ماهیان زینتی استان اصفهان به ۱۵ استان کشور صادر می‌شود

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی در استان اصفهان گفت: ماهیان زینتی استان اصفهان به ۱۵ استان کشور صادر می‌شود.

ماهیان زینتی استان اصفهان به ۱۵ استان کشور صادر می‌شود

مجتبی فوقی در خصوص تولید ماهی زینتی استان اصفهان اظهار داشت: تولید ماهیان زینتی در قالب مشاغل خانگی در اصفهان انجام می‌گیرد و شامل ۱۵ درصد تولید را شامل می‌شود که به میزان ۱۰ میلیون قطعه است.

وی ادامه داد: ماهیان زینتی استان به حداقل ۱۵ استان کشور و کشورهای عراق، ترکیه، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر شیلات سازمان در خصوص تولید ماهی زینتی استان اصفهان گفت: کاشان بیشترین میزان تولید ماهیان زینتی را با ۵۵۰ واحد و ۴۰ میلیون قطعه دارد که رتبه اول استان را در بردارد.

وی ادامه داد: پس از آن نیز نجف آباد با ۶۵ واحد و ۹ میلیون قطعه تولید ماهی رتبه دوم و اصفهان با ۷۵ واحد و ۷.۵ میلیون قطعه تولید ماهی در رتبه سوم قرار دارند.

فوقی اضافه کرد: در شهرستانی‌های نطنز، آران و بیدگل، خمینی شهر، شاهین شهر، برخوار، لنجان مجموعاً ۹۰ واحد با تولید حدود ۹ میلیون قطعه تولید فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه میزان افزایش تولید ماهیان زینتی در استان اصفهان از سال ۸۷ به میزان ۳۲ میلیون قطعه و در سال ۹۶ به رکورد ۶۵.۵ میلیون قطعه ماهی زینتی است، اعلام کرد: تولید سالانه ماهیان زینتی بر اساس آمار رسمی سال ۹۶ در کشور ۲۴۰ میلیون قطعه است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها