۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۵ هزار و ۷۳۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان انجام شده است.

۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی درسیستان و بلوچستان به 15 هزار و 730 هکتار رسیده که در این میان مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر و دلگان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی با هشت هزار و 820 هکتار به کنارک اختصاص دارد که بعد از آن چهار هزار و 90 هکتار از مراتع چابهار، 600 هکتار در دلگان، 620 هکتار در ایرانشهر، هزار و 500 هکتار در قصرقند و 100 هکتار در نیکشهر علیه این آفت سمپاشی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و 30 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالغ اختصاص داشته ادامه داد: بیش از هشت هزار هکتار از مزارع نیز علیه بچه ملخ سمپاشی انجام شده است و با توجه به اینکه مرحله بعدی حمله ملخ به سیستان و بلوچستان در ماه جاری در راه است دیده بانی و مبارزه با این آفت خطرناک با جدیت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر برای مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از محل منابع داخلی استان استفاده می‌شود که برای مقابله جدی با موج جدید نیازمند تخصیص اعتبارات ملی با توجه به درخواست‌های مکرر هستیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها