عضو انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با خبرفوری:

برای افزایش یارانه باید پول چاپ شود/ با این تورم، هرقدر یارانه را بالا ببرید، باز کم است

عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: بانک مرکزی تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۰ را ۶۰ درصد اعلام کرده یعنی اگر حتی یارانه ۲۱۰ تومان شود باز هم برای این تورم کم است.

برای افزایش یارانه باید پول چاپ شود/ با این تورم، هرقدر یارانه را بالا ببرید، باز کم است

فرشاد پرویزیان در گفتگو با خبرفوری درباره یارانه ها بیان کرد: در مقابل افزایش یارانه قیمت حامل‌های انرژی آزاد می‌شود، اگر بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومان، ۲۵۰۰۰ هزار تومان شود یارانه ۱۱۰ هزار تومانی هیچ تاثیری نمی‌گذارد.

او گفت: اگر قیمت بنزین قرار است بین المللی شود باید دستمزدها و سایر کالاها و خدمات نیز بین‌المللی قیمت‌گذاری شود.

پروزیان تصریح کرد: برای افزایش یارانه باید پول چاپ شود که این خودش تورم‌زاست و افزایش نمی‌تواند تورم را پوشش دهد.

این گفتگو را بشنوید.

حجم ویدیو: 10.34M | مدت زمان ویدیو: 00:04:59 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کریمی قدوسی
    9

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از همه تشکر می کنیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از آن روزی بترسید که مردم همیشه در صحنه بر علیه شما وارد صحنه شوند .

  • محمدجواد
    5

    به این کارشناستان بفرمائید همینطوریش هم روحانی سه میلیون همت(هزارمیلیارد تومان) پول چاپ کرده که تورم دیگه پائین نمیاد، حداقل واسه تورم دیگه نقشه ندید به مردم

  • ناشناس
    0

    درودبر کارشناس حرف دل مردم رو زد عاقلانه گفت

  • ناشناس
    0

    خوب چاپ کنید شما که استاد اینکار هستید

  • ناشناس
    0

    چون سوال کردند: بودجه فرهنگی صرف چه اموری می‌شود؟//
    من یک نمونه اش میگویم، بخش قابل توجهی صرف وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی میشود، یکی کارهایی این وزارت ارشاد کرده، دادن مجوز مراکز به اصطلاح "موسسه فرهنگی هنری" به به بخش خصوصی است، هم اکنون این موسسات کذای، به مراکز مدرکفروشی شده اند، مثلا رشته های مهمی طراحی فحات وب، تولید چند رسانه ای، گرافیک و... که این مدارک مهارتی با تطبیق بین 32 تا بیش 50 واحد درسی است، این موسسات کذای فرهنگی هنری خصوصی با همدستی مدارس خصوصی (غیر انتفاعی، از راه دور...)، اقدام به برگزاری کلاسهای صوری میکنند (بسیاری موارد حتی هیچ کلاسی شرکت نمیکنند و افرادی دیگر بجای آنها در جلسه آزمون شرکت میکنند!) و حتی افرادی که کمترین سواد مهارتی کسب نکردند جذب بازار کارنمیشوند و مشکلی از کمبود کارآفرینی و اشتغال مفید حل نمیکنند!
    مدرک دیپلم میخرند و چون سواد و مهارت ندارند، عملا مدراک مهارتی و دیپلمشان یا برای گرفتن مجوز و رانت است یا ارتقای شغلی در نهادهای دولتی و حکومتی، و حتی بدتر و خطرناکتر با پارتی به ساتخدام نهادهای امنیتی و نیورهای مسلح مثل نیروی انتظامی میشوند!
    اینگونه هر روز از این فساد آموزشی، نهادهای کشور بیشتر و بیشتر آلوده افراد نالایق و مستعد فساد میشوند!
    قضیه کرونا بدتر شد، برگزاری آزمون و نمره کامل در اختیار این مراکز قرار داده، آزمونگر را خود مراکز و مدارس فاسد مدرکفروش هستند. در حالی حداقل باید آزمون واقعی کرده و امتیاز فسادزای آزمون از این مراکز بگیرند.
    طی دوسال اخیر بارها افراد مختلف به این وضعیت هشدار دادند، متاسفانه هنوز اقدامی موثری صورت نگرفته است! این دیماه باز آزمونهای آنلاین کذایی و آزمون عملی مهارتی برگزار و جمع کثیر دیگر به جمع این نوع مدرخریدارن تقلبی بیسواد اضافه میشود تا راهی نفوذ به نهادهای حاکمیتی شوند!
    رسانه های ایران دوست و افرادی میتوانند این حقیقت به اشخاص رده بالا بخصوص رئیس جمهور و وزیران برسانند. هر چه زودتر جلوی این فساد آموزشی بگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها