غول نفتی ایتالیا: ناخواسته از ایران نفت خریدیم

یک شرکت ایتالیایی گفته است هرگز قصدی برای نقض تحریم‌ها نداشته است.در سال ۲۰۱۹، این شرکت که دفترش در رم، پایتخت ایتالیا است، یک محموله نفتی خرید که در ظاهر از عراق بود، امری که مقام‌های عراق آن را رد کردند.

غول نفتی ایتالیا: ناخواسته از ایران نفت خریدیم

شرکت انی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی اروپا، می‌گوید دو سال پیش "ناخواسته"در اقدامی که ناقض تحریم‌های وضع شده آمریکا علیه ایران بود، محموله‌ای از نفت خام از ایران را خریداری کرده بود.

 این شرکت گفته است هرگز قصدی برای نقض تحریم‌ها نداشته است.در سال ۲۰۱۹، این شرکت که دفترش در رم، پایتخت ایتالیا است، یک محموله نفتی خرید که در ظاهر از عراق بود، امری که مقام‌های عراق آن را رد کردند.

شرکت انی در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت تحقیقات از جمله استفاده از ماهواره‌های ردیاب نشان داد که نفت خام در واقع تولید ایران بوده است.

این جزئیات پس از آن مطرح شد که یک کارمند اخراجی این شرکت، در لندن شکایتی را علیه انی مطرح کرد. این کارمند بر سر معاملات نفتی مربوط به این خرید اخراج شده بود.

وکیلان انی در دادگاه گفتند بازرسان این شرکت به این نتیجه رسیده‌اند که مدیر و مقام بالاتر او به طور عامدانه تحقیقی را که نشان می‌داد منشا محموله نفت نامشخص است، حذف کرده‌اند.

قضات پرونده گفتند، این غول نفتی ایتالیا مجبور شد محموله حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت را پس از اینکه تائید شد از عراق نیست، بازگرداند. انی محموله نفتی را ابتدا به بندر میلاتزو در سیسیلی و سپس از آنجا به خاورمیانه برگرداند.

شکایت علیه انی از سوی فرانچسکا دلادیو مطرح شد که پس از این قضایا از سمت خود به عنوان مدیر معاملات نفتی انی اخراج شد. در دادگاه گفته شد رئیس او هم برکنار شد.

انی گفت دلادیو به دلیل نادیده گرفتن برخی موارد و مخفی نگه داشتن اطلاعات از واحد پالایش نفت شرکت، اخراج شده بود.

سابقه فعالیت شرکت نفتی انی در ایران به سال ۱۹۵۷ میلادی باز می‌گردد. این شرکت به دلیل تحریم‌های وضع شده علیه ایران از پروژه‌های خود در این کشور خارج شده است.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها