‌هیچ‌گونه نگاه تبعیض آمیز به قوم‌ یا مذهبی را نمی‌پذیرم

‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ‌گونه نگاه تبعیض آمیز به قوم و یا مذهبی را نمی‌پذیرم و اگر ادعای دلسوزی نظام را داریم باید گذشت، ایثار، فداکاری و تحمل ما بیشتر از دیگران باشد زیرا باید سنگ زیرین آسیاب باشیم.

‌هیچ‌گونه نگاه تبعیض آمیز به قوم‌ یا مذهبی را نمی‌پذیرم

احمد علی موهبتی در نشست با دبیران احزاب استان بیان کرد: هیچ دستگاه امنیتی حق محدود کردن احزاب را نخواهد داشت مگر اینکه تشویش اذهان عمومی هدف باشد زیرا ما به توسعه ملی می‌اندیشیم.

استاندار ادامه داد: راهپیمایی‌ها و شهادت‌ها در مصادره شخص و حزب خاصی نیست بلکه همه احزاب و گروه‌ها در حفظ آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران مداخله و مشارکت دارند.

وی گفت: ارزش‌ها انحصاری نمی‌باشد و هیچ حزب و تشکلی نمی‌تواند رشادت‌ها و حضور حماسی مردم در مناسبت‌ها را در مصادره گروه خود قرار دهد زیرا مردم با باورها و اعتقادات خود در راستای حفظ آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان فعالیت و حضور احزاب را یک ضرورت دانست و افزود: دولت موظف است بستر فعالیت احزاب و گروه‌ها را در شرایط برابر فراهم آورد زیرا دولت از دل همین احزاب بیرون می‌آید و بر این اعتقادم که باید بر اساس آموزه‌های دینی حق را بشناسیم و به دور از هرگونه تفاوت‌ها افراد را با آن تطبیق دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از وظایف دولت که همانا مباحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که بسیار نیز حائز اهمیت می‌باشد را احزاب و تشکل های مدنی می‌توانند عهده دار شوند.

موهبتی همچنین حذف کردن گروهی و جایگزین کردن گروه دیگر را خطای استراتژیکی نامید و گفت: اشتراکات حوزه حزبی، قومی و مذهبی احزاب بسیار زیاد است و صرف اختلاف نظرهای جزئی نباید همدیگر را تخریب کنیم.

این مقام مسئول، همچنین ضمن تأکید بر حفظ منافع حزبی و گذر کردن از منافع شخصی افزود: اگر می‌خواهیم تأثیرگذار باشیم باید فعالیت‌ها مستمر باشد و با اهداف حزبی پیش رویم و در این مسیر از منافع شخصی گذر کنیم.

موهبتی با بیان اینکه انتقادهای غیر مغرضانه باعث تعالی انسان می‌شود، تصریح کرد: اگر مخالفان نباشند؛ توانمندی و تعالی حاصل نمی‌شود لذا مخالفین و منتقدین باعث رشد و تعالی انسان می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد: احزاب باید چارچوب داشته باشند و نظرات مخالف و موافق را بشنوند یعنی قدرت گفتمان و گفتگو داشته باشند و بایستی بستر فعالیت همه احزاب موافق و مخالف فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان به رعایت آموزه‌های دینی در همه عرصه‌ها تأکید کرد و افزود: باید پایبند اصول انسانی و آموزه‌های دینی باشیم و در نشست با همه حزب‌ها و تشکل‌ها آموزه‌های دینی را رعایت کنیم.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها