۸۰ هزار کیلومتر از راه های آذربایجان شرقی برف روبی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در قالب اجرای طرح زمستانی راهداری ۸۰ هزار کیلومتر از راه های استان از سوی راهداران برف روبی شد.

۸۰ هزار کیلومتر از راه های آذربایجان شرقی برف روبی شد

اروجعلی علیزاده افزود: در این طرح برای جلوگیری از لغزندگی محورهای ارتباطی در تمامی محورهای استان بیش از ۳۰ هزار تن شن و نمک استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در این ایام ۱۷ مرحله برف روبی در محورهای استان انجام شده است، اظهار داشت: در عملیات راهداری زمستانی امسال ۵۶۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین مورد استفاده راهداران قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است.

علیزاده ادامه داد: در این طرح یک هزار و ۳۵ نفر از عوامل راهداری زمستانی فعال بوده و در زمان بارش برف با حضور در محورهای ارتباطی اقدام به ارایه خدمات به مسافران و رانندگان می کنند.

وی طول راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری همه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه درمحورهای پرتردد نسبت به خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام کرده است.

علیزاده افزود: مردم می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی استان اطلاعات لازم را کسب کنند.

طرح «ایمنی جاده های آذربایجان شرقی» طبق روال همه ساله، همزمان با آغاز زمستان و با هدف تامین امنیت شهروندان و مسافران و ارایه هر گونه کمک به گرفتارشدگان احتمالی در مناطق برف گیر این خطه اجرا می شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها