منتظر اعلام عمومی حقوق ها باشید

گر چه طی سال‌های گذشته الزام قانون برای دسترسی عمومی به اطلاعات حقوق کارکنان اجرایی نشده است ولی به استناد وعده اخیر معاون رئیس جمهوری باید به زودی این اتفاق رخ دهد.

منتظر اعلام عمومی حقوق ها باشید

در اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا است و طی آن تمامی دستگاه‌های مشمول باید نسبت به اعلام میزان ناخالص پرداختی به هر یک از کارکنان اقدام کنند، اما در همین بند قانونی تاکید شده دولت امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم به این اطلاعات را فراهم آورد.

با این وجود در سال پایانی برنامه ششم توسعه حتی ورود اطلاعات حقوقی از سوی دستگاه‌های مشمول در سامانه تکمیل نشده و برخی ورود هم نکرده‌اند و در همین رابطه اخیرا با اعلام سازمان اداری و استخدامی، شرط پرداخت حقوق، ورود اطلاعات به سامانه ثبت حقوق و مزایا اعلام شد.

وعده معاون رئیس جمهور برای دسترسی به اطلاعات حقوق

اما دسترسی به اطلاعات بر اساس قانون چگونه خواهد بود موضوعی است که اخیرا لطیفی -رئیس سازمان اداری و استخدامی و معاون رئیس جمهوری-به نوعی وعده آن را داده است؛ به طوری که در اظهاراتش گفته «دسترسی به اطلاعات پرداختی‌ها برای نهادهای نظارتی و عموم در قانون تکلیف شده که انشاالله این اتفاق صورت می گیرد.»

دولت دوازدهم که اعلام نکرد

این وعده در حالی مطرح شده و به مطالبه‌ای در اجرای قانون شفاف سازی پرداخت کارکنان خواهد بود که در دولت قبل با وجود درخواست‌هایی که در اجرای این بند از قانون برنامه ششم توسعه وجود داشت،  سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده بود که با اینکه مسئول راه اندازی سامانه است اما نه مکلف به باز کردن دسترسی به این اطلاعات بوده و نه مجوز آن را دارد که سامانه را برای عموم باز کند.

انصاری -رئیس وقت سازمان اداری و استخدامی- این موضوع را مشروط به موافقت دولت دانسته و تاکید داشت که تصمیم گیری درباره دسترسی عموم به اطلاعات حقوقی مدیران به دولت بستگی دارد و هر زمان که این مجوز را  صادر کند، دسترسی به اطلاعات پرداختی مدیران فعال خواهد شد.

دولت سیزدهم به قانون عمل می‌کند؟

به هر حال اینکه در صورت تکمیل فرآیند اطلاعاتی حقوق دستگاه‌ها در سامانه ثبت حقوق و مزایا، دولت فعلی به قانون عمل خواهد کرد و وعده رئیس سازمان اداری و استخدامی تا چه حد عملیاتی خواهد شد هم به نوعی به انجام تعهد دولت به اجرای قانون برنامه ششم توسعه بستگی دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    1

    خدایی مردم خودشون هزار بدبختی دارن اینو هم دارین بهش اضافه میکنید لعنتی های بیشعور یه مشت بیسواد ریختون اونجا یکی دکتری داره 6 میلیون میگیره در ماه یکی هم لیسانس داره30 میلیون میگیره اینو درست کنید نه بیاین حقوق هارو نشو بدین

  • ناشناس
    3

    آمار دریافتی ۸ سال گذشته مدیران اصلاح طلب دستگاههای اجرایی را به اطلاع مردم برسانید مدیرانی که غیر از خسارت برای مردم و کشور آورده ای نداشته لکن خود و خانواده اشان را آباد کردند مضافا باید دریافتی ها به حساب ملت عودت شود..

  • ع.ا.ق.م۷
    6

    ای کاش حسن .ر..‌کلیدش می شکست و در دوره۱۱ و ۱۲ ریاست جمهوری رد صلاحیت میشد.و یا رای نمی آورد!حیف از آن همه عد م اجرای درست مقررات و آن همه نقض و بایکوت کردن قوانین وترک فعلهای طول ۸ سال گذشته!(باپوزش از مقام شامخ همه مر دم شریف ایران) در این دوران به بهانه برجا م نافرجام و دل بستن به کدخدا و نوچه ها یش ...چه خاک و گل هایی که برسر مملکت و مردم گذاشته نشد.؟! برخی به بهانه های واهی و حمایتهای رانتی و فامیلی... و عده ای با لبخندهای رسانه ای و لج بازیهای درو ن مدیریتی و بلاتکلیف گذاشتن قانون و دور زدن مقررات.کشورمان را دهها سال به عقب بردند و سرنوشت نسل های آینده را به باد دادند.! ای کاش میشد چند ماهی نمیریم و عجل مهلت بده.تا باچشمان خویش مجازا ت متخلفان احتمالی در دولتهای۱۱ و۱۲ را در هر رده و مقامی ببینیم./ درود به رئیسی اخلاق و قانون مدار و مدیر جهادی .../ ای کاش ۸سال پیش انتخاب می شدی.چرا که به فرضراگر نمی توانستی همه مشکلات را حل کنی.حداقل شاهدگول و رو دست خور دن از کدخدا و جوجه هایش نمی شدیم. و دزدی های آشکار و اشرافیگری و آقا و خانم زدگی برخی را تحمل نمی کردیم...الخ...

  • سانسورچی
    0

    منتظریم

  • ناشناس
    1

    با این کارهای نمایشی فقط هرج و مرج ایجاد میکنید.

  • حمید
    11

    بنده پس از ۳۰ سال زندگی مشترک با همسرم ، هنوز ایشان از میزان دریافتی من خبر ندارد ، دلیلی هم برای بیان آن وجود ندارد.
    حال چگونه میخواهند اسرار زندگی شخصی افراد را اینطور بی پروا در اختیار عموم قرار دهند!؟
    پس اصل موضوع «ولا تجسسو » چه خواهد شد؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مردحسابی کل اطلاعات شما دست دولته حالا فقط زنت سی سال زندگی مشترک داشته باید نمی‌فهمید که چی

    • حسین
      0

      رفتار شما چ درست و چ نادرست ب خانواده خود محدود میشود ولی دریافتیهای غیر منطقی و آنچنانی مدیران و مسئولین تاثیر منفی بر کل جامعه خواهد داشت زیرا از جیب بنده و شما حاتم بخشی میشود

    • ع.ا.ق.م
      0

      برادرم آقا حمید گل. اینکه حضرتعالی این روش راباخانم و خانواده ات داری.(عدم اطلا ع آنها از حقوق و حساب و کتابت...) امری کاملا شخصی بوده،و به نوع روابط خانواوگی و مدیریت شما برمی گرده و درست و غلط اش فقط به خودتان مربوطه. اما اولا:حقوق کسانی که از بیت المال یعنی از سهم کل مرد م(من و شماوخانواده ات) استفاده می کنند . شامل آن آیه و احادیث مشابه نمی شود. ثا نیا:الان هر کسی حتی کسانی که ضرب و تقسیم بلدند.حدودا می دانند.حقوق کارکنان و...با فلان مدرک و...چقدره! ثالثا:این دستر سی به حقوقها برای همه و هر کسی که بخواهد به حساب مردم سر بکشد. مقدور نخواهدبود. چرا که این کار به رمز و پسورد و....نیاز دارد.این قانون برای سازمانهای نظا رتی و قضایی و...است.تا با نظارت دقیقتر دزدی ها را کمتر کنند.(برخی حضرات از چندین جا حقوق می گیرند و در سیستمهای بانکی و....ثبت نمیشه!!!) برادرم من و تو که حسابمان پاکه از محاسبه چه باکه.از این قانو ن باید آنهایی بترسند و نگران باشند که دزد ی می کنن. و از سفره انقلاب و... سهم پدری و مادری ..طلب دارند. و حساب های آنچنا نی داخلی وخارجی دارند. و..الخ.

  • ناشناس
    0

    همه حقوقها را اضافه کنین نه تنها تامین اجتماییهاماهم مستمری بگیر بنیاد شهیدین گناه کرد زمان جنگ از کشور و مردمش دفاغ کرد خودش که رفت خانواده بااین نبرم همه به راه خدا افتادند با ۲۵درصد که موج گرفتگی هم داشت اما بعد از رفتنش اضافه شد اما برای حقوق هیچ اسری نداشت مستمری ۲۰درصدی به ما میدن زلزله خانه ام را خراب کرد کار شناس فرمانداری صددرصد تخریب نوشت بنیادشهید انکار کرد چند سال از زلزله اسلام آباد میگذرد آواره شدم کی هست جواب این ظلمهای که به ما رفته بدهد

  • ناشناس
    0

    گوشه حقوق ما وزارت ارتباطی ها مالیده شود ، در زمان نیازتان برای قطع اینترنت ، سرپیچی میکنیم ، افتاد

  • ناشناس
    0

    از قوانین بانکداری در دنیا عدم افشا و اعلام وضعیت حسابها به غیر صاحب حساب میباشد مگر به حکم مراجع قضایی و ذیصلاح، حال که این دولت بنا بر شفافیت وضع مالی و دارایی مردم داره پس به بانکها هم دستور بده اطلاعات بانکی همه آحاد ملت را در اختیار عموم قرار بدهند، بعد ببینند چه وضعیتی میشه؟

  • ناشناس
    1

    خب اگر این کار خوبه چرا فقط وضعیت دریافتی کارمندان در دسترس عموم قرار بگیره که بنده خدا ها قبل از دریافت حقوق مالیاتشون را میدهند، بهتره وضعیت دریافتی و درآمدی همه مردم در دسترس قرار بگیره تا مردم مطلع شوند و ببینند چه کسانی مالیات میدهند و چه کسانی مالیات نمیدهند مثل پزشکها ، وکلا، کارشناسان رسمی و.....

  • مهدی
    0

    آقای ریس جمهور محترم لطف کنید حقوق معلولان سازمان بهزیستی را افزایش دهید..چطور ممکن است یک نفر کارمند حقوق بالای ۲۰ میلیون بگیرد..اما معلول ناتوان گرفتار ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها