بازار ارز تحت‌تاثیر دو عامل مهم/ دلار دوباره رکورد می‌زند؟

قیمت دلار در آخرین روز هفته با عبور از ۲۸ هزار و ۴۰۰ رکورد جدیدی را ثبت کرد . حالا سئوال اینجاست که رشد قیمت تداوم دارد؟

بازار ارز تحت‌تاثیر دو عامل مهم/ دلار دوباره رکورد می‌زند؟

شب گذشته علی نادری عضو رسانه‌ای دولت گفته بود: «کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار از منابع مسدود شده ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.» اما چرا بازار ارز به این خبر واکنشی نشان نداد و با کاهش قیمت همراه نشد؟

برخی اما معتقدند هر چند این خبر می‌تواند مانع تداوم رشد قابل توجه قیمت ارز شود اما بی تردید رد بلندمدت تاثیری بر این بازار ندارد.

میثم رادپور، کارشناس بازار ارز در این باره  می‌گوید: همچنان فشارها در بازار ارز پابرجا هستند. این فشارها ناشی از ضعف اقتصادی در کشور است. در حال حاضر با توجه به تورم بالا و رشد نقدینگی، دلار امکان افت قیمت را ندارد.

این کارشناس بازار ارز درباره پیش‌بینی قیمت دلار بعد از مذاکرات برجام می‌گوید: اگر در کوتاه مدت مذاکرات به نتیجه برسد احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد اما به دلیل وجود فاکتورهای اقتصادی منفی روند قیمتی به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نیست.

نکته مهم دیگر آن است که بازار ارز با رشد قابل توجه تقاضا همراه شده و این امر در صف‌های طولانی برابر صرافی های بانکی نمود دارد . از سوی دیگر باید در نظر داشت که بازار اجاره کارت ملی برای خرید دلار و یوروی سهمیه ای نیز داغ شده است .

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها