تراژدی اعتماد اردوغان به آمریکا/ نرخ لیر در برابر دلار آمریکا کاهش ۵۸درصدی داشته است

نرخ برابری هر لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا طی سال جاری میلادی تاکنون ۵۸ درصد کاهش یافته است.

تراژدی اعتماد اردوغان به آمریکا/ نرخ لیر در برابر دلار آمریکا کاهش ۵۸درصدی داشته است

به گزارش خبر فوری، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه این روزها پس از ۱۹ سال زمامداری با پائین‌ترین میزان محبوبیتش در نظرسنجی‌ها روبرو است.

وی در واکنش به کاهش ارزش لیر، سفرای ۱۰ کشور غربی را به اتهام دخالت در مسائل داخلی ترکیه به اخراج از این کشور تهدید کرد.

وی همچنین در یک سخنرانی قول داد که کاهش ارزش لیر، باعث افزایش قیمت ها نشود، اما ساعاتی بعد از این سخنرانی، لیر ترکیه باز هم سقوط کرد، تا جایی که نرخ دلار در برابر پول ترکیه از ۱۲ لیر هم گذشت.

حزب حاکم بر ترکیه از سال ۲۰۰۲، حزب عدالت و توسعه است که از هنگام تأسیس، خود را به عنوان یک حزب طرفدار غرب و طرفدار رابطه با آمریکا در فضای سیاسی ترکیه مطرح کرده که از اقتصاد بازار آزاد لیبرالی و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

در پی سیاست های نزدیکی به غرب و پس از آنکه ترکیه در سال ۲۰۰۵، ۶ صفر را از پول ملی خود حذف کرد و اصلاحات اقتصادی انجام داد، اما امروز باز هم به شدت دچار کاهش ارزش لیر شده است.

باید دید که آیا اردوغان خواهد توانست لیر ترکیه را از این گردنه حساس به سلامت عبور دهد یا خیر؟

حجم ویدیو: 8.34M | مدت زمان ویدیو: 00:02:42 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    3

    خدا را شکر کنید ، ریال ایران کاهش 580% ای را تجربه کرده و ملت آخ هم نگفته اند چون در هرح و مرج موجود آنرا با جیب یکدیگر جبران کرده ایم !!!!

  • نظر
    2

    آخه چقدر پر روييد. ارزش ريال شده به قيمت پشگل. بعد در مورد ارز يه كشور ديگه نظر ميديد. و اون رو نتيجه اعتماد اردوغان به آمريكا ميدونيد؟؟؟
    اينكه هر روز ارزش ريال داره ميوفته نتيجه اعتماد به كيه؟؟؟؟( احتمالا مردم به شما)

  • shahabkhaletbegom
    2

    ولی داری اشتیاه میزنی ها لیر زمانی دچار افت شد که اردوغان به دوستان گرمابه و گلستان ایران ینی روسیه وچین نزدیک شد اردوغان با پشت کردن به امریکا این بلا سرش اومد شکر نعمت نعمتت افزون کند ولی این ناشکری کرد و الانم داره تاوان سیاست های اشتباهشو پس میده امریکا مص روسیه نیست هرگز به متحدانش پشت نمیکنه روسیه که نیست این همه پول مارو داره چپاول میکنه تو سوریه پشت کرد بهمون

    نظرات شما -
    • سامی
      1

      شهاب گل گفتی

    • گداها هم لبخند نمی زنند ....
      10

      پس بریم در مقابل آمریکا سر تعظیم فرود بیاوریم مثل همه سرهای تعظیم آورنده !!!!!!! کسانی که در تقویت مولفه های قدرت ملی کم می آورند گناهش را سر سیاست خارجی می اندازند ... غافل از اینکه اگر از داخل فشل شدیم از بیرون ضربه خواهیم خورد عرصه سیاست خارجی میدان گدایی نیست میدان بازخورد قدرت و استقلال ملی است .

    • به این یارو گداها:
      0

      در مقابل ارباب پوتین و چین سر تعظیم چنان فرو آوردید که کم مونده پوتینهاشونو لیس بزنید!!!!!! اونی که فکر کرید خودتی!

  • شهلا
    0

    این روزها وقتی سایت خبر فوری رو باز میکنم بیشتر بنظرم نظرش خیلی به پایداری ها و ... شبیه شده نمیدونم چرا درخصوص این خبر هم خیلی خنده داره چون دقیقا عین صدا و سیمای میلی عمل می کنید جوری راجع به ارزش پول ترکیه تیتر زدید انگار ارزش پول ما در دنیا اوله

  • احیای توان داخلی سادیسم نمی آورد .
    2

    درس عبرتی است که هیچ گاه نباید اقتصاد کلان کشور را در رهن و اجاره سیاست خارجی نگه داشت . اگر طالب استقلال اقتصادی و سیاسی هستیم و می خواهیم از تکانه های بین المللی و بغض و حسادت های قدرت جهانی در امان باشیم باید راه چاره را در ایستادن روی پاهای خودمان جستجو کنیم ...... متاسفانه تعامل با دنیا را طور دیگری برای مان باورانده اند که فکر می کنیم اساس نفس کشیدن ما به دنیای مدرن خارج وابسته است . ......

  • علی
    0

    زمانی که اردوغان به دامن چین و روس افتاد لیر سقط کرد .البته ریال ایران هم به قعر رفت ..

  • پدر
    0

    اقتصاد يعني تعامل و دوستي با تمام دنيا اردوغان از لحظه اي كه به فكر عثماني شدن و ايدوئولوژي غرب ستيزي افتاد وارد گردابي شد كه ايران بعد از سال 57 پا در آن نهاد . و دليل ديگر آن هم اين است قدرت طلبي و چسبيدن به قدرت و تك حذبي شدن كشور كه كشور را به سمت ديكتاتوري هدايت مي كند .

  • ایمان
    0

    درطول 43 سال ما توی اغوش کی بودیم...؟؟؟
    دلار 70 ریالی رو به 300000ریال کشیدین...
    سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

  • amir
    0

    هه. شما فکر پول ملی خودتون باشین لازم نیست برای کشورای دیگه نگران باشید.دلار الان شده حدود سیو یک هزار تومن مردم هیچی نمیتونن بخرن هر روز هم فروشنده ها به بهانه دلار جنس هاشون رو چند برابر میکنن.موریانه چوبو از تو میخوره وقتی رسید به روش اون موقع دیگه برای نجاتش دیره. تاثیرات این همه سال فقر و تنگدستی مردم باعث فساد جامعه و از بین رفتن بنیان جامعه خواهد شد.

  • یکی از مردم
    0

    شما که اعتماد نکردید ارزش پول ایران چی شد؟؟؟ دلار 67 ریالی رفته بالای 300هزار ریال!!!!!!!! کور خود وبینای دیگران

  • ناشناس
    0

    چرا ریال نمی گید واقعا چه خبر نگاری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها