مبارزه با زنبور سیاه گوجه سبز توسط باغداران کاشانی انجام شود

رئیس اداره هواشناسی کاشان از مبارزه باغداران کاشان با زنبور سیاه گوجه سبز پس از ریزش دو سوم گلبرگ‌ها خبر داد.

مبارزه با زنبور سیاه گوجه سبز توسط باغداران کاشانی انجام شود

عباس ارغوانی با بیان اینکه در اوایل هفته با افزایش دما رو به رو هستیم، اظهار داشت: بیشینه و کمینه دما در روز جمعه ۲۱ و ۹ درجه سانتی گراد بود که با افزایش دما به ۲۴ و ۱۱ درجه سانتی گراد می‌رسد و پیش بینی می‌شود روز شنبه همچون جمعه هوایی صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دمای حداقل در مناطق کوهستانی بین دو تا چهار درجه سانتی گراد نسبت به مناطق دشت کمتر پیش بینی شده است، افزود: بر اساس توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی پسته کاران کاشانی به سمپاشی علیه آفت پروانه چوب خوار پسته اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان ابراز داشت: باغداران کاشانی باغات به، سیب و گلابی به منظور کنترل بیماری آتشک نسبت به سمپاشی درختان در سه نوبت به ترتیب پس از باز شدن پنج درصد، پنج درصد و ۱۰۰ درصد از شکوفه‌ها اقدام کنند و هر گونه عملیات سم پاشی یا محلول پاشی با اطلاع از پیش‏ بینی‌های اداره هواشناسی و در شرایط مساعد جوی انجام شود.

وی گفت: باغداران کاشانی مناطق کوهستانی جهت مبارزه با زنبور سیاه گوجه سبز پس از ریزش دو سوم گل برگ‌ها اقدام کنند و گلخانه داران کاشانی با توجه به بادهای فصلی بهار که به صورت بادهای لحظه‌ای است، نسبت به استحکام سازه‌ها و پوشش گلخانه اقدام لازم ر انجام دهند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها