مهم‌ ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت رمزارزها / برای سرمایه‌ گذاری رعایت چه نکاتی لازم است؟

اگر در بازار رمزارزها مشغول فعالیت باشید، بدون شک در صورت عدم تجربه کافی و نداشتن استراتژی معاملات در اقیانوسی از اخبار مثبت و منفی گم خواهید شد و نمی‌توانید تصمیم بگیرید که در شرایطی فعلی بازار قرار است چه روندی ایجاد شود.

مهم‌ ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت رمزارزها / برای سرمایه‌ گذاری رعایت چه نکاتی لازم است؟

بعد از آشنایی با بازار رمزارزها و مدتی فعالیت در این حوزه بدون شک برای همه افراد این سوال پیش‌ می‌آید که چه عواملی باعث پایین و بالا رفتن قیمت ارزهای دیجیتال مختلف می‌شود؟ در ابتدا و قبل از هر توضیح خاصی، باید برترین رمزارزهای بازار را شناسایی و روند تغییرات قیمت آنها را برای مدت ۶ ماه مورد بررسی قرار دهید. این بررسی و تحلیل به شما نشان خواهد داد که چگونه قیمت بیت کوین روی سایر رمزارزهای بازار تاثیر دارد و کدام آلت کوین‌های برتر کمترین اثر را از تغییر قیمت پادشاه کوین‌ها می‌پذیرند. بعد از به‌دست آوردن چنین شناختی، درک وضعیت بازار برای شما راحت تر از قبل شده و از تغییرات ناگهانی که هر از چند گاهی در بازار رخ می‌دهد، کمتر متعجب خواهید شد. در ادامه لیست چند رمزارز برتر حال حاضر بازار کریپتو را مشاهده می‌کنید:

بیت کوین

اتریوم

بایننس کوین

ریپل

کاردانو

بعد از انجام فرآیند بالا مهم‌ترین متغیرهای زیر را برای هر رمزارز می‌توانید مورد بررسی قرار دهید و بر اساس آن تحلیل جامع و کاملی از آینده رمزارز به‌دست می‌آورید:

عرضه و تقاضا : میزان عرضه و تقاضا نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال دارد. به این معنا که هر چه تقاضا بیشتر باشد به همین میزان قیمت بالا می‌رود و بالعکس.

هزینه‌های شبکه: هزینه اصلی تولید رمزارز پاداش ماینرها است که توسط شبکه و از طریق رمزارز بومی پرداخت می‌شود .

 

پدیده هالوینگ : هر چهار سال یک‌بار اتفاق افتاده و بر اساس آن پاداش ماینرها نصف می‌شود.

محدودیت: محدود بودن میزان ارزهای دیجیتال در هر بلاکچین باعث می‌شود تا به دلیل محدودیت منابع ارزش دارایی افزایش یابد.

کارمزد تایید تراکنش‌ها : هرچه کارمزد تایید تراکنش‌ها افزایش یابد به دنبال آن ارزش رمزارزها نیز بیشتر می‌شود. این کارمزد در صورت عجله معامله‌گر برای تایید تراکنش به  ماینر   پرداخت می‌شود.

مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به رمزارز: در سال‌های اخیر دولت‌ها در تلاش هستند تا مقرراتی را در مورد بازار ارزهای دیجیتال وضع کنند. هر چه این قوانین سخت‌گیرانه‌تر باشد، قیمت ارزهای دیجیتال نیز سقوط خواهد کرد .

اظهارنظر افراد مهم : به‌دفعات شاهد آن هستیم که با مصاحبه و توییت زدن افراد تاثیرگذار قیمت ارزهای دیجیتال تغییر می‌کند. اگر اظهارنظر انجام‌شده مثبت باشد قیمت ارزهای دیجیتال رشد می‌کند و بالعکس .

رسانه‌ها: هرچه رسانه‌ها زمان بیشتری را برای معرفی و آموزش ارز دیجیتال صرف کنند، شناخت مردم نسبت به این بازار افزایش‌یافته و تمایل به سرمایه‌گذاری در آن نیز بیشتر می‌شود. با افزایش تقاضا قیمت نیز افزایش می‌یابد .

فعالیت سرمایه‌گذاران اصلی (نهنگ‌ها): سرمایه‌گذاران اصلی یا به‌اصطلاح نهنگ‌ها، افراد یا موسساتی با سرمایه بسیار زیاد در بازار هستند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری مبالغ بالا و یا فروش کل سرمایه خود بر قیمت‌ها اثرگذار باشند. برای مثال نهنگی با فروش تمام دارایی ارزهای دیجیتال خود، حجم زیادی رمزارز را وارد بازار کرده و باعث افت شدید قیمت‌ها می‌شود .

خبرهای بازار: به دلیل قدرت بسیار زیاد رسانه و سرعت‌بالای انتقال اخبار جدید، هرگونه خبر و گزارشی درباره این بازار بر قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. اخبار بازار نخستین چیزی است که قبل از ورود به معامله باید به آن توجه کنید .

در دسترس بودن: اگر خرید و فروش یک رمزارز به‌راحتی امکان‌پذیر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل با قرار گرفتن یک رمزارز در لیست صرافی‌های معتبر ارزش آن بیشتر می‌شود .

رقابت رمزارزها با یکدیگر: با ورود ارز دیجیتال جدید، درصورتی‌که رمزارز تازه‌وارد از فناوری مشابهی که از قبل در میان سایر رمزارزها وجود دارد استفاده ‌کند، باعث افزایش قیمت خواهد شد. برای مثال  Ethereum و  EOS هر دو در قراردادهای هوشمند با یکدیگر در رقابت هستند .

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟