یک ماه گذشته از ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده، اما در بازار امکان دارد با فروشنده‌هایی دندان‌گرد روبرو شوید که می‌خواهند از شما تا ۲۲ میلیون تومان پول بگیرند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها