خانه تاریخی افتخارالاسلام پذیرای گردشگران نوروزی در آران و بیدگل است

خانه تاریخی افتخارالاسلام پذیرای گردشگران نوروزی در آران و بیدگل است

حسن ستاری بعد از ظهر امروز از اختصاص خانه تاریخی افتخارالاسلام دربندی برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت: این خانه تاریخی از زیباترین آثار تاریخی منطقه آران و بیدگل به شمار می‌رود.

شهردار آران و بیدگل افزود: مدتی پیش شهرداری ناحیه یک آران و بیدگل در محل این خانه تاریخی مستقر بود که با نقل مکان این شهرداری، خانه افتخارالاسلام بدون کاربری باقی مانده بود.

وی اسکان مسافران نوروزی را سبب جلوگیری از تخریب و فرسایش این اثر دانست و خاطرنشان کرد: با توافق‌های صورت گرفته در ایام نوروز غرفه‌هایی برای معرفی و فروش محصولات سنتی و محلی شهرستان آران و بیدگل در این مکان ایجاد می‌شود.

ستاری ضمن اشاره به فعالیت‌های جانبی در خانه تاریخی افتخارالاسلام ابراز داشت: برپایی کارگاه شعربافی، نگارخانه و فروشگاه نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی از جمله فعالیت‌های مورد نظر برای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

شهردار آران و بیدگل فعالیت این مکان را زمینه‌ای برای اشتغال هنرمندان و جوانان شهرستان آران و بیدگل خواند و با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این خانه تاریخی تصریح کرد: این خانه 12 اتاق و سرداب دارد.

شهردار آران و بیدگل بیان کرد: حوضخانه سرکوچه یخچال و عصارخانه تاریخی شهید عصاری از جمله اماکنی است که قابلیت بهره‌برداری برای پذیرایی از مهمانان نوروزی را دارد و در صورت اعلام آمادگی بخش خصوصی برای این کار اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها