۸۷ تیم امدادی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش درآمدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده باش ۸۷ تیم امدادی متشکل از امدادگران، نجاتگران، هلال احمر، راهداران و پلیس راه در استان خبر داد و گفت: بارش باران که از دیروز در استان آغاز شده تاکنون خسارتی نداشته است.

۸۷ تیم امدادی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش درآمدند

سیدابوالحسن میرجلیلی اظهار داشت: با شروع بارندگی از عصر روز دوشنبه تا امروز 87 تیم امداد و نجات متشکل از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، راهداران و پلیس راه در تمام نقاط استان مستقر شدند و در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در بشرویه، قاین، سرایان، فردوس، سربیشه و بیرجند به حدی بود که رواناب به راه افتاد افزود: تا ظهر روز گذشته تیم‌های امدادی به 78 نفر و 9 دستگاه خودروی گرفتار در سیل خدمات رسانی کردند.

نیروهای هلال احمر در پی ورود سیلاب به سیستان آماده‌باش هستند بیش از 1500 نفر از نیروهای شهرداری کرمانشاه به حالت آماده‌باش درآمدند احتمال بارش شدید باران در پلدختر؛ 13 اکیپ اداره برق آماده‌باش هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شدت بارندگی در نقاط کوهپایه‌ای به حدی بود که در برخی از این نقاط میزان بارندگی به 50 میلیمتر رسید و تا لحظه ارسال گزارش خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

میرجلیلی، دلیل خسارت اندک و کم در وقوع بارندگی‌های سیل آسای اخیر را پیشگیری‌ها و پیش آگاهی لازم دانست و افزود: برخی از کشاورزان با اطلاع از این بارندگی برای ایمن‌سازی قنات‌ها و مستحدثات کشاورزی و دامپروری اقدامات لازم را انجام داده تا در زمان بارندگی و به راه افتادن سیلاب دچار خسارت نشود.

وی از مردم خواست از مسافرت غیرضرور در بازه‌های زمانی که توسط سازمان‌های هواشناسی و مدیریت بحران اعلام می‌شود خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشترین بارش‌ها در شهرهای بشرویه، فردوس، قاین، بیرجند و سرایان گزارش شده است.

میرجلیلی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی بارشها به صورت برف و بارش سنگین از عصر امروز ادامه دارد افزود: لازم است مسافران، کشاورزان، عشایر و دامداران به توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران توجه کنند و با رعایت مسائل ایمنی مشکلات و خسارات را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه 87 تیم امدادی از روز گذشته تاکنون در نقاط مختلف استان در حال آماده‌باش هستند گفت: افراد از سفرهای غیرضرور و قرارگرفتن در مسیر رودخانه‌ها و مسیلها دراین مدت خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه این بارندگی به عافیت بوده و خرابی نداشته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها