همچنان منتظر اجازه ورود به تونل‌های زیرزمینی افوشته هستیم

شهردار نطنز گفت: همچنان منتظریم تا مجوز ورود به تونل‌های زیر زمینی افوشته نطنز را دریافت کنیم.

همچنان منتظر اجازه ورود به تونل‌های زیرزمینی افوشته هستیم

علی پیراینده اظهار کرد: بعد از گذشت چند ماه از قول واگذاری تونل‌های زیرزمینی افوشته نطنز به شهرداری برای آماده‌سازی این تونل‌ها، همچنان منتظر دریافت مجوز برای این تونل‌ها هستیم.

وی افزود: از آنجایی که این موضوع باید قانونی پیگیری و رسیدگی شود، همچنان منتظر اجازه ورود به این مجموعه رازآلود هستیم و قصد نداریم که این کار را سرخود و بدون هماهنگی انجام دهیم.

شهردار نطنز با انتقاد از اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ، گفت: متأسفانه میراث اصفهان همکاری لازم با ما درباره این موضوع را انجام نداده و آنچه برای دیگر شهرهای زیرزمینی در استان اصفهان انجام شد برای افوشته نطنز رخ نداده است.

پیراینده تصریح کرد: از این رو با همکاری برخی مسئولان شهرستانی از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور اقداماتی صورت گرفته که مقرر شد پرونده تونل‌های زیرزمینی به شورای باستان‌شناسی کشور ارسال و یک باستان شناس برای بررسی تونل‌ها در محل حاضر شود.

چندی پیش راه‌های زیرزمینی در محله تاریخی افوشته نطنز پیدا شد که فرضیه راه‌های زیرزمینی قدیمی در این محله را قوت بخشید و سرانجام کشف بخشی از این تونل‌ها توسط میراث فرهنگی استان اصفهان تأیید شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها