وزش باد و گرد و خاک استان سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا بعد از ظهر امروز در شمال استان، مرز غربی و نوار شرقی وزش باد شدید و سرد شمالی با سرعتی معادل ۵۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک است.

وزش باد و گرد و خاک استان سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

علی ملاشاهی اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد تا اواسط وقت امروز در شمال و مرکز استان رگبار بارانکمتر از 10 میلی‌متر ارتفاعات سفیدابه، غرب و شمال زاهدان و خاش 10 تا 15 میلی‌متر و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این مدت بارش‌های پراکنده و کمتری در ارتفاعات نیمه جنوبی دور از انتظار نیست، افزود: از شب گذشته با تغییر جهت وزش باد تا بعد از ظهر امروز در شمال استان، مرز غربی و نوار شرقی وزش باد شدید و سرد شمالی با سرعتی معادل 50 تا 65 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک است.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از نظر دمایی امروز یکشنبه دما به طور محسوسی به ویژه در طول روز در نیمه شمالی استان کاهش می‌یابد.

ملاشاهی گفت: با توجه به کاهش دما احتمال بارش برف پراکنده در طول امروز در ارتفاعات غرب زاهدان و تفتان وجود دارد. از بعد از ظهر با افزایش شدت وزش باد روی دریا به تدریج دریا از سمت غرب مواج می‌شود و تا اواسط وقت دوشنبه مواج است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها