نخستین استارت آپ عناب در خراسان جنوبی برگزار شد

در مراسمی با حضور مدیرعامل فرابورس ایران، سرپرست سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و تنی چند از محصولات استانی نخستین استارت آپ عناب در خراسان جنوبی برگزار شد.

نخستین استارت آپ عناب در خراسان جنوبی برگزار شد

دکتر موسی زاده مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی خراسان جنوبی صبح امروز در نخستین استارت آپ عناب در خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی 6 هزار تن عناب از 31 هزار و 670 هکتار زمین عناب برداشت می شود.

وی از وجود 15 هزار نفر شاغل در عرصه عناب در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: خراسان جنوبی امسال 95 درصد سهم تولید عناب در کشور را دارد.

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کشور ایران در عرصه بین المللی چهارمین تولید کننده عناب است بیان کرد: امید است بتوانیم نقش این محصول را در اقتصاد کشور تعریف کنیم.

موسی زاده تصریح کرد: در خراسان جنوبی تنها عناب به صورت خشکبار به فروش می رسد در حالی که محصولات بسیار زیادی از آن تولید می شود و به این محصول وصل هستند اما چقدر در این محصول معرفی صورت گرفته است.

وی به استارت آپ عناب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این استارت آپ ایده ها گرفته شده است و 73 محصول روز گذشته و امروز نیز 12 مورد داوری شدند.

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی خراسان جنوبی با بیان اینکه 85 محصول از عناب در خراسان جنوبی ارائه شد یادآور شد: اگر این محصول را معرفی کنیم می توانیم اقتصاد این منطقه را متحول کنیم.

ایستگاه‌ اندازه‌گیری ذرات معلق در هوا در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود دوره مقدماتی تربیت مربی سواد رسانه‌ای در خراسان جنوبی آغاز شد کمک به افزایش توان رقابتی فعالان اقتصادی خراسان جنوبی در دستور کار است

موسی زاده اظهار داشت: این استارت آپ نشان داد بیش از آن چیزی که فکر می کنیم می توانیم از این محصول استفاده کنیم چراکه این نوع کارها امید است به نتیجه خوبی برسد و سود آن برای مردم حاصل شود.

وی با بیان اینکه محصول عناب در دنیا وجود دارد افزود: در کشور ترکیه با وجود اینکه محصول عناب وجود ندارد اما یکی از محصولاتی که تمام توریست ها خریداری می کنند سس عناب است.

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی خراسان جنوبی گفت: امید است سال آینده برخی از این محصولات به تولید انبوه رسیده باشد و برکت آن برای مردم باشد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها