۵۷ درصد جمعیت اصفهان کم تحرک هستند/۴ عامل موثر در سرطان

مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۵۷ درصد جمعیت اصفهان کم تحرک هستند، گفت: چهار علت اصلی بروز سرطان شامل تغذیه نامناسب،‌ کم تحرکی، مصرف دخانیات و الکل است.

۵۷ درصد جمعیت اصفهان کم تحرک هستند/۴ عامل موثر در سرطان

زهرا روان خواه اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که چهار علت اصلی بروز سرطان شامل تغذیه نامناسب،‌ کم تحرکی، مصرف دخانیات و الکل است و اگر کشورها در راستای فرهنگ سازی در راستای کاهش این عوامل در جامعه خود برنامه ریزی های لازم را انجام دهند می‌توان از بروز ۴۰ درصد سرطان‌ها پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه تنها با دوری از تغذیه نامناسب، کم تحرکیِ، مصرف سیگار و قلیان و الکل در سنین جوانی می توان از بروز سرطان در میانسالی جلوگیری کرد،‌ ادامه داد: متاسفانه امروز ذائقه کودکان ما به سمت مصرف غذاهای آماده، فست فودها و به طور کلی تغذیه ناسالم رفته و عدم تحرک کافی نیز مزید بر علت شده تا زمینه بروز سرطان در افراد بیشتر شود.

مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۵۷ درصد جمعیت اصفهان کم تحرک هستند گفت: لازم است از کودکی و نوجوانی فرزندانمان را به تحرک واردار کنیم تا به شکل یک رفتار و فرهنگ در وجود آنها نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف دخانیات و استعمال سیگار و قلیان بسیار در بروز سرطان نقش دارد، ‌گفت: سن استعمال دخانیات متاسفانه بسیار پائین آمده و همین مسئله سبب کاهش سن سرطان در ایران شده است.

روان خواه گفت: باید توجه کنیم که مصرف الکل نیز در بروز سرطان و دیگر بیماریهای غیرواگیر دار نقش مهمی دارد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها