‌مرمت و بازسازی‌ بیش از ۱۵۰رشته قنات در سیستان و بلوچستان

مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: بمنظور بهره‌گیری مناسب از آب موجود نگاه ویژه دولت معطوف به انجام پروژه‌های آب و خاک شده و اعتبارات ویژه‌ای به این امر اختصاص یافته است .

‌مرمت و بازسازی‌ بیش از ۱۵۰رشته قنات در سیستان و بلوچستان

‌جعفر زربافتی افزود: در سال جاری ۱۰۳میلیارد تومان اعتبار در قالب ۱۶طرح و۳۰۰پروژه صرف اجرای فعالیت‌های آب وخاک در استان سیستان و بلوچستان ‌می‌شود.

وی عمده فعالیت‌های در دست اجرای ‌مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان را اجرای انواع سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، احداث جاده های دسترسی به مزارع، تسطیح و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، احداث کانال آبیاری عمومی واحداث استخر های ذخیره آب برشمرد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان هیچ محدودیتی نداریم و برای متقاضیان واجد شرایط بر اساس دستور العمل های موجود تا۸۵ درصد هزینه های اجرایی آن از محل اعتبارات دولتی بصورت بلاعوض تامین وپرداخت می شود‌.

زربافتی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷هزار هکتاراز اراضی و باغات استان در حال تجهیز به سیستم های آبیاری نوین است و کار مطالعه بیش از۲۵۰۰هکتار به انجام رسیده و آماده اجرای سیستم‌های آبیاری است.

وی گفت: همچنین طی سال جاری بیش از ۱۵۰رشته قنات در حال مرمت و بازسازی است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها