۱۸۸۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد جلفا از چرخه حمایتی خارج شدند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جلفا گفت: از زمان تأسیس کمیته امداد جلفا تا به امروز یک هزار و ۸۸۲ سرپرست خانوار با حمایت کمیته امداد به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی خارج‌ شده‌اند.

۱۸۸۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد جلفا از چرخه حمایتی خارج شدند

ارسلان طهماسبی به فعالیت‌های ۴۰ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جلفا اشاره کرد و اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که کمیته امداد برای رفاه و آسایش مددجویان آن را دنبال می‌کند تأمین مسکن است در این راستا کمیته امداد جلفا و عمل به سیاست‌های این نهاد انقلابی به احداث و خرید ۸۵۶ واحد مسکن نیازمندان شهری و روستایی کمک کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جلفا افزود: البته این‌ها تمام فعالیت‌های عمرانی کمیته امداد نیست چراکه نهاد کمیته امداد جلفا، در تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن نیازمندان، احداث سرویس بهداشتی و حمام خانواده‌های تحت حمایت و انشعابات رایگان (آب، برق و گاز) در قالب ۳ هزار و ۲۹۶ طرح طی چهل سال گذشته نقش ایفاء کرده است.

وی بابیان اینکه کمیته امداد همواره مشکلات و نیازهای مددجویان تحت حمایتش را با تمام وجود لمس می‌کند که یکی از مهم‌ترین مشکلات خانواده‌های نیازمند «بیکاری» است، گفت: از بدو تأسیس کمیته امداد جلفا تا به امروز، به جهت گره‌گشایی از مشکلات خانواده‌های تحت و پوشش، ۵ هزار و ۶۹۱ فقره تسهیلات اشتغال از محل اعتبارات امداد و بانکی برای کارآفرینی و خوداشتغالی مددجویان پرداخت‌شده است.

طهماسبی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که تحت پوششان کمیته امداد بر اساس استعدادیابی صورت گرفته افراد توانمند و کارآفرینی نیز شناسایی‌شده‌اند که می‌توان با حمایت از لحاظ پرداخت تسهیلات اشتغال و ارائه آموزش مهارتی، آن‌ها را به سمت اشتغال و تولید سوق داد در همین راستا با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ها، ۷ هزار و ۶۳۲ نفر از مددجویان از آموزش‌های مهارت بهره‌مند شده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جلفا، تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند را از دیگر سیاست‌های کمیته امداد برشمرد و گفت: خوشبختانه با همراهی خیرین بزرگوار تا به حال کمیته امداد جلفا از بدو تأسیس توانسته است تا جهیزیه ۳ هزار و ۲۸۰ زوج را که به هر نحوی توان تأمین را نداشتند تأمین کند.

وی با ذکر اینکه تاکنون یک هزار و ۸۵۱ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار تحت پوشش کمیته امداد جلفا پرداخت کرده‌ایم، گفت: سالانه به‌طور متوسط برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) جلفا که تعداد آن‌ها به ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار می‌رسد و جزو مستمری‌بگیران هستند مستمری پرداخت می‌کنیم.

طهماسبی، صدور ۴ هزار و ۸۹۰ کارت درمان برای مددجویان تحت حمایت، تحت پوشش ۶۸۶ بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر، پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان حق بیمه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و همراهی برای دریافت سبد کالا و بسته حمایتی برای تمامی خانواده‌های تحت حمایت را از جمله فعالیت‌های عام‌المنفعه کمیته امداد شهرستان جلفا ذکر کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جلفا با تأکید بر اینکه کمیته امداد همواره برای استقلال مالی خانواده‌های تحت پوشش و خودکفایی آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، خاطرنشان کرد: توانمندسازی و فراهم‌سازی زمینه خروج از چرخه حمایت کمیته امداد با رساندن مددجویان به خودکفایی که دیگر نیازی به حمایت کمیته امداد نداشته باشند از افتخارات این نهاد است به‌طوری که از زمان تأسیس کمیته امداد جلفا تا به امروز یک هزار و ۸۸۲ سرپرست خانوار با حمایت کمیته امداد به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی خارج‌شده‌اند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها