اولتیماتوم وزیر راه به ایرلاین‌ها

فروش بلیت هواپیما بالاتر از قیمت های شهریورماه تخلف است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور متوسط قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای مخلتف تا ۱۵ درصد کاهش یافته است، گفت: از امروز بلیت هواپیما باید با قیمت‌های جدید به فروش برود.

فروش بلیت هواپیما بالاتر از قیمت های شهریورماه تخلف است

رستم قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با اعلام کاهش بلیت هواپیما نرخ برخی از مسیرهای پرتردد افزایش یافته به طوری که به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده در حالی که پیش از اعلام قیمت‌های جدید، قیمت این مسیر کمتر بود اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا ایرلاین‌ها مکلف به پذیرش مسافر با ۶۰ درصد ظرفیت خود بودند و قبل از آغاز دولت سیزدهم هم قیمت بلیت هواپیما افزایش یافته بود که اعلام کردند که این افزایش قیمت بر اساس رشد سالانه قیمت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با حذف پروتکل پذیرش ۶۰ درصدی مسافران، با ایرلاین‌ها جلساتی داشتیم تا قیمت بلیت را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه به طور متوسط قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای مخلتف تا ۱۵ درصد کاهش یافته است، گفت: از امروز بلیت هواپیما باید با قیمت‌های جدید به فروش برود.

قاسمی درباره افزایش قیمت بلیت برخی از مسیرها تاکید کرد: هیچ ایرلاینی حق ندارد بلیت را گران تر از نرخ‌های شهریورماه بفروشد و هر ایرلاینی که گران‌فروشی کند با برخورد ما مواجه خواهد شد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که چرا کف قیمت بلیت هواپیما برنمی‌گردد و درباره شرط ایرلاین‌ها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما مبنی بر ثبات نرخ دلار گفت:‌ این جزئیات را رییس سازمان هواپیمایی باید پاسخ دهد و باید ابهامات برطرف شود.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها