پیاز هفته آینده ارزان می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده و با از سرگیری برداشت محصولات پیاز وسیب زمینی و حمل آن به استان، قیمت‌ها متعادل و کاسته شود.

پیاز هفته آینده ارزان می‌شود

اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بارندگی‌های روزهای اخیر در خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی چون سیب‌زمینی، پیاز و خیار را با مشکل مواجه ساخته است و کندی برداشت محصول مشکلات موجود را به وجود آورده است اظهار داشت: این امر موجب گرانی برخی از محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی و پیاز شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده و با از سرگیری برداشت محصولات پیاز وسیب زمینی و حمل آن به استان، قیمت‌ها متعادل و کاسته شود.

فتحی با اشاره به اینکه میزان تولید سالانه پیاز، سیب زمینی، خیار و گوجه‌فرنگی نسبت به سال پیش رشد یافته است و سالانه 5 میلیون تن سیب زمینی، 2.2 میلیون تن پیاز، 6 میلیون تن گوجه فرنگی و 3 میلیون تن خیار در کشور تولید می‌شود ادامه داد: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است و در حال حاضر در تولید محصولات سبزی و صیفی هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان‌های عمدتاً جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، ایلام، کرمانشاه و گلستان، نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوب تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله هفته اینده قراره بابای من هم ازاون دنیا تشریف بیاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها